قابلیت جدیدی به گوگل اضافه شده که با زمزمه کردن می‌توانید آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 19 October 2020

کافیست زمزمه کنید تا آهنگ مورد نظرتان پیدا شود

به گزارش تابناک سمنان همه می دانند که چقدر ناامیدکننده است وقتی  نمی‌توانند نام یک آهنگ یا هر کلمه‌ای را به یاد بیاورند اما لحن آن در ذهن گیر کرده است. به تازگی در Search On ، اعلام شد که گوگل می تواند کمک کند تا بدون استفاده از  هیچ متنی یا نام هنرمند آهنگ مورد نظر را پیدا کنید.

 

قابلیت Hum to search برای جستجوی آهنگ

برای پیدا کردن آهنگی که نام آن یا نام خواننده را نمی‌دانید ، کافی است سوت بزنید یا ملودی را برای گوگل بخوانید. آخرین نسخه برنامه گوگل را باز کنید یا ابزارک جستجوی Google را پیدا کنید ، روی نماد میکروفن ضربه بزنید و بگویید "این آهنگ چیست؟" یا روی دکمه "جستجوی آهنگ" کلیک کنید. سپس به مدت 10-15 ثانیه در دستیار Google  شروع به زمزمه کنید. این ویژگی در حال حاضر به زبان انگلیسی در iOS و به بیش از 20 زبان در Android موجود است. ممکن است در آینده زبان ‌های بیشتری به این قابلیت اضافه شوند.

بعد از اینکه زمزمه را تمام کردید ، الگوریتم یادگیری ماشین گوگل به شناسایی موارد منطقی آهنگ کمک می کند. برای استفاده از این ویژگی به پیچ عالی نیاز ندارید. گوگل بر اساس احتمالات گزینه هایی را نمایش خواهد داد. می توانید بهترین نتیجه را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به آهنگ و هنرمند را جستجو کنید ، هر موزیک ویدیوی همراه را مشاهده کنید یا آهنگ را در برنامه موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید ، متن را پیدا کنید ، تجزیه و تحلیل را بخوانید و حتی در صورت وجود سایر ضبط های آهنگ را بررسی کنید.

کافیست زمزمه کنید تا آهنگ مورد نظرتان پیدا شود

چگونه ماشین ها ملودی ها را یاد می گیرند

یک روش آسان برای توضیح این است که ملودی آهنگ مانند اثر انگشت آن است: هر کدام از آنها هویت منحصر به فرد خود را دارند. گوگل مدل های یادگیری ماشینی ساخته  که می تواند صدای همهمه ، سوت یا آواز شما را در "اثر انگشت" مناسب مطابقت دهد.

هنگامی که یک ملودی را به جستجو تبدیل می کنید ، مدل های یادگیری ماشینی گوگل صدا را به یک توالی مبتنی بر عدد که ملودی آهنگ را نشان می دهد تبدیل می کنند. مدل های گوگل آموزش داده شده اند تا آهنگ ها را بر اساس منابع مختلف ، از جمله آواز ، سوت یا زمزمه انسان و همچنین ضبط های استودیویی ، شناسایی کنند. الگوریتم ها همچنین تمام جزئیات دیگر مانند سازهای همراه و نوار و لحن صدا را از بین می برند.

گوگل نتایج به دست آورده را با هزاران آهنگ از سراسر جهان مقایسه می کند و نتایج را در زمان واقعی شناسایی می کند. به عنوان مثال ، اگر به "Dance Monkey" به Tones and I گوش دهید ، آهنگ را خوانده شده ، سوت کشیده یا زمزمه خواهید کرد. به همین ترتیب، مدل های یادگیری ماشینی ملودی نسخه ضبط شده توسط استودیو را تشخیص می دهند.

این کار براساس فناوری تشخیص موسیقی تیم تحقیق AI گوگل استوار است. در سال ۲۰۱۸، گوگل همین فناوری را به ویژگی SoundSearch در برنامه Google اضافه کرد و قابلیت دسترسی را به کاتالوگ میلیون ها آهنگ گسترش داد. این تجربه جدید گوگل را یک گام فراتر می برد ، زیرا اکنون می تواند آهنگ ها را بدون متن یا آهنگ اصلی تشخیص دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار