مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای روز پنجشنبه و برای هشتمین روز متوالی در شرایط ناسالم قراردارد.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 22 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر اراک ، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح امروز به ۱۱۱ رسید که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.
وی یادآورشد: آلاینده مسئول در هوای اراک مانند یک هفته گذشته ، ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بالاترین شاخص آلودگی امروز در ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی به ثبت رسیده است.
میرزائی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های هوا شناسی استان مرکزی، سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده ها تا روز روز یکشنبه هفته آینده همچنان ادامه دارد.
وی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، افزایش آلایندگی نقش موثری در افزایش شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری داردو توصیه می شوددر روزهای ناسالم و شرایط حاکم شده و به واسطه بیماری کرونا، مردم از هرگونه رفت و آمددر محیط های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: تمامی بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان باید از حضور در فضای باز خودداری کنند.
میرزائی افزود:از هرگونه فعالیت عمرانی، قیر پاشی، روشن کردن آتش و سوزاندن لاستیک که میتواند شرایط آلودگی هوا را بیشتر کند خودداری نمایند و رانندگان نیز باید مراقبت های لازم را در هنگام سوختگیری در جایگاه ها برای جلوگیری از سر ریزشدن بنزین و سایر سوخت ها به کار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار