در اطلاعیه ای؛
ستاد مبارزه با کرونا در استان ایلام امروز جمعه در اطلاعیه ای نسبت به بحرانی شدن وضعیت کرونا در استان هشدار داد و اعلام کرد: محدودیت های کرونایی در استان افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 30 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام، ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان ایلام امروز اطلاعیه‌ای در مورد افزایش محدودیت‌های کرونا در استان صادر کرد که متن این محدودیت به شرح زیر است:

با توجه به گسترش بیش از پیش بیماری کرونا و وضعیت فوق حاد استان ایلام و افزایش موارد ابتلاء، بستری و فوتی و از طرفی کاهش محسوس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفاظتی توسط مردم و صنوف مختلف در روز پنج‌شنبه ۸ آبان ماه نشست فوق‌العاده شورای تأمین استان و ستاد استانی مبارزه با کرونا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و رئیس ستاد استانی مبارزه باکرونا کرونا و دیگر اعضا برگزار شد و موارد به شرح ذیل به تصویب رسید. لازم به ذکر است این مصوبات لازم اجرا هستند و قصور در انجام آنها پیگرد قانونی دارد.

۱- با توجه به شیوع و افزایش بیماران کرونایی و وضعیت حاد و اضطراری موجود بستری این بیماران در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) انجام می‌گیرد و هیچ بیمار دیگری در این بیمارستان پذیرش نمی‌شود.

۲- صدا و سیمای مرکز ایلام به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص شرایط قرمز کرونایی استان در طول برنامه‌های شبانه روزی خود نسبت به تولید محتوی (تیزر، کلیپ، انیمیشن و …) اقدام کند.

۳- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایلام اقدامات سلبی و ایجابی لازم برای پخش در برنامه‌های صدا و سیمای استان به آن مرکز ارسال کند.

۴- اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به تعطیلی تمامی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی (ورزش‌های سالنی، باشگاه‌های بدنسازی و ورزش‌های پربرخورد ) اعم از خصوصی و دولتی اقدام کند به صورت مستمر بر عدم فعالیت این مراکز نظارت و برخورد قانونی با متخلفان به عمل آورد.

۵- بنا به تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اعضای شورای تأمین و ستاد استانی مبارزه با کرونا تمامی مراسمات جمعی اعم از نماز جمعه، مراسمات ترحیم، مراسم در آرامستان‌ها، جشن عروسی و هرگونه گردهمایی و همایش‌ها تا اطلاع ثانوی کاملاً تعطیل و در صورت مشاهده، با ورود دادستان استان و صدور دستورات لازم به ضابطین قضائی (نیروی انتظامی) از شکل گیری مراسم جمعی و هرگونه تجمعات جلوگیری به عمل آید و با خاطیان برخورد لازم و قانونی بعمل آید.

۶- در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی، تمامی آرایشگاه‌های زنانه، فست فود ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها، شهربازی‌ها، قهوه خانه‌ها و … تعطیل و حسن اجرای این مصوبه بر عهده نیروی انتظامی، اصناف و شهرداری‌ها است.

۷- مصوب شد در خصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی (پرداخت اضافه کار کادر پزشکی، بیمه و …) مساعدت و پیگیری لازم به عمل آید.

۸- اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و تمامی اصناف و اماکن نسبت به الزام مجموعه‌های صنفی و فروشگاه‌های بزرگ برای رعایت الزامات بهداشتی (زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ) اقدام کند، در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به پلمب و تعطیلی واحد متخلف اقدام شود.

۹- با توجه به افزایش بیماران بستری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نسبت به تأمین اکسیژن مورد نیاز و همچنین بخشی از کادر پزشکی و پرستاری نقاهتگاه سپاه ایلام اقدام کند.

۱۰- فرماندهی انتظامی استان نسبت به ابلاغ اعمال قانون در خصوص الزام رانندگان و سرنشینان خودروهای درون شهری و برون شهری در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی (زدن ماسک) به مجموعه راهنمایی و رانندگی اقدام کند.

۱۱- بیمارستان کوثر ایلام در زمینه ارائه خدمات درمانی لازم به بیماران کرونایی با احتساب تعرفه دولتی اقدام کند.

۱۳- تمامی مدیران کل، فرمانداران و مسئولان استانی، فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی استان، ملزم به اجرای مفاد این دستورالعمل بوده و باید در تعامل با ستاد استانی مبارزه با کرونا در راستای اجرای مصوبات اقدام کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار