فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان با اقتدار مقابل مخلان نظم و امنیت می‌ایستیم، همدان را یکی از استان‌های امن کشور دانست و گفت: با همکاری و هماهنگی ادارات، همراهی رسانه‌ها و مردم امنیت بهتری را در سطح استان ایجاد خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 18 October 2020
فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام ۳۶ باند مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: تأمین امنیت مردم و صیانت از حقوق شهروندی آن‌ها خط قرمز ماست و بدون کوچکترین اغماض با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد شد.
 
به گزارش فارس، سردار سلمان امیری با بزرگداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیرو‌های نظامی و انتظامی با مجاهدت و ایثار خود در راستای تامین نظم و امنیت جامعه تلاش می‌کنند و این وظیفه را افتخاری بزرگ می‌دانند.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم در مجموعه‌ای فعالیت می‌کنیم که هنوز در شهادت در آن باز است، امنیت مثال‌زدنی کشور را ناشی از ایثار و جانفشانی شهدا دانست و افزود: به تأسی از این عزیزان اجازه نخواهیم داد کوچکترین خللی در امنیت این کشور و مردم ایجاد شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان با اقتدار مقابل مخلان نظم و امنیت می‌ایستیم، همدان را یکی از استان‌های امن کشور دانست و گفت: با همکاری و هماهنگی ادارات، همراهی رسانه‌ها و مردم امنیت بهتری را در سطح استان ایجاد خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنانش امنیت را موضوع بین بخشی عنوان کرد و با بیان اینکه تأمین امنیت پایدار نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌ها با مجموعه ناجا است اظهار کرد: تشخیص صحیح و به موقع شرایط از یک سو و دشمن‌شناسی و درک واحد از اهداف آن از سوی دیگر در دستیابی به این راهبرد امری لازم و ضروری است.

امیری هماهنگی در امور استراتژیک مانند تأمین امنیت فارغ از سلیقه‌ها و افکار متفاوت را امری حائز اهمیت برشمرد و ادامه داد: در اینکه باید اختلاف سلایق را بپذیریم و برای افکار مختلف ارزش قائل شویم شکی نیست، اما در موضوعات مهم ضمن پرهیز از حوزه اختلافی باید نسبت به تقویت حوزه تعاملی اقدام شود.

امیدآفرینی در جامعه یکی از مباحث اصلی در شرایط امروز است

وی با اشاره به فضای همدلی بین مسوولان استان به ویژه در شورای تأمین، نقش اصحاب رسانه در ایجاد امنیت پایدار را امری مهم قلمداد کرد و گفت: از خبرنگاران می‌خواهم قوی‌تر از گذشته در زمینه آگاهی‌رسانی در بین مردم و افزایش ضریب امنیت نقش خود را ایفا کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان بالا رفتن سطح آگاهی مردم را در پیشبرد امور و کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت برشمرد و خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: هر کس برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم قدمی بردارد خیر دنیا و آخرت را برای خود رقم زده که نقش آگاهی‌بخشی شما در ایجاد امنیت نیز در این حوزه بی‌بدیل است.

وی در ادامه شعار هفته ناجا را «با هم برای امنیت و سلامت» عنوان کرد و ضمن اینکه گریزی به نقش بی‌بدیل مدافعان سلامت در ایجاد امنیت فکری و روانی در جامعه زد گفت: «سلامت» و «امنیت» دو نعمت مجهول هستند که باید قدر آن‌ها را دانست.

امیری با اشاره به تحریم‌های گسترده دشمن علیه ایران با هدف براندازی تأکید کرد: در این زمینه باید نسبت به برنامه‌های دشمن و ایجاد بصیرت در جامعه هوشیار و آگاه باشیم، البته با مجاهدت نیرو‌های نظامی و انتظامی در اینکه دشمن مانند قبل قادر به تحقق اهداف خود نخواهد بود، شکی نیست.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی ایران تنها نظام مبتنی بر اقدامات بشردوستانه و عادلانه در جهان است تأکید کرد: البته ما منکر وجود برخی مشکلات در جامعه نیستیم که با همت و وحدت شاهد رفع آن خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان همدان امیدآفرینی در جامعه را یکی از مباحث اصلی در شرایط امروز دانست و گفت: از آن جا که دشمنان به صورت هدفمند علیه کشور کار می‌کنند باید ببینیم هجمه از کجا صورت می‌گیرد که از همان جا جلوی آن را بگیریم.

وی انعکاس خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف به ویژه حوزه امنیت پایدار به صورت هنرمندانه را امری مهم عنوان کرد و با تأکید بر لزوم خدمات‌رسانی به مردم گفت: معتقدم هیچ سروری و سیادتی بهتر از نوکری برای این مردم نیست.

هدف واحد مجموعه ناجا و رسانه در تامین امنیت با تعامل محقق می‌شود

امیری در بخش دیگری از سخنانش تقویت تعامل رسانه با پلیس، آموزش مردم در خصوص مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، آگاهی‌رسانی در حوزه مضرات مواد مخدر و ارائه مطالب آموزشی به منظور حفاظت از اموال با هدف کاهش سرقت را مهم خواند و خواستار توجه به آن‌ها شد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مجموعه انتظامی استان در تمام جرایم خصوصا جرایم مهم حساس است، از اصحاب رسانه خواست موضوعات امنیتی و انتظامی را برای پیگیری به طور شفاف در اختیار این مجموعه قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه معتقدیم رسانه‌ها نقش هدایتگر دارند گفت: ما هیچ موضع منفی نسبت به رسانه‌ها نداریم و نقد آن‌ها را پایه و اساس رشد مجموعه می‌دانیم، البته معتقدیم به منظور پیشبرد بهتر امور نقد باید در فضای سازنده و در وهله اول به صورت خودمانی مطرح شود.

وی با بیان اینکه هدف واحد مجموعه ناجا و رسانه در تامین امنیت با تعامل محقق می‌شود تأکید کرد: باید رویکرد اصحاب رسانه در حوزه آموزش جامعه، ارتقای هوشیاری و آگاهی‌بخشی در بین مردم تقویت شود.

امیری خواستار ورود رسانه‌ها در حوزه افزایش فرهنگ رانندگی و روان‌سازی ترافیک شد و با بیان اینکه این مهم در کاهش جانباختگان ناشی از تصادف اثرگذار است گفت: کاهش حتی یک کشته در تصادفات اتفاقی بزرگ است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی بالا بردن فرهنگ استفاده از فضای مجازی و تبیین نقاط آسیب‌زا در این فضا را نیز امری مهم عنوان کرد و افزود: استفاده از فضای مجازی با رویکرد آموزشی و بالا بردن سواد رسانه‌ای در بین مردم برای ورود به آن نیز باید در دستور کار اصحاب رسانه باشد.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از فعالیت‌های مجموعه ناجا طی امسال از اجرای ۴ هزار و ۷۷۲ طرح عملیاتی، موضوعی، حجمی و منطقه‌ای توسط مجموعه انتظامی استان خبر داد و گفت: انهدام ۲۸ باند سرقت و افزایش ۱۷ درصدی در این زمینه به علاوه دستگیری ۱۸۸ سارق حرفه‌ای از دیگر اقدامات ناجا بوده است.

وی با بیان اینکه امسال ۶۱۸ هزار و ۴۵ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشت گفت: ۲۲۳ هزار و ۹۶۳ مورد از این تماس‌ها عملیاتی بوده که تماس‌های منجر به عملیات نیز با ۱۶ درصد افزایش مواجه بوده است.

ابلاغ بیش از ۱۰۳ هزار و ۶۲۵ اوراق قضایی

امیری بیان کرد: ۶۴ درصد مجموع تماس‌ها معادل ۳۹۶ هزار و ۲۵۸ مورد به منظور دریافت راهنمایی و مشاوره و اطلاعات از پلیس بوده که در این حوزه نیز افزایش پنج درصدی را شاهد هستیم.

وی از ابلاغ بیش از ۱۰۳ هزار و ۶۲۵ اوراق قضایی خبر داد و با اشاره به دستگیری ۱۰۱ نفر از اراذل و اوباش اظهار کرد: تأمین امنیت مردم و صیانت از حقوق شهروندی آن‌ها خط قرمز ماست و بدون کوچکترین اغماض با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از دستگیری ۱۸۸ سارق حرفه‌ای خبر داد و انجام ۵ هزار و ۳۴۸ مورد بازدید انتظامی از مراکز حساس مانند بانک‌ها و طلافروشی‌ها را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل از چهار درصد افزایش مواجه بودیم.

وی با اشاره به ساماندهی ۵ هزار و ۴۰ شبگرد، نگهبان محله و سرایدار به منظور تأمین امنیت بیشتر در محلات اظهار کرد: انهدام ۳۶ باند مواد مخدر و دستگیری ۲ هزار و ۶۳۱ نفر مرتبط با مواد در سطح استان از دیگر فعالیت‌های مجموعه ناجا طی امسال بوده است.

کاهش ۳۵ درصدی وقوع جرایم خشن در سطح استان

امیری با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی وقوع جرایم خشن در سطح استان گفت: تمرکز بر روی کشف کالا‌های قاچاق از دیگر رویکرد‌های پلیس بوده که در این راستا ۲۵۶ عملیات برای کشف کالای قاچاق انجام شده است.

وی با بیان اینکه چهار فقره برای کشف کالای سازمان یافته صورت گرفته است اظهار کرد: در مجموع ۲ هزار و ۳۹۸ قاچاقچی دستگیر و ۱۵۲ میلیارد تومان کالای قاچاق نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۲ هزار و ۶۵ فقره پرونده مربوط به کالای قاچاق از ابتدای سال تاکنون در پلیس آگاهی تشکیل شده که ارزش ۲۶۳ فقره از این تعداد بیش از یکصد میلیون تومان بوده است.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: طی امسال ۴۲۲ فقره گزارش در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ دریافت شده که ۲۷ درصد تماس‌ها قابل رسیدگی بودند، ۴۵ درصد از آن‌ها با هدف انتقاد از عملکرد پلیس، دو درصد شکایت از همکاران انتظامی، ۳۳ درصد تقدیر و تشکر و بقیه نیز برای دریافت مشاوره انجام شده است.

امیری رصد فضای مجازی و مقابله با جرائم در آن را نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دانست و افزود: بیشترین ارتکاب جرائم در فضای مجازی شامل مباحث مالی، کلاهبرداری اینترنتی و مزاحمت اینترنتی بوده است.

پلیس فتا یک‌هزار و ۶۶۲ سایت مجرمانه را شناسایی کرده است

وی با بیان اینکه پلیس فتا یک‌هزار و ۶۶۲ سایت مجرمانه را از ابتدای سال تاکنون شناسایی کرده است اظهار کرد: در این ارتباط ۵۸۲ فقره پرونده تشکیل شده که ۲۲ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است، ۱۳۳ مجرم اینترنتی نیز دستگیر شده که در این حوزه ۳۷ درصد کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه مجموع فوتی سوانح در مسیر‌های درون‌شهری و برون‌شهری ۳۸ درصد کاهش داشت گفت: یکی از دلایل این اتفاق به جز انجام اقدامات خوب زیرساختی، مربوط به کاهش تردد در جاده به دلیل شیوع کرونا و کاهش مسافرت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰.۴ درصد تصادف‌ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌های استان رخ می‌دهد افزود: مهمترین دلیل این اتفاق رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی و پرهیز از استراحت به خاطر نزدیک شدن به مقصد است.

امیری در پایان سخنانش از اجرای۸۰ عنوان برنامه در هفته ناجا خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل تجدید پیمان با شهدا، دیدار با ائمه جمعه، تجلیل از خانواده پرسنل و بازنشستگان، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری میزگرد‌های علمی با اساتید دانشگاه، پخش فیلم و تیزر با رویکرد آموزشی، ارائه خدمات مضاعف در پلیس‌های تخصصی، دیدار با مردم در سامانه نظارت همگانی و رفع مشکلات آنهاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار