شهریار مستوفی در گفتگو با تابناک:
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:کاهش مصرف نمک در کاهش بیماریهای قلبی، عروقی و فشارخون بسیار موثر است.
کد خبر: ۹۱۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 19 October 2020

شهریار مستوفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: فشار خون بالا یکی از اصلی ترین عوامل مرگ ومیر در جهان و درکشور ما وهمچنین مهمترین عامل خطر وقوع بیماریهای قلبی وعروقی در کشور می باشد.

وی خاطر نشان کرد:شهرشینی؛ استفاده از وسایل مدرن که فعالیتهای فیزیکی را درطول روز کاهش می دهد مانند استفاده از کامپیوتر و تلویزیون و به طور خلاصه، ماشینی شدن زندگی، تحرک انسانها را در دهه های اخیر کاهش داده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: حدود۳۰% از جمعیت کشور فشار خون بالا دارند و‌ سالانه۹۷% از موارد مرگ براثر فشار خون درکشور به وقوع می پیوندد و متاسفانه ۴۰% از جمعیت کشور که فشار خون دارند ازبیماری خود مطلع نیستند.

مستوفی تاکید کرد:مصرف روزانه ۲۳۰۰ میلی گرم (معادل ۳/ ۲ گرم) بیشترین میزان قابل قبول برای کنترل فشارخون بالاست و هرچند امروزه از سوی بسیار ی از سازمانهای سلامت مصرف روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم را بسیار موثرتر درکنترل فشار خون می دانند.

وی تاکید کرد: به بیمارانی که مبتلا به فشار خون هستند اکیدا توصیه میشود در هنگام خرید مواد غذایی فراورده هایی را انتخاب نمایند که در چراغ راهنمای تغذیه ای درج شده بر آنها میزان نمک سبز رنگ می باشد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار