نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رهاسازی و هرج و مرج در قیمت‌ها، گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس در جایگاه اصلی خود نیستند و هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها ندارند و جای تاسف دارد که هیچ کسی هم در دولت پاسخگو نیست و تحریم ها را بهانه کرده‌اند و هر روز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 11 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:علیرضا پاک‌فطرت درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما اظهار داشت: از آنجا که وزارت راه و شهرسازی و حوزه حمل و نقل آن باید با هماهنگی کمیسیون عمران مجلس در این باره تصمیم‌گیری کند متاسفانه هیچ مشورت و نظرخواهی با مجلس و کمیسیون عمران به عمل نیامده است لذا در اولین جلسه، اعتراض کتبی خود را به رئیس مجلس اعلام خواهم نمود.

وی در خصوص رهاسازی و هرج و مرج در قیمت‌ها، گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس در جایگاه اصلی خود نیستند و هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها ندارند و جای تاسف دارد که هیچ کسی هم در دولت پاسخگو نیست و تحریم ها را بهانه کرده‌اند و هر روز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

پاک‌فطرت تاکید کرد: در همین موضوع بلیط هواپیما در طول یک سال گذشته چند درصد افزایش یافته است، اخیراً هم سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده که بلیت ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

تصور ارتباط افزایش بهای بلیط هواپیما با دلار، توهین به شعور مردم است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع هیچ ارتباطی با افزایش قیمت دلار ندارد، اظهار داشت: واقعا اگر فکر می‌کنند که قیمت بلیط هواپیما با دلار مقایسه می شود، بی‌احترامی به فهم و شعور مردم است، زیرا که نیروی انسانی سازمان هواپیمایی از خلبان گرفته تا بقیه پرسنل بر اساس ریال حقوق دریافت می کنند، سوخت هواپیما با ریال به فروش می‌رسد و هزینه تعمیرات و امثالهم با ریال محاسبه می‌شود. فقط در خریداری برخی از قطعات هواپیما که آن هم حدود ۱۰ درصد است از دلار استفاده شده و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات در کشور خودمان تولید می‌شود پس این موضوع نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت به این میزان باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدم اظهار داشت: با این که من عضو کمیسیون عمران مجلس هستم و حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هم جزئی از آن است ولی متاسفانه در موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما هیچ مشورت و نظرخواهی با مجلس و کمیسیون عمران به عمل نیامده است و این نشان می‌دهد که مافیای اقتصادی هیچ توجهی به مردم ندارند و هر گونه که بخواهند تصمیم می‌گیرند، البته این جانب در اولین جلسه اعتراض خود را کتباً به رئیس مجلس اعلام خواهم نمود.

وی تاکید کرد: در کجای دنیا قیمت بلیط هواپیما در یک مدت کوتاه به این شدت افزایش می یابد؟ باید توجه داشت که استفاده از سیستم حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل هوایی برای بسیاری از افراد از جمله بیماران، دانشجویان، بازرگانان، اساتید دانشگاه و.... ضروری است، لذا تصمیمات در خصوص هرگونه تغییر در قیمت بلیط سیستم های حمل و نقل کشور باید با هماهنگی و نظارت دقیق و نهادهای مسئول صورت پذیرد.

انتهای پیام/ ن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار