در پی اعلام خبر درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از دوست‌داران او در مقابل بیمارستان جم جمع شدند و قطعه‌هایی از آوازهای وی را زمزمه کردند.
کد خبر: ۹۰۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷ 08 October 2020

به گزارش تابناک تبریز،عصر امروز پس از اعلام خبر درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از دوست‌داران او در مقابل بیمارستان جم در محدوده کریم‌خان تهران جمع شدند. این افراد که تا ۳ هزار نفر تخمین زده شده‌اند به صورت متراکم برای بدرقه پیکر مرحوم شجریان قطعات موسیقی وی را زمزمه می‌کردند.

پس از ساعتی همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان با حضور در جمع مردم صحبت‌کوتاهی در میان آن‌ها داشت، همایون خبر دفن پدرش در کنار آرامگاه فردوسی را تأیید کرد و گفت: "به خاطر شرایط کرونا نه می‌توانم از کسی بخواهم که به مراسم تشییع بیاید و نه می‌توانم بگویم نیاید"

شجریان مسئله کرونا را جدی خواند و گفت شما خودتان صاحب عزا هستید، فردا پیکر را به مشهد منتقل می‌کنیم.

وی همچنین در واکنش به یک لیدر که در میان صحبت‌های او شعار سیاسی داد از مردم خواست به هنر احترام بگذارند و موضوع را سیاسی نکنند.

زمان صحبت همایون چند نفر در جمعیت شعارهایی سیاسی و علیه صداو سیما سر دادند اما با اعتراض خود مردم مواجه شدند. عده‌ دیگری از آن‌ها می‌خواستند که فضا را سیاسی نکنند. سپس پیکر شجریان از بیمارستان به بهشت زهرا منتقل شد.

پس از سخنان کوتاه همایون شجریان، مردم همچنان در مقابل بیمارستان حضور دارند و هر از گاهی قطعه‌ای‌ از کارهای محمدرضا شجریان را همخوانی می‌کنند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :