شهدا آن هم مدافعان حرم نوع دیگریند،از آن شهدای خاص که این دنیا برایشان کمترین اهمیتی نداشت تا جایی که زندگی خود را فدای حفاظت از خاک وطن کردند.
کد خبر: ۹۱۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 20 October 2020

با حضور شهدا این روزها هوای شهرهای ما بارانی بوده و چشم‌ها اشک می بارد؛ شهدا ثابت کردند که اگر کربلا بودند دست هیچ نامحرمی به ناموس اهل بیت نمی‌رسید، گوشواره با گوش کنده نمی‌شد و بدن‌های مقدس امام حسین(ع) و فرزندانشان زیر سُمّ اسبان قرار نمی‌گرفت. شهدا آن هم مدافعان حرم نوع دیگریند،از آن شهدای خاص که این دنیا برایشان کمترین اهمیتی نداشت تا جایی که زندگی خود را فدای حفاظت از خاک وطن کردند.

ایسنا: یکی از این شهدای مدافع حرم شهید علی عابدینی بود؛کسی که شاگرد اول دانشگاه درمقطع کارشناسی بوده؛ هر چند دفاع از حرم به وی اجازه نداد تا از دانشگاه علمی کاربردی بابل در مقطع لیسانس فارغ ‌التحصیل شود اما دکترای جهاد را با حضور خود در صحنه‌ نبرد و دفاع از حرم حضرت زینب(س) به دست اورد.

مهران مرتضوی استاد دانشگاه شهید علی عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا از خاطره‌ حضور شهید در کلاس دانشگاه می گوید: شهید علی عابدینی دانشجوی مقطع کارشناسی فناوری اطلاعات بود، دانشجویی آرام بر خلاف دانشجوهای دیگر که به دنبال شیطنت های دانشجویی هستند.

وی ادامه می دهد: او چندین بار به سوریه رفته بود و کسی ازین ماجرا چیزی نمی دانست تا اینکه مدتی پیش از شهادتش در کلاس‌های دانشگاه غیبت داشت.

این استاد تصریح می کند: پس از چندین جلسه غیبت خود را به امتحانات رساند ، من او را در جلسه امتحان دیدم و گفتم غیبتهایت زیاد شده ممکن است درس هایت را حذف کنند، ناگهان چشمم به دست گچ گرفته و باند پیچی شده اش افتاد، پرسیدم ‌چه اتفاقی افتاده، ابتدا نمیخواست بگوید اما با اصرار من در گوشم گفت" استاد من سوریه بودم و دستم تیر خورده است."

مرتضوی یادآو می شود: تا پیش از تیر خوردن دستش نمی دانستم که چندین بار غیبت هایش در کلاس دانشگاه به دلیل حضورش در سوریه بود ، البته هیچ کس نمی دانست؛ تا اینکه پس از چند باری که به دفاع حرم رفته بود آخرین بار خبر شهادتش رسید ، او مدافع حرم بود و مانند تمام مدافعین حرم آرزوی شهادت در سرش می پروراند.

استاد دانشگاه این مدافع حرم اظهار می کند: شهید عابدینی ۳ بار مجروح شد اما آنقدر فداکار و دلاور بود که با وجود جانباز شدن حاضر به معالجه زودهنگام نشد و باز برای دفاع از حرم به سوریه رفت؛ وی در زمینه تاکتیک و تکنیک نظامی بسیار سرآمد و صاحب سبک بود.

شهید عابدینی و شهدای مدافع حرم جان برکف بودند تا تاریخ بداند که دفاع از حرم حضرت زینب(س) دلیل نمی‌خواهد و بیعت حسینیان زمان بیعتی به رنگ خون است که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار