فرمانده سپاه مریوان:
ممنصور ولی ئی : مردم مریوان همراه با سایر مردم کردستان در راستای پاکسازی مناطق آلوده به عوامل ضدانقلاب تلاش کردند و تا امروز که براساس همان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع همچنان باقی است، در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند.
کد خبر: ۹۱۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 02 November 2020
به گزارش تابناک در کردستان، منصور، ولی ئی در جریان بازدید اصحاب رسانه از یادمان شهدای زریوار مریوان، اظهار کرد: مریوان و مریوانی در دفاع از انقلاب اسلامی نقش بسیار بزرگ و با اهمیتی در دوران ۴۱ ساله عمر انقلاب اسلامی داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مردم مریوان قبل از شروع جنگ تحمیلی هم برای پیوستن به سپاه به کرمانشاه رفتند در زمانی که فرمانده آن دوران شهید بروجردی، مسیح کردستان بود.
فرمانده سپاه شهرستان مریوان تصریح کرد: این عزیزان با عنوان پیشمرگان مسلمان کرد دست به سلاح شدند و در ابتدایی‌ترین اقدامات سپاه در پاکسازی کردستان از لوث عناصر ضدانقلاب در تاریخ ۱۰ دی ماه ۵۸ شرکت کردند.
وی اظهار کرد: مردم مریوان همراه با سایر مردم کردستان در راستای پاکسازی مناطق آلوده به عوامل ضدانقلاب تلاش کردند و تا امروز که براساس همان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع همچنان باقی است، در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند.
فرمانده سپاه شهرستان مریوان با یادآوری نقش مردم این شهرستان در دفاع مقدس و مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب، گفت: این مردم هنوز هم از انقلاب دفاع می‌کنند و شهید می‌دهند.
ولی ئی افزود: امروز شاهد حضور ۱۰۰‌ها نفر از مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور این شهرستان هستیم که به عنوان پاسدار و پیشمرگ مسلمان کرد از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.
فرمانده سپاه شهرستان مریوان گفت: در جنگ تحمیلی هم جغرافیای منطقه خیلی اجازه نفوذ و تصرف سرزمین‌های بیشتری را به دشمنان نمی‌داد و هم به حق مردم کرد و به ویژه مریوانی‌ها با تمام وجود در دفاع از سرزمین پای کار بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در ایام جنگ تحمیلی بیشترین نفوذ و تصرف سرزمین ما در استان کردستان در محور قوچ سلطان بود که تا یک کیلومتری دریاچه زریوار جلو آمدند.
ولی ئی گفت: در نوار مرزی استان در مریوان، دشمن در برخی نقاط از ۲ تا ۱۵ کیلومتر پیشروی و تعرض کرد که رزمندگان، شهدا، آزادگان و... بومی و مهاجرین در این نقطه به فرماندهی شهید جاویدالاثر احمد متوسلیان در برابر ارتش بعث ایستادگی کردند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۰ عملیات دفاع مقدس در کردستان انجام شد که ۵ عملیات آن توسط مجموعه سپاه مریوان به فرماندهی حاج احمد متوسلیان صورت گرفته است.
فرمامده سپاه مریوان تصریح کرد: عملیات‌های دیگر شامل عملیات آزادسازی پاسگاه شهدای ژالانه، تته، قوچ سلطان و ... در سال ۶۰ انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین عملیات ۸ سال دفاع مقدس در کردستان، عملیات والفجر ۴ بود که با ۷۰ گردان سپاه و مجموعه عزیزان ارتش در دشت شیلر انجام شد.
ولی ئی افزود: فرورفتگی دره شیلر یک مشکل در دفاع مقدس بود که باید رزمندگان آن را به صورت کامل دور می‌زدند، اما فرماندهان برای صرفه‌جویی در زمان دره شیلر را کاملا تصرف کردند.
وی اظهار کرد: در عملیات والفجر ۴ یک هزار کیلومتر اراضی توسط رزمندگان ایران اسلامی تصرف شد که ۳۰۰ کیلومتر آن خاک سرزمین خودمان بود و ۷۰۰ کیلومتر از خاک دشمنان را تصرف کردیم.
ولی ئی افزود: کمتر از یک سال همه سرزمین‌های اشتغال شده در کردستان بازپس‌گیری شد.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در ۳۱ شهریور ماه در مراسم بزرگداشت رزمندگان دفاع مقدس فرمودند نباید اجازه دهیم دفاع مقدس تحریف شود چرا که به فرموده معظم‌له هرچه از دوران دفاع مقدس دورتر می‌شویم احتمال تحریف آن بیشتر می‌شود از این رو رزمندگان و کسانی که آن دوران را دیده‌اند باید واقعیت‌های دفاع مقدس را به نسل‌های جدید انتقال دهند.
وی روایتگری واقعیت‌های دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و گفت: فرماندهان و رزمندگان باید حقیقت‌های دفاع مقدس را بازگو کنند تا نسل‌های امروز شناخت کامل و کافی نسبت به دفاع مقدس داشته باشند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ایستادگی در برابر نظام استکبار فلسفه وجودی انقلاب اسلامی بود و آنچه در ایران قبل از انقلاب اسلامی توسط نظام استکبار صورت می‌گرفت با پیروزی انقلاب برچیده شد.
وی تصریح کرد: ایستادگی در برابر استکبار یکی از مهم‌ترین اهداف و مولفه‌های دفاع مقدس بود و گوش نکردن به خواسته‌های نظام استکباری دلیل ایستادگی ملت ما در برابر دشمنان بود.
ولی ئی افزود: تشخیص دشمن در انتخاب زمان حمله به ایران درست بود چرا که انقلاب ما در آن شرایط نوپا و زیرساخت‌ها و امکانات در حد مقابله با دشمن نبود و مشکلاتی هم در بدنه نیروی ارتش داشتیم.
وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات در برابر استکبار ایستادیم و از ۲۵ تا ۴۳ کشور اسیر جنگی گرفتیم.
ولی ئی اضافه کرد: دشمن در جنگ تحمیلی، عزم، اراده و ایمان قوی ملت ایران را نادیده گرفته بود که با دست خالی و با ایمان قوی توانستند در برابر دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کردند و آن‌ها را شکست دادند.
وی افزود: هدف ما در دفاع مقدس دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی و جلوگیری از نفوذ دشمنان به کشور و صیانت از انقلاب اسلامی بود.
ولی ئی اظهار کرد: ما یکی از قدرت‌های منطقه‌ای غرب آسیا از نظر تکنولوژی، دفاع، علم و ... هستیم و این موضوعی است که دشمنان به آن اذعان دارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تقابل نظام استکبار با نظام اسلامی تمام شدنی نیست، گفت: تا زمانی که ما روی شعار و اهداف اصلی انقلاب که مقابله با نظام استکباری و دفاع از مظلوم، جلوگیری از نظام استکبار، ایستادگی و سینه سپر کردن در برابر دشمنان و زیاده خواهان خط مشی ایران اسلامی باشد دشمنی استکبار با ما ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: حضرت امام فرمودند اگر جنگ ۲۰ سال طول بکشد ایستاده‌ایم این ۲۰ سال امام در مقابل یک هفته صدام بود که ادعا داشت تهران را تصرف می‌کند.
فرمانده سپاه مریوان افزود: ایستادگی و مقاومت استکبار اساس کار انقلاب اسلامی است و ایستادگی نیازمند مقاومت و اقتدار است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ما می‌خواهیم دشمنان دست از تهدید بردارند باید قوی بشویم که دشمنان حتی اجازه تهدید هم به خود ندهند.
ولی ئی اظهار کرد: تهدید علیه کشور و ملت ما از سوی دشمنان تغییر شکل داده است، در حوزه تحریم، معیشت و ... دچار مشکلات شده‌ایم که بخش زیادی از این مشکلات به نظام استکبار برمی‌گردد که به روز تهدیدات خود را تغییر می‌دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار