رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش زیباکلام به تهدید ذوالنوری علیه روحانی / انتقاد تند مسیح مهاجری به ذوالنور: از مردم نظر بخواهید / پاسخ سید احمد خمینی به احتمال کاندیداتوری پدرش در انتخابات ۱۴۰۰ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 18 October 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
رفع تحریم تسلیحاتی، درخششی برای دیپلماسی جمهوری اسلامی است

بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: سرانجام مقاومت با صلابت ملت دلاور و ایثارگر ایران اسلامی پس از پنج سال از گذشت توافق برجام، نتیجه داد و با رای و نظر منفی جهان به یکجانبه گرایی و قلدرمابی آمریکای ترامپی، حقانیت و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درخششی قابل توجه پیدا کرد. جهانیان به ویژه با انتشار هفده گزارش مثبت آژانس بین المللی انرژی اتمی و عدم اثبات هیچ یک از اتهامات واهی هسته‌ای طی بیش از ۲۰ سال گذشته می‌دانند، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده و نیست و فشار به اصطلاح حداکثری آمریکا که اقدامی غیر انسانی و رذیلانه به ویژه نسبت به کودکان، زنان و بیماران محسوب می‌شود، هیچ نتیجه‌ای جز انزوای بیشتر و شکستن هیمنه شیطانی آمریکا نخواهد داشت. جامعه جهانی سیاست‌های یکجانبه و قلدرمآبانه امریکا از جمله خروج از معاهدات و قرارداد‌های بین‌المللی همچون معاهده آب و هوایی، یونسکو، برجام، کاهش تسلیحات هسته‌ای و ...، تحریم و زورگویی به همه کشور‌های جهان حتی متحدین آمریکا، بی توجهی به دیپلماسی و هتاکی و بی ادبی در سخنرانی‌ها و گفتگو‌ها و تحمیل خسارات اقتصادی ظالمانه به کشور‌های جهان را بیش از این تحمل نمی‌کند. "نه" محکم جامعه جهانی به تحریم تسلیحاتی ایران شروع خوبی برای آغاز یکسری واکنش‌های جامعه بین‌الملل در مقابل ناهنجاری‌های آمریکای ترامپی است کشور‌های جهان و از این پس با شکسته شدن هنجار‌های بین‌المللی توسط آمریکا به طور متحد و قاطعانه مقابله خواهند کرد. /ایرنا

تاثیر محدودیت‌های تردد به این زودی مشخص نمی‌شود

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا: در حال حاضر وضعیت ۴۵ شهر کشور قرمز است و باید برای آن‌ها محدودیت‌های تردد در نظر گرفته شود. تاثیر محدودیت‌های سفر به این زودی مشخص نمی‌شود، بلکه یک تا دو هفته بعد با کاهش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نمود می‌یابد. توصیه می‌شود، در شرایط کنونی مردم به مصرف دارو‌های غیر ضروری اصرار نداشته باشند. امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا وجود دارد، اما این امر به ندرت اتفاق خواهد افتاد و ابتلای افراد برای دومین بار به این ویروس بسیار خفیف‌تر خواهد بود. /باشگاه خبرنگاران

پرمصرف‌ترین برند تلفن همراه در میان ایرانی‌ها را بشناسید

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، طی دوازده ماه اخیر تا پایان شهریور ماه ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه موبایل وارد شده، در حالی که مصرف کشور در این مدت زمان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بوده است. سامسونگ همچنان رتبه اول سهم بازار را با ۵۲ درصد دارد و پس از آن شیائومی با ۱۵ درصد در جایگاه دوم است. نوکیا، هواوی و اپل نیز جایگاه‌های بعدی را در سهم بازار موبایل کشور به ترتیب با ۱۳، ۱۰ و ۵ درصد به خود اختصاص داده‌اند. /ایسنا

مسمومیت شهروندان شیراز با قهوه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده که توزیع قهوه ترکیبی در روز‌های گذشته در شیراز باعث مسمومیت تعدادی از افراد شد. همتی گفته، با شناسایی این نوع قهوه توانستیم تعدادی از آنها را در سطح شهر شیراز جمع آوری کنیم. دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده، در مرحله نخست معتقد بودیم که مواد توهم زا و قرص متادون در این قهوه وجود داشته، اما با آزمایش‌ها مشخص شد که اصلا چنین چیزی نبوده و شایعات صحت ندارد. همچنین رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و پالوده و کافی‌شاپ شیراز اعلام کرده میزان کافئین موجود در قهوه‌های وارد شده بسیار بالاست و درصد کافئین بالا ممکن است نسبت به بدن برخی افراد سازگار نباشد.

صاحب جمله «معتادا کرونا نمی‌گیرن» بازداشت شد؟

به گفته یک منبع آگاه، بلاگر نسبتا معروف اینستاگرامی که با جمله «معتادا کرونا نمیگیرن» مشهور شده بود، بازداشت و به یکی از مراکز ترک اعتیاد اجباری پلیس منتقل شده است./ آنا
 
تصویر عجیب شبکه پویا از همسران حضرت ابراهیم

به فاصله کوتاهی بعد از پخش تصاویری از یک عروسک زشت در شبکه قرآن و معارف سیما، حالا دو تصویر از «ساره» و «هاجر» همسران حضرت ابراهیم (ع) واکنش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. این تصاویر بخشی از یک پویانمایی بلند سینمایی با عنوان «خلیل‌الله» از مجموعه پویانمایی‌های «پیامبران» است که مرکز پویانمایی صبا در سال ۹۴ ساخته است. به تازگی پخش این پویانمایی بلند در شبکه پویا، جنجال تازه‌ای برای این شبکه به راه انداخته است و بسیاری به تصویری که از همسران پیامبر الهی در تلویزیون پخش شده، ایراد وارد کرده‌اند./فرارو
 
غرضی: دیگر کسی به حرف مجلس گوش نمی‌دهد
 
غرضی با بیان اینکه مجلس یازدهم با پشتوانه ضعیف مردم سر کار آمده است، اظهار کرد: «به همین خاطر کسی دیگر به حرف مجلس گوش نمی‌دهد، صدایی از این تریبون شنیده نمی‌شود. مردم گرفتارند و از همه مسئولان ناامید؛ در این شرایط دولت و مجلس هم برای اینکه بگویند ما هستیم با هم دعوا می‌کنند، در حالی که این دعواها، اثری در جامعه ندارد، نه مفید است و در زندگی مردم اثرگذار است. شاید چون دستاوردی برای عرضه به مردم ندارند، به همین خاطر به جان هم افتاده‌اند.» این نماینده سابق مجلس ادامه داد: «باید دولت و هم مجلس، منافع جامعه را حفظ کنند تا محترم باشند. وقتی حقوق‌های کلان فقط برای عده‌ای است، وقتی رئیس مجلس در کار دولت دخالت می‌کند، آن مسئول دولت در کار قانونگذاری دخالت می‌کند، قوانین نه قابل اجرا هستند و نه اجرا می‌شوند و مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرند. در حالی که این همه فشار بر مردم است، اما خوشبختانه مردم حواسشان جمع است و مراقب کشور هستند.»
 
کنایه سردبیر اسبق کیهان به ذوالنور
 
سردبیر اسبق کیهان در یک توییت به تهدید کردن رئیس جمهور از سوی مجتبی ذوالنوری نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس واکنش نشان داد. مهدی نصیری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «گام اول انقلاب را با شعار آزادی همه گروه‌ها و جناح‌ها و احزاب آغاز کرده بودیم به اینجا رسیدیم. اکنون در طلیعه گام دوم با تهدید به اعدام به کجا خواهیم رسید؟»
 
تصمیم انتخاباتی اصلاح‌طلبان از زبان دبیرکل حزب اراده ملت
 
دبیر کل حزب اراده ملت ایران اسلامی گفت: اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از نامزد نیابتی حمایت نخواهند کرد و با نامزد اختصاصی خود وارد عرصه رقابت می‌شوند. «احمد حکیمی پور» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه اصلاح طلبان برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بدون مشکل نخواهند بود، گفت: تشکیلات ما - حزب اراده ملت ایران - در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب اختصاصی نخواهد داشت و به سمت سیاست‌های خرد، محلی و منطقه‌ای و نیز انتخابات شورا‌ها رفته است.دبیر کل حزب اراده ملت ایران اسلامی حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری را صرفا یک شعار دانست و گفت: هنوز فضای سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری شکل نگرفته است. با توجه به مشکلات معیشتی و شیوع ویروس کرونا فعلا انتخابات برای مردم در اولویت نیست. حکیمی پور افزود: هرچند در محافل سیاسی به‌ ویژه اصولگرا بحث‌های در مورد انتخابات ریاست جمهوری مطرح است و آن‌ها بر این باورند که فضا برای حضورشان مهیاست و از الان خود را پیروز میدان می‌دانند، اما اصلاح طلبان هنوز جدی وارد مباحث انتخاباتی نشده‌اند. وی ادامه داد: در جامعه ما به نهاد انتخابات به‌ عنوان مهمترین عامل چرخش قدرت و عرصه حل و فصل منازعات، بهایی داده نمی‌شود و احزاب به عنوان مهمترین بازیگران این عرصه، تاثیر چندانی ندارند. بجای احزاب، گروه‌های ذی‌نفوذ قدرتمند و دارای امکانات شکل گرفته‌اند که نه رسمیت دارند و نه پاسخگو هستند. دبیرکل حزب اراده ملت ایران اسلامی بیان کرد: هدف اصلاح‌طلبان بهینه کردن ساز و کار انتخابات، شفاف و پاسخگو کردن امر قدرت و سیاست در کشور است تا از این طریق اهداف خود و مطالبات مردم را پیگیری کنند.
 
پاسخ سید احمد خمینی به احتمال کاندیداتوری پدرش در انتخابات ۱۴۰۰
 
همشهری آنلاین نوشت: فرزند سید حسن خمینی می‌گوید: فکر می‌کنم تصمیم پدرم مشخص است و در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد. سید احمد خمینی در پاسخ به اینکه اگر جمع قابل توجهی از بزرگان کشور و جریان‌های سیاسی از پدرتان دعوت کنند که برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند، چه مشورتی به پدر می‌دهید، گفت: در دورانی که گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بالا گرفته، بالاخره اسم ایشان هم در برخی رسانه‌ها از سوی برخی چهره‌ها مطرح شده است. اولین بار سال ۹۸ بود که یک نفر مصاحبه کرده و گفته بود پدرم بنای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد. این روز‌ها خیلی شایعات داغ است و اسم ایشان در محافل شنیده می‌شود که قرار است در انتخابات کاندیدا شوند. شنیده‌ام که برخی بزرگان و دوستان پیشنهاد کاندیداتوری در این انتخابات را به ایشان داده‌اند، اما مشورت در جایی لازم است که تردید و شکی برای انجام یک عمل وجود داشته باشد. در حالی که من هیچ اراده‌ای در شخص پدرم برای کاندیداتوری در انتخابات نمی‌بینیم که بخواهد منتهی به شک و تردید شود و حال بخواهند با مشورت گرفتن از دیگران به یک جمع‌بندی نهایی برسند. وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تصمیم‌شان مشخص است و در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد. تمام این‌ها شاید برای گرم کردن محافل یا بازی‌های سیاسی باشد.

سید احمد خمینی در پاسخ به این که «حتی اگر اجماع حداکثری گروه‌های سیاسی اعتدال، اصلاح طلب، عدالت و ... هم حاصل شود و به آیت‌الله سید حسن خمینی مراجعه و از ایشان برای کاندیداتوری دعوت کنند، باز هم به صحنه نمی‌آیند؟» تاکید کرد: ان شاء الله تمام بزرگان روی یک مسیر به جمع‌بندی برسند، حالا یک نفرش به کنار! اصلا در پدرم اراده و عزمی برای شرکت در فضای سیاسی کشور به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌بینم. از سوی برخی بزرگان و رفقا پیشنهادهایی مطرح شده بود، ولی از سوی ایشان رد شده است. سال گذشته قبل از کرونا بود که موضوع برای اولین بار مطرح شده بود تا امروز هم برخی فکر می‌کنند اینکه می‌گوییم حاج آقا کاندیدا نمی‌شوند، مصلحتی و شایعه است، ولی واقعا بنا ندارند و به هر کسی هم که آمدند و پیشنهاد دادند، گفته‌اند که بنا برای کاندیداتوری ندارند.

مکاتبه زنانه ابتکار با رئیس دستگاه قضا
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از مکاتبه با رئیس قوه قضائیه برای افزایش ظرفیت پذیرش زنان در آزمون استخدامی قضات خبر داد.معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم افزایش استخدام قضات زن در دادگاه‌ها اظهار کرد: طی یکی دو سال گذشته بسیاری از زنان فارغ التحصیل رشته حقوق در سطوح مختلف از ظرفیت استخدام بسیار کم و گاه بدون ظرفیت آزمون استخدامی قضات گله مند بودند، از این رو معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری در ۲۰ مرداد ماه سال جاری طی مکاتبه‌ای با جناب رئیسی خواستار افزایش ظرفیت این آزمون و توجه به استخدام قضات زن شد.معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه هنوز پاسخی از قوه قضاییه دراین باره دریافت نکرده‌ایم، ادامه داد: با توجه به لزوم حضور مشاوران و قضات خانم در دادگاه هایی نظیر دادگاه خانواده که بسیاری از مسائل به موضوعات زنان و خانواده بازمی گردد و با عدم وجود منع قانونی حضور زنان در منصب قضاوت، امیدواریم که رئیس قوه قضائیه به این موضوع عنایت بیشتری داشته باشند و معاونت امور زنان منتظر پاسخی از سوی رئیس قوه قضائیه است.به گفته‌ ابتکار، طی این مکاتبه از رئیس قوه قضائیه خواسته شده است که قانون شرایط انتخاب قضات دادگستری مبنی بر انتخاب قضات از میان مردان واجد شرایط را بر اساس فتوای فقهای موافق قضاوت زنان اصلاح کنند و در زمینه‌هایی نظیر قاضی مشاوره و غیره فرصت های بیشتری را برای انتصاب زنان فراهم کنند.
 
ادعای سلیمی‌نمین درباره پشت‌پرده حمایت کارگزاران از لاریجانی

عباس سلیمی نمین درباره پشت پرده حمایت حزب کارگزاران از علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به نامه نیوز گفت: کارگزاران خیر و صلاح آقای علی لاریجانی را نمی‌خواهد و فقط دارد با نام او بازی سیاسی می‌کند. وقتی جریان اصلاحات می‌تواند نامزد خود را معرفی کند چه دلیلی دارد که روی شخصیت‌هایی از جناح رقیب سرمایه گذاری کنند. وی افزود: یک زمانی جریان اصلاحات در محدودیت و تنگنا قرار می‌گیرد و در چنین شرایطی وقتی یک شخصیت اصولگرا را به خود نزدیک می‌بیند با صداقت به سمت حمایت از او متمایل می‌شود، اما در حال حاضر کارگزاران با این دیدگاه به سمت آقای لاریجانی نمی‌رود، چون می‌تواند نامزد خود را به صحنه بیاورد، ضمن آنکه طیف دیگر جریان اصلاحات نیز اصلا آقای لاریجانی را به عنوان نامزد خود نمی‌پذیرد. این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: قطعا اصلاح طلبان در جمع بندی نهایی به آقای علی لاریجانی -که یک شخصیت اصولگراست- نمی‌رسند. در دوره‌ای آن‌ها بدترین حمله را به آقای لاریجانی داشتند و امروز حمایت از آقای لاریجانی به معنای توبه نامه نسبت به همه آن رفتار‌های تند گذشته شان است. وی درباره چرایی پرهیز اصولگرایان برای حمایت از علی لاریجانی تأکید کرد: متأسفانه در جریان اصولگرایی درباره آقای علی لاریجانی اتفاقاتی رخ داد که این مساله را دشوار می‌کند. در واقع او از چند جنبه لطمه خورد. آقای آملی لاریجانی در دوره ریاست قوه قضائیه خطا‌های مدیریتی را مرتکب شد که لطمات این مساله محدود به خودش نشد و متوجه آقای علی لاریجانی هم شد.
 
مرعشی: روحانی اگر نمی‌تواند کشور را اداره کند کنار برود
 
حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی با خبرآنلاین گفت: مردم دیگر به تنگ آمده اند، صبح که بیدار می شوند همه کالاهایی که دیروز خریده اند ۱۰ تا ۱۵ درصد گران تر شده؛ این چه اداره ای است؟ یک جای کار اشکال دارد. اگر آقای روحانی نمی تواند کشور را اداره کند کنار برود و اگر می تواند ادامه دهد. با مردم و مصالح مردم و کشور نمی شود شوخی کرد. هرکسی که می خواهد وارد این میدان شود اگر می تواند با این مجموعه کار کند بیاید؛ زمانی که کاندیدها می خواهند رئیس جمهور شوند همه چیز خوب است و همه می گویند من این کار را می کنم و ... اما زمانی که رئیس جمهور می شوند می گویند که به ما اجازه انجام این کارها را نمی دهند (اما همه اینها از قبل مشخص بوده است)؛ ما ولایت فقیه، سپاه، شورای نگهبان، مجلس، قوه قضاییه و .. داریم و ترکیب آنها و شرایط‌شان کاملا مشخص است.
 
استنباط علیخانی از تصمیم جهانگیری برای انتخابات ۱۴۰۰

این روز‌ها بار دیگر نام اسحاق جهانگیری. برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به گوش می‌رسد و برخی رسانه‌ها خبر داده بودند او قصد حضور در این انتخابات را دارد. از همین روی، خبرنگار «انتخاب» با حجت الاسلام قدرت الله علیخانی تماس گرفت و از او پرسید: با توجه به ارتباط نزدیک شما با آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور، آیا فکر می‌کنید او در انتخابات ۱۴۰۰ وارد خواهد شد؟ علیخانی در پاسخ به این پرسش گفت: من اخیراً با ایشان دیدار داشتم، استنباط من این است که آقای جهانگیری برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند.
 
انتقاد تند مسیح مهاجری به ذوالنور: از مردم نظر بخواهید

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان روز چهارشنبه رئیس‌جمهور روحانی که با تشریح سیره امام حسن مجتبی علیه‌السلام گفت: آن حضرت به ما می‌آموزد که «مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح» در صفحه توئیتر خود خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: «اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست، اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند. با منطق شما رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.» افراد دیگری از همین طیف فکری واکنش‌های تندی به سخن رئیس‌جمهور روحانی نشان دادند و حتی کار را به اهانت و ناسزاگویی به او هم رساندند که البته حرجی به آن‌ها نیست، ولی از یک نماینده مجلس آن هم با دو ویژگی مهم ریاست کمیسیون امنیت ملی و ملبس به لباس روحانیت بودن این گونه عکس‌العمل نشان دادن بسیار دور از انتظار است. به آنچه آقای ذوالنوری در توئیتر نوشته‌اند، حداقل سه ایراد اساسی وارد است.

اول آنکه در عین حال که انتقاد حق ایشان است و می‌توانند با دلیل و منطق سخن رئیس‌جمهور روحانی را مردود اعلام کنند، این درست نیست که حکم عزل و مجازات صادر کنند. عزل رئیس‌جمهور و محاکمه او راهکار قانونی دارد که باید طی شود و مجلس می‌تواند این کار را انجام دهد. اگر نمایندگان مجلس درحال حاضر از این کار ناتوانند، به دنبال حل این مشکل باشند، نه اینکه عجز خود از انجام این کار قانونی را با فریاد کشیدن بر سر رئیس‌جمهور نشان بدهند؛ آن هم رئیس کمیسیون امنیت ملی که لابد می‌داند این نوع برخورد‌ها با امنیت ملی در تضاد است. دوم آنکه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، از طرف «اکثریت قاطع ملت» ایران، نظر داده که به چیزی کمتر از عزل و مجازات رئیس‌جمهور راضی نمی‌شوند. ایشان مدرک این نظرسنجی خود را ارائه نکرده‌اند و چه خوب است برای روشن شدن صحت ادعای خود، ترتیبی بدهند تا رسماً به آراء عمومی مراجعه شود و مردم آزادانه نظر بدهند که صلح می‌خواهند یا جنگ. سوم آنکه ایشان، خود را در جایگاه قاضی قرار داده و حکم اعدام رئیس‌جمهور را صادر نموده‌اند و مهم‌تر اینکه برای رهبری تعیین تکلیف کرده‌اند و خطاب به آقای روحانی نوشته‌اند، «رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

تاکنون برای مجلس شورای اسلامی بر اساس آنچه قانون اساسی مقرر کرده، دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت می‌شناختیم (رأی اعتماد به وزرا و استیضاح هم بخشی از نظارت است) و حالا با این نوشته آقای رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معلوم شد نمایندگان مجلس وظیفه سومی هم دارند که صدور حکم اعدام است! بدین‌ترتیب، لابد باید قانون اساسی اصلاح و این وظیفه سوم هم به آن اضافه شود. اگر به اصلاح قانون اساسی برای تأمین محتوای توئیت رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس رضایت داده نشود، لابد باید در صلاحیت این قبیل نمایندگان که در مجلس یازدهم کم نیستند، تجدیدنظر شود
 
رمزگشایی آشنا از فحاشی‌ها و تهدیدها

مشاور رئیس جمهور در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: نکند این همه فحاشی‌ها و تهدیدها برای به حاشیه راندن واقعیتی به نام «شکسته شدن حصر تسلیحاتی ایران» باشد. حسام الدین آشنا، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر به موضوع پایان «تحریم تسلیحاتی ایران» واکنش نشان داد. آشنا در این رابطه نوشت: در عجبم از جماعتی که دائم از نبرد نظامی سخن می‌گویند، اما از شکسته شدن حصر تسلیحاتی و صنایع دفاعی ایران دم نمی‌زنند. وقت آن است که نیروهای مسلح و وزارت دفاع درباره اهمیت این موفقیت روشن‌گری کنند. وی اضافه کرد: نکند این همه فحاشی‌ها و تهدیدها برای به حاشیه راندن واقعیتی به نام «شکسته شدن حصر تسلیحاتی ایران» باشد. خدا می‌داند این جماعت چه خواهد کرد در روزی که «حصر اقتصادی ایران» شکسته ‌شود.
 
واکنش زیباکلام به تهدید ذوالنوری علیه روحانی

تهدید به اعدام رئیس جمهور از سوی نماینده طیف تندرو با واکنش زیباکلام همراه شد. صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در واکنش به توئیت رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره اعدام حسن روحانی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «میشه در پاسخ به تقاضای اعدام از ناحیه جناب ذوالنور برای آقای روحانی، یک نظر سنجی ساده از مردم نمود و پرسید، چه کسی در انداختن کشور در وضعیت موجود بیشتر مقصر است؟ تندرو‌های انقلابی امثال جناب ذوالنور که تنها هنرشان در مملکت‌داری آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس است یا روحانی؟»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار