نماینده ولی فقیه در استان البرز از راه‌اندازی دبیرخانه قرارگاه مواسات به صورت مرکزی خبر داد و گفت: این قرارگاه برای پیش‌بینی خدمت‌رسانی به مردم راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۰۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 13 October 2020

به گزارش «تابناک البرز» سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در حاشیه پویش سراسری کمک‌های مومنانه در استان البرز که در مصلای کرج برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع ۴۴ هزار و ۸۷۵ بسته معیشتی توسط خیرین و مؤسسات البرز به مجموعه‌ای از نیازمندان اهدا می‌شود و امروز بخشی از این اقدام به صورت حرکتی نمادین در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اجرای ششمین مرحله رزمایش دوم کمک مومنانه بیان کرد: هرکدام از رزمایش‌ها در بخش‌هایی تقسیم‌بندی و اجرا شدند و برای رسیدن اقلام به نیازمندان از اسفندماه تا کنون مدیریت‌های لازم انجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را اجرای مصادیق اخلاقی عنوان و تصریح کرد: مصادیق مکارم اخلاقی که رسول خدا منصوب به آنها بودند و در جامعه ایمان توسعه دادند، برادری و مواسات بود، امت آخرالزمان نیز باید اهل مواسات باشد.

مواسات از علائم ایمان است

وی ادامه داد: یکی از علائم ایمان همین مواسات است که علاوه بر اینکه نشانه مؤمن است، درجه بالایی از معرفت بوده و ریشه‌اش معرفت و توجه است.

حسینی‌همدانی با اشاره فرهنگ هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مصادیق مواسات در دوران هشت سال دفاع مقدس نمایان شد و ما معنای ایثار را که در کتب مختلف خوانده بودیم در این دوران به عینه درک کردیم.

وی افزود: این مواسات در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس به صورت ویژه‌ای در میدان‌های نبرد حق علیه باطل نمود پیدا کرد و رزمندگان ما نماد ایثارگری، جوانمردی و مواسات بودند.

امام جمعه کرج در خصوص شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: تربیت اسلامی در دوران مبارزه با ویروس کرونا خود را نشان داد و مردم مانند دوران سیل، زلزله و … به کمک یکدیگر شتافتند.

طرح ایران همدل نماد یک قیام برای کمک به مردم است

وی با اشاره به اجرای طرح مشق احسان یادآور شد: مواسات فقط در مسائل مالی نیست و امروز در بحث دانش‌آموزی نمود پیدا کرده است، بنابراین باید به تمامی بخش‌های مرتبط با مواسات توجه کرد.

حسینی‌همدانی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح ایران همدل افزود: امروز رهبر انقلاب از این طرح به عنوان یک نهضت یاد می‌کنند و در واقع این امر یک قیام است.

وی ادامه داد: تمامی ادارات و ارگان‌های استانی همراهی و هماهنگی خوبی در اجرای این طرح در استان داشتند و خدا را شکر آثار و برکات خوبی هم داشته است و سپاه مجموعه‌ای از خدمات را در طول سال به مردم در قالب جهاد سازندگی تقدیم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز از راه‌اندازی دبیرخانه قرارگاه مواسات به صورت مرکزی خبر داد و گفت: اگر کرونا هم تمام شود به دلیل شرایط جغرافیایی که ایران دارد ممکن است در آینده با بلایای دیگری مواجه شویم و این قرارگاه برای پیش‌بینی خدمت‌رسانی به مردم راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار