رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: هم راستا با راهبرد جهش تولید از ابتدای سال جاری تاکنون ۶هزار و ۸۷۲ فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت این استان ایجادشده است.
کد خبر: ۹۰۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 13 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی‌ بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعهد استان در موضوع ایجاد اشتغال جدید در بخش‌ صنعت،‌ معدن و تجارت طی سال جاری، فراهم کردن فرصت شغلی برای پنج هزار و ۵۶۵ تن بود که تاکنون بیش از این میزان محقق شده است و این روند برای ایجاد اشتغال هرچه بیشتر تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی افزود: پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت،‌ معدن و تجارت استان در سال جاری رقمی فراتر از هفت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۶هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال آن صورت پذیرفته و این نکته نشان‌دهنده تحقق بیش از ۸۷ درصدی برنامه سرمایه‌گذاری استان در این بخش است.

وی ادامه داد: بخش صنعت استان قم در سال جهش تولید برای تولید کالاهای موردنیاز داخل همچون محصولات پتروشیمی،‌ مینی‌بوس‌،‌ وانت،‌ ون و اتوبوس، کامیون و کامیونت، الیاف پلی‌استر، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی مصنوعی، یخچال و فریزر، انواع کنتور، انواع پایپوش، انواع موتورسیکلت، انواع آجرنسوز و تشک فنری برنامه مشخص دارد که در همه موارد یادشده وضعیت تولید تاکنون بیش از میزان پیش‌بینی بوده است.

سیجانی گفت: حمایت از تولیدکنندگان و حل مشکل‌های آنان در شرایط کنونی که کشور با فشار تحریم‌های ظالمانه دشمنان مواجه است بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و به همین دلیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با تشکیل جلسات هفتگی، به دنبال حل مسائل پیش روی تولیدکنندگان و تخصیص اعتبارات موردنیاز آنان در قالب تسهیلات رونق تولید و سایر موارد است.

وی بیان کرد: همچنین در همین رابطه به‌منظور کاهش تاثیر فشار ناشی از تحریم‌ها رویکرد عملیاتی تامین کالاهای واسطه‌ای و حلقه‌های میانی تولید را برای خنثی‌سازی تحریم مواد اولیه و تکمیل زنجیره تولید استان دنبال می‌کنیم.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار