رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شکار و صید غیر مجاز نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 25 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛حسین خالقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 39 شکارچی غیر مجاز در سطح این شهرستان دستگیر شده که  این تعداد نسبت به سال قبل با توجه به حضور شبانه روزی یگان حفاظت این اداره در استان 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: روز گذشته مأمورین یگان حفاظت این اداره، حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده کولگ به منظور جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، موفق به دستگیری شکارچیان متخلف شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایلام اظهار داشت: در این زمینه 5 نفر متخلف در حین شروع به شکار دستگیر شده و از متخلفین مذکور، سه قبضه سلاح گلوله زنی کشف شد.

خالقی ادامه داد: شکارچیان غیر مجاز پس از تشکیل پرونده به جرم شروع به شکار حیوانات، به مراجع قضایی معرفی شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایلام بیان داشت: خوشبختانه توجه مردم این استان به رعایت مسایل زیست محیطی به ویژه حیات وحش در سال‌های گذشته بسیار بیشتر شده و همکاری مناسب و گسترده‌تری با یگان حفاظت محیط زیست دارند.

گفتنی است، 37 گونه پستاندار، 183 گونه پرنده، 59 گونه دوزیست و 34 گونه ماهی تاکنون در عرصه‌های طبیعی استان ایلام شناسایی شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار