رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجازه نمی‌دهیم دوباره شوکی به جامعه وارد شود و مجلس دراین‌باره محکم ایستاده و مانند بحث فروش سلف نفت ایستادگی کرده و جلوی پیشنهاد نامعقول دولت را خواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۱۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 20 October 2020

تابناک فارس به نقل از آنا:فریدون عباسی با اشاره به طرح‌های واصله به کمیسیون انرژی مجلس در خصوص یارانه حامل‌های انرژی، گفت: طرح‌های مختلفی دراین‌باره به کمیسیون واصل‌شده اما هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون انرژی مجلس پیش‌نویس طرح‌های مختلف در خصوص یارانه حامل‌های انرژی را برای بررسی باید در اختیار داشته باشند، افزود: در حال حاضر از ظرفیت کارگروه‌ها و اندیشکده‌های مختلف استفاده‌شده و با دعوت از آن‌ها پیگیری موضوع در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس هنوز جمع‌بندی در خصوص یارانه حامل‌های انرژی نداشته و اظهارنظر افراد دراین‌باره، نظر شخصی آن‌هاست، تصریح کرد: در خصوص طرح یارانه حامل‌های انرژی باید بگوییم که بحث قیمت مطرح نبوده بلکه بحث مصرف بهینه مدنظر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با طرح پیشنهادی مجلس درنهایت مردم تصمیم خواهند گرفت یارانه‌ای که دولت در اختیار آن‌ها می‌گذارد را کجا مصرف کنند، افزود: به‌این‌ترتیب مشخص خواهد شد که دولت چه یارانه‌ای می‌دهد و مردم مطابق نیازی که دارند مصرف می‌کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه هنوز هیچ بحثی در خصوص تک‌نرخی شدن بنزین در کمیسیون انرژی مجلس مطرح نشده، گفت: اگر دولت طرحی دراین‌باره در دست بررسی داشته باشد، به‌طور حتم به‌محض ارسال به مجلس موردبررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح مطرح‌شده در حوزه انرژی در مجلس طرح «وان» (مخفف واحد انرژی) جایگزین طرح سهمیه‌بندی بنزین بوده تا تمام اقسام انرژی را به سمت مصرف بهینه ببرد، افزود: در این طرح علاوه بر مصرف بهینه، نحوه و میزان توزیع انرژی نیز مدنظر بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه هنوز در خصوص یارانه حامل‌های انرژی پس از تغییرات در اینکه نحوه و میزان مصرف چگونه باشد تصمیم‌گیری نشده است، گفت: در مقایسه اجمالی این موضوع مدنظر است که ظرف ۱۰ سال گذشته ارزش یارانه تقریباً یک‌دهم شده و با این وضعیت، قاعدتاً باید یارانه معیشتی بیشتری به مردم اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: دراین‌باره یارانه سوخت هم به همین شکل است. اگر قیمت سوخت قرار باشد بیشتر شود باید یارانه مناسبی در اختیار مردم گذاشته‌شده و مردم قبل از اجرای تصمیم، آن را دریافت کنند نه اینکه یک‌باره شوکی به آن‌ها وارد شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجازه نمی‌دهیم دوباره شوکی به جامعه وارد شود و مجلس دراین‌باره محکم ایستاده و مانند بحث فروش سلف نفت ایستادگی کرده و جلوی پیشنهاد نامعقول دولت را خواهیم گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار