مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طرح شمیم حسینی در مراحل چهارم و پنجم و با اعتباری 20 میلیارد ریالی با هدف توزیع 6 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 10 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین چهارمین مرحله رزمایش بزرگ مواسات و همدلی که با عنوان «شمیم حسینی» برگزار شد اظهار کرد: سعی شده حداکثر پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری این مراسم رعایت شود.

وی افزود: در این مرحله 3 هزار بسته معیشتی از محل عواید موقوفاتی با نیت کمک به نیازمندان، تهیه شده که با شناسایی مراکز افق و توسط عوامل اجرایی بقاع متبرکه در محلات مختلف شهر توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به طرح شمیم حسینی سال گذشته عنوان کرد: این طرح به همت سازمان اوقاف و با هدف پشتیبانی از هیئت‌های مذهبی در سال 98 اجرایی شد ولی امسال به خاطر شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم مذهبی مانند گذشته، تغییراتی در طرح به وجود آمد به این ترتیب که کمک‌ها به سمت تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع در بین نیازمندان سوق یابد زیرا به خاطر وضعیت امروز و همچنین شیوع کرونا، شرایط اقتصادی برخی خانواده‌ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: مرحله نخست طرح مواسات و همدلی پیش از نوروز 99 اجرایی شد، مرحله دوم همزمان با ماه رمضان بود و همزمان با عید غدیر خم و روزهای نخست ماه محرم هم مرحله سوم را شاهد بودیم.

اسکندری عنوان کرد: مرحله چهارم امروز اجرایی شده و مرحله پنجم هم در دهه وقف خواهد بود؛ در مجموع این دو مرحله 6 هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل عواید موقوفات خاص و درآمد بقاع متبرکه تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه هیئت امنا، مدیران فرهنگی و اجرایی بقاع متبرکه با همراهی خدام آستان مقدس امامزادگان کار اصلی را در این زمینه انجام داده‌اند گفت: ادارات اوقاف کار نظارت و پشتیبانی برای توزیع بسته‌ها را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: طرح مواسات و همدلی تنها منحصر به توزیع بسته‌های معیشتی نیست، از محل عواید موقوفاتی که دارای نیت‌های مختلفی هستند، تامین دارو و درمان رایگان بیماران نیازمند، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مسائلی مانند اینها هم در دستور کار قرار دارد همچنین اشتغال‌زایی برای جوانان بیکار هم یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف به شمار می‌رود که در این زمینه آموزش رایگان و تضمین خرید برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی جزو برنامه‌های اصلی اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه به زودی آموزش مرحله نخست با حضور 40 نفر از افرادی که ثبت نام کرده‌اند آغاز می‌شود گفت: برنامه‌ریزی برای آموزش 400 نفر تا پایان سال صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از همه خیرین و واقفان دعوت کرد در حوزه‌های مختلف و برای رفع نیازهای جامعه، با وقف اموالشان به خیل عظیم نیکوکاران در طول تاریخ بپیوندند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار