رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: طلایی: بهتر است ترامپ رئیس جمهور شود / چرا کرونای مسئولان زودتر درمان می‌شود؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 02 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ظریف کرونا گرفته است؟

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر ابتلای ظریف به کرونا گفت: یک نوبت تست ایشان مثبت بوده ولی با دو نوبت تست مجدد و تکرار آزمایش مشخص شد که شکر خدا ایشان به کرونا مبتلا نیست.سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ابتلای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به کرونا اظهار داشت: یک نوبت تست ایشان مثبت بوده، ولیکن با دو نوبت تست مجدد و تکرار آزمایش مشخص شد که شکر خدا ایشان به کرونا مبتلا نمی باشند.به گزارش فارس، پیش از این برخی سایت ها از ابتلای ظریف به کرونا خبر داده بودند.

صحبت های جنجالی نماینده مجلس درباره فرزندآوری

نماینده مهاباد درباره فرزندآوری در مجلس گفت: بچه دار نشویم، اگر شدیم چگونه جواب بیکاران آینده را بدهیم ؟محمود زاده: با این کمبود امکانات چه کنیم ؟! زیر ساخت های فرزند آوری را نداریم، بیمارستان ، فضای آموزش و فضای تفریحی کافی نداریم. فرزند آوری کنیم که فرار مغز ها انجام شود ؟!

طلایی: بهتر است ترامپ رئیس جمهور شود

مرتضی طلایی گفت: عده ای طوری فضاسازی کردند که اگر بایدن روی کار بیاید، مشکلات کشور حل خواهد شد و به برجام باز می گردد. درحالی که اگر ترامپ بیاید بهتر است. ترامپ با ایران دشمنی دارد و او رو بازی می کند.مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره انتخابات آمریکا و اینکه رئیس جمهور شدن کدامیک از کاندیداها به نفع ایران است، گفت: از قدیم یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید سگ زرد برادر شغال است. فرقی بین ترامپ و بایدن برای جمهوری اسلامی نیست و نظام کل آمریکا با انقلاب اسلامی و ملت ایران دشمنی دارد. این تصور وجود داشت که اوباما بهترین رفتار را داشته درحالی که مشخص شد که بیشترین خباثت، دشمنی و کینه ورزی را اوباما با ایران انجام داد و بیشترین تحریم های اثرگذار را او برای کشور فراهم و اجرایی کرد.وی ادامه داد: عده ای طوری فضاسازی کردند که اگر بایدن روی کار بیاید، مشکلات کشور حل خواهد شد و به برجام باز می گردد. درحالی که اگر ترامپ بیاید بهتر است. ترامپ با ایران دشمنی دارد و او رو بازی می کند. تمام خصوصیات، رفتارها و برخورد های ترامپ شناخته شده است و ایران می تواند سیاست های خود را به راحتی در برابر او اعمال کند. در صورت روی کار آمدن بایدن، کشور دچار یک تفاوت نظر در اعمال سیاست های خارجی نسبت به آمریکا می شود.طلایی افزود: گره زدن سرنوشت کشور با انتخابات آمریکا یک خطای استراتژیک است و این سوال مطرح می شود که آیا نظام آمریکا هم سرنوشت انتخابات خود را با سرنوشت انتخابات یا ملت ایران گره می زند یا کار خود را می کند؟


وی در پاسخ به این سوال که روی کار آمدن کدام ۲ نامزد انتخاباتی آمریکا به نفع اصولگرایان و اصلاح طلبان است، خاطر نشان کرد: هر دوی آنان با ملت و نظام ایران دشمن هستند و نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان را در این کشور قبول ندارند. آنها به دنبال آدم هایی می گردند که زمینه اجرای سیاست هایشان را در کشور ما فراهم کنند و نباید واجازه روی کار آمدن این آدم ها را داد. این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: این فضاسازی هایی که در کشور در بین افکار عمومی به وجود آمده و جریان هایی که سرنوشت کشور و ملت را به انتخابات آمریکا گره زده‌اند و وانمود کرده در صورت پیروزی بایدن، مشکلات حل می شود؛ واقعیت ندارد. این یک دروغ محض است و فرقی بین ترامپ و بایدن در اعمال سیاست های خبیثانه شان نسبت به ملت ایران وجود نخواهد داشت.همچنین طلایی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه انتخابات آمریکا، تاثیری در انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۱۴۰۰ دارد یا خیر، تصریح کرد: برای پاسخ به این سؤال باید به داخل رجوع کنیم. در فضای داخلی این گمانه زنی وجود دارد که در صورت روی کار آمدن بایدن و بازگشت او به برجام، اصلاح طلبان موقعیت بهتری دارند. اما آیا امنیت ملی و منافع ملی ایران باید به یک چنین تحلیل ها و یک چنین مسائلی گره بخورد؟وی افزود: نباید متغیر سیاست های کشور را بر اساس آمدن ترامپ با بایدن تنظیم شود. این یک اشتباه استراتژیک است. زیرا سیاست خارجی کشور باید در برابر آمریکا صریح و روشن باشد. نگرش هایی که درباره جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی وجود دارد، مانند آنکه اگر بایدن بیاید، اصلاح طلبان شانس بیشتری دارند؛ نوعی افکار عمومی است و جریان های داخلی می خواهند از آن برای بقا در قدرت استفاده کنند. طلایی همچنین گفت: خدایی ناکرده نمی خواهم یک نسبت کلی بدهم زیرا در بین اصلاح طلبان نیز افرادی که در وفاداری آنان به انقلاب شکی وجود ندارند، هستند.

چرا کرونای مسئولان زودتر درمان می‌شود؟

نمکی وزیر بهداشت گفت: متأسفانه اکثر بیماران عادی دیر به مراکز درمانی می‌آیند و روند درمانی آنها سخت می‌شود اما مسئولین چون زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درمانشان راحت تر و سریع‌تر است.

استیضاح وزیر اقتصاد کلید خورد

نماینده تهران در مجلس از تقدیم استیضاح فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی به هیئت رئیسه مجلس با ۸۰ امضا خبر داد.احمد نادری نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی در مجلس با امضای 80 نفر از نمایندگان خبر داد.به گفته نادری، خصوصی سازی ها، بورس و بازار سرمایه، گمرکات، ارز، اختلال در تجارت بین الملل، عدم تمکین به قانون در اصلاح نظام مالیاتی و ... از مهمترین محورهای این استیضاح است.

عضو پایداری: دل آیت‌الله مصباح نه با نامزدی رئیسی است نه با جلیلی

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که «دل آیت الله مصباح الان بیشتر به آمدن آقای رئیسی برای انتخابات است یا آقای جلیلی؟» گفت: هیچ کدام. از نظر من آقای مصباح نگاه می کند می بیند چه کسانی می آیند و نامزد می شوند. کدام شان آن ارزش ها و شاخص ها را در گفتار و کردار و اندیشه شان دارند و توانمند هستند. آقای رئیسی فکر نمی کنم بیاید و این مسئله سالبه به انتفاء موضوع است.وی افزود: در مورد آقای جلیلی هم اول باید دید چه کسانی از بین اصولگرایان وارد صحنه می شوند. هنوز معلوم نیست که الان بگوییم الا و لابد آقای جلیلی. برای آمدنش هم آقای جلیلی دارد رایزنی می کند و این طور نیست که آقای جلیلی الان می خواهد وارد انتخابات شود. در بحث هایی که با آقای جلیلی داشتیم او گفته «ما یک جایی باشیم که کمک کنیم، حتی اگر جایی حق ما را نادیده بگیرد اما اینکه انقلاب بماند ما باید برای ماندن انقلاب تلاش کنیم.» آقای جلیلی دولت در سایه را تشکیل داد، متأسفانه خیلی علیه او جو ساختند. حال آنکه او جلسه می گذاشت تا راه حل هایی را برای مشکلات کشور تدوین کند و به دولت بدهد.ابطحی یادآور شد: اینکه مطرح شد آقای مصباح دلش با کدام است؟ آقای مصباح دلش با خداست و آنچه را تکلیف بداند انشاءالله وقتی که ثبت نام ها صورت گرفت انجام خواهد داد.

نامه محرمانه کمیسیون امنیت ملی به سران قوا درباره خرابکاری در نطنز

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید در خصوص حادثه نطنز ما نامه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تهیه کردیم و به ‌صورت محرمانه برای سران قوا و دستگاه‌های مرتبط مثل شورای‌عالی امنیت ملی ارسال کردیم.ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این خبر افزود: موضوع خرابکاری در نطنز، ‌مستلزم یک پیگیری اطلاعاتی و امنیتی است. جمع‌بندی ابعاد واقعه به شورای‌عالی امنیت ملی واگذار و قرار شد نتایج را آنها اعلام کنند. ما به‌ عنوان کمیسیون امنیت ملی از منظر نظارتی وارد شدیم؛ اینکه دستگاه‌های اجرایی ما نسبت به چنین حوادثی چه تدابیری اندیشیده بودند و چه تدابیری از این به بعد درباره این مناطق حساس باید بیندیشند.وی افزود: انتظار ما به‌ عنوان مجلس این است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی که تاکنون در حفظ امنیت کشور دستاوردهای خیلی خوبی داشته‌اند در بحث حفاظت تاسیسات هسته‌ای قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کنند. در گزارش‌های اولیه که جمع‌آوری شد، خیلی از جزئیات ماجرا روشن شده، ولی ابعاد دیگری از این ماجرا هنوز قابل اظهارنظر نیست و انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه خودشان اطلاع‌رسانی کنند. ما نامه‌ای در کمیسیون تهیه کردیم و به‌صورت محرمانه برای سران قوا و دستگاه‌های مرتبط مثل شورای‌عالی امنیت ملی ارسال کردیم.عمویی ادامه داد: این نامه جمع‌بندی نگاه‌هایی بود که در بحث‌های نظارتی در کمیته امنیت کمیسیون داشتیم. نمی‌توانم درباره اینکه کشوری در این قضیه نقش داشت یا نه به‌صورت قطعی اظهارنظر کنم، اما برای ما روشن شد که حادثه از خارج مجموعه رخ نداده است.

پاسخ امیرعبداللهیان به احتمال مذاکره با آمریکا بعد از انتخابات

مشاور رئیس مجلس درباره احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: فکر می‌کنم ایجاد هرگونه تحول در مناسبات درباره رابطه، مذاکره یا تداوم وضع موجود دقیقا به رفتار عملی دولتمردان آمریکا برمی‌گردد.حسین امیرعبداللهیان، دستیار رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره پیش‌بینی خود از این انتخابات، به خبرنگار همشهری گفت: فضای انتخابات آمریکا به‌گونه‌ای است که تا دقیقه‌۹۰ فراز و نشیب دارد، یک پیش‌بینی نزدیک به واقع که این روزها انجام می‌شود، این است که بایدن و ترامپ ممکن است آرایشان نزدیک به هم شود و در آن صورت احتمال اینکه دادگاه عالی وارد شود و پروسه انتخاباتی طول بکشد، وجود دارد. اما فکر می‌کنم به‌رغم اینکه نزدیک انتخابات هستیم، هنوز امکان تغییری در معادله انتخاباتی شکل بگیرد، وجود دارد.وی درباره تأثیر انتخابات آمریکا بر ایران و اینکه ترامپ باشد یا بایدن، آیا تأثیری در مناسبات ایران و آمریکا خواهد گذاشت گفت: شخصا معتقدم همانطور که در ۴۰سال گذشته دمکرات‌ها و جمهوریخواه‌ها اهداف خود را دنبال کرده‌اند، اتفاق مهمی نخواهد افتاد. البته سلایق دمکرات‌ها و جمهوریخواهان در نحوه تعامل در سیاست خارجی متفاوت است. اگر بخواهیم بگوییم ترامپ یا بایدن، باید بگوییم آینده بی‌روتوش‌تر یا آینده با روتوش‌تر.مشاور رئیس مجلس درباره احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا افزود: فکر می‌کنم ایجاد هرگونه تحول در مناسبات درباره رابطه، مذاکره یا تداوم وضع موجود دقیقا به رفتار عملی دولتمردان آمریکا برمی‌گردد.این دولتمردان آمریکا از هر جناح و حزب هستند که باید بتوانند اثبات کنند آیا رویکرد خود را نسبت به ایران تغییر داده‌اند یا خیر، اگر آنها اثبات کنند ایران اگر منطق و عزت را ببیند با رویکرد مبتنی بر عزت عمل خواهد کرد اما اگر آمریکایی‌ها همین روش تهدید و ارعاب و تحریم را ادامه دهند، هیچ ثمری برای آنها نخواهد داشت.

پرونده عباس آخوندی به جریان افتاد

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه رسیدگی به پرونده "عباس آخوندی" آغاز شده است، گفت: ضعف عملکرد در حوزه مسکن یکی از شکایات مطرح شده از آخوندی است.حجت‌الاسلام حسن شجاعی اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در صورت شکایت می‌تواند برای رسیدگی به وضعیت دستگاه‌های مختلف کشور ورود پیدا کند.وی افزود: پس از شکایتی که از عباس آخوندی در خصوص ضعف عملکرد وی خصوصا حوزه "مسکن" شد، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تحقیقات خود را آغاز ‌و با جدیت به این موضوع ورود کرده است. البته چند موضوع در این شکایت اشاره شده که حوزه مسکن یکی از موارد مطرح شده است.نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: پرونده عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی فعلا در حال بررسی است و به نتیجه‌ای نرسیده ‌و به محض تکمیل این پرونده نتیجه آن از طریق رسانه‌ها به عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود.وی در پاسخ به این سئوال که شکایت مطرح شده از سوی چه کسی بوده است، گفت: به دلیل محرمانه بودن، نمی‌شود به این سوال جواب داد.

مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان در سراسر کشور لغو شد

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از لغو مراسم بزرگداشت 13 آبان در سراسر کشور خبر داد.'نصرت الله لطفی ' «قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور» اعلام کرد: همان طور که قبلاً بارها به صورت شفاهی در جلسات متعدد برنامه ریزی و هماهنگی با حضور نمایندگان تمامی دستگاه ها، سازمان ها و نهاد های عضو مجمع نمایندگان شورا، ابلاغیۀ کتبی، نامه نگاری ها با وزارت کشور و در نشست خبری اعلام نموده ایم؛ ما و همۀ همکاران این شورا در سراسر کشور و تمامی دست اندرکاران امر برگزاری مراسم و مناسبت های ملی و انقلابی به عنوان سربازان صدیق ولی امر مسلمین ومقتدای عظیم عزیزتر از جانمان ؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی»، رعایت دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را وظیفه شرعی و قانونی خود دانسته و امروز به رغم آمادگی کامل برای برگزاری مراسم ؛ با اعلام دیر هنگام ستاد ملی مقابله با کرونا و بنابر ضرورت های اعلامی و شرایط پیش آمده از موج شدید شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح کشور ، لــغــو مراسم بزرگداشت 'یوم الله 13آبان'، «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی » را در سـراسـر کشور و تـهـران اعلام می کنیم.

علیزده: دولت پشت مردم را در بورس خالی کرد

عضو ناظر شورای عالی بورس:شرکتهای حقوقی منتظر برخورد محکم مجلس و دستگاه قضایی باشند.یک شرکت حقوقی نزدیک به دولت ۴۰۰۰ میلیارد تومان در سقف قیمتی فروش داشته است اما بعد از الزام به بازار گردانی تنها ۸۰۰ میلیارد تومان خرید داشته است، ‌آن هم در شرایطی که قیمت‌ها تقریبا یک سوم شده است.دولت میزبانی خوبی نبود و پشت مردم را در بورس خالی کرد؛ ترک فعل مدیران می‌تواند مجازات در پی داشته باشد.بانکهای ورشکسته با تحولات نیمه اول سال از ضرر و زیان خارج شدند.بانکهای زیر مجموعه وزارت اقتصاد درآمد قابل توجهی از بازار سرمایه کسب کرده‌اند اما آیا به میزان کافی از بازار حمایت کرده‌اند؟

کریمی قدوسی: ملت ایران اندکی صبر سحر نزدیک است


کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقشه امروز همان نقشه از پای درآوردن نظام امام، ولایت و مقاومت اسلامی است،گفت: جریان غربگرایانه نفوذی ها، دوتابعیتی ها در این ۴۰ سال با رزق و قدرت پول ملی مردم چه کردند؟ تعطیلی واحدهای تولید، بیکاری، واردات، نیاز ارزی، تحریم ها، کمبود کالاهای ضروری و احتکار، قیمت مایحتاج عمومی، مسکن و خودرو و حتی پوشک کودک افزایش و در مقابل قدرت  تولید ملی، قدرت خرید، قیمت سهام، تولید ناخالص ملی، ترخیص کالا از گمرک و سرعت تولید علم کاهش پیدا کرد، آن دو تهدید متوجه سقوط رزق و درآمد و فرزندآوری ملت شد تا ایمان مردم به کارآمدی نظام اسلامی سقوط کند. کریمی قدوسی اظهار کرد: همزمان با تهدید رزق و پول ملی تهدیدات امنیتی آشکار شد،روقوع سه فتنه ۷۸ ،۸۸ و۹۸ برای از پای درآوردن نظام اسلامی طراحی و اجرا شد. کریمی قدوسی در پایان عنوان کرد: درود بر صبر و بصیرت شما ملت امام حسین که مقاومت کردید، ملت ایران اندکی صبر سحر نزدیک است، تا چند ماه دیگر عزت اسلامی و ایرانی ما کاملا احیاء می شود، این عزت که احیاء شود نور الهی امام عصر(عج) کاملا مشعشع می شود و گرانی و بی ارزشی پول می رود.

داریوش ارجمند: من فرانسه درس خوانده‌ام؛ بدترین آدم‌های روی زمین‌اند


داریوش ارجمند: مکرون هر غلطی که می‌خواهد بکند اما قبل از آن چقدر خوب است که از خودش عرضه نشان دهد و مملکت خودش را درست کند. چرا که بدبختی‌های عجیبی دارند؛ می‌گویند آزادی بیان اما به گفته سیدحسن نصرالله ببینید با ماجرای هولوکاست چه کردند و چه محاکمه‌ها و زندانی‌هایی را درنظر گرفتند. باید همچون دبیرکل حزب‌الله افشای‌شان کرد. بدترین آدم‌های روی زمین‌اند که خودشان به آزادی بیان و حتی آزادی انسان اعتقادی ندارند. بروید تاریخ را ببینید که در مراکش، تونس، آفریقا و حتی الجزایر چه بلایی سر مردم آوردند. وی با اشاره به دوران تحصیل در فرانسه، افزود: من ۵ سال در فرانسه درس خواندم و این‌ها را می‌شناسم. به‌خصوص همین دولتمردان‌ و حتی آدم‌های عادی‌شان؛ اینها خودشان را نژاد برتر دنیا و محق در هر مسئله‌ای می‌دانند.

کنایه نماینده شازند به همکارانش


محمود احمدی بیغش نماینده حوزه انتخابیه شازند در مجلس شورای اسلامی: ما نمایندگان ملت هستیم و وظیفه داریم درخصوص سرنوشت آن‌ها تصمیم بگیریم و نباید به دنبال طرح های خلق الساعه باشیم.همه ما وقتی به کوچه و بازار در حوزه های انتخابیه می رویم با سوالات مردم مواجه می شویم اما باید بر اساس آنچه که عقل حکم می‌کند تصمیم بگیریم و اقدام کنیم. احمدی بیغش با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درخصوص تامین کالاهای معیشتی، بیان داشت: ما یک طرح بسیار خوب را در همین هفته یعنی روز گذشته تصویب کردیم، آن هم طرحی که زحمت زیادی برای آن کشیده شد، حال در شرایطی هنوز تکلیف منابع آن طرح مشخص نیست به سراغ دو فوریت یک طرح دیگر در همان راستا رفته ایم. وی افزود: نمایندگان محترم به این نکته توجه داشته باشند که دل همه ما برای مشکلات مردم می‌سوزد اما اینگونه نیست که هر چیزی را به عنوان ناهنجاری و مشکل در جامعه دیدیم تصور کنیم که با یک طرح دو فوریت می‌توانیم آن را حل کنیم.

همسر ناصر محمدخانی: از نظر من، شهلا پرستو بود


سپیده فکوری، 38 ساله، نقاش و همسر تازه «ناصر محمدخانی» فوتبالیست پیش کسوت تیم ملی و پرسپولیس در باره زندگی با محمدخانی گفت‌وگویی با ایران ورزشی انجام داده است.در بخشی از این گزارش آمده است: تصمیم به ازدواج با مردی که یک زنش به قتل رسیده، همسر دیگرش قاتل بوده، خانواده زن سومش او را دزدیدند و ... اصلا کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. فکوری اما نظر دیگری در این باره دارد: «من می‌دانستم که ناصر حتی یک درصد هم در ماجراهای پیش آمده برای ازدواج‌های قبلی‌اش مقصر نیست. یکی از فامیل‌های خیلی نزدیکم که قاضی دادگستری بود، همان زمان برایم توضیح داد که ناصر مقصر نبوده و در قتل خدابیامرز لاله هیچ نقشی نداشته است. تنها تقصیر ناصر این بود که ازدواج موقت کرده بود. افرادی امثال شهلا دنبال آدم‌های با آبرو هستند تا زندگی‌شان را به هم بریزند و خراب کنند. من مطمئن هستم اگر ناصرخان لاله را آن‌قدر دوست نمی‌داشت، لاله هیچ‌وقت کشته نمی شد. اگر او به خواسته‌های خانم جاهد تن می‌داد، هیچ وقت لاله کشته نمی شد. البته و به خاطر بزرگ بودن اسم ناصرخان، در این ماجرا بعضی رسانه‌ها شیطنت کردند وگرنه مثل این قتل‌ها، روزی چندین مورد در کشور اتفاق می‌افتد و هیچ فردی خبردار هم نمی‌شود اما به خاطر اسم و رسم ناصر، بعضی مجلات به ماجرا برای فروش بیشتر دامن زدند. تا جایی که من ناصر را می‌شناسم، او نمی‌تواند یک مورچه را زیر پایش له کند، حتی وقتی می‌خواهم یک مگس را بکشم می‌گوید که لطفا پنجره را باز کن تا برود بیرون. همه آن‌هایی که در این سال‌ها به ناصر تهمت زدند یا آن‌هایی که فیلم زندگی ناصر را به دروغ ثبت کردند، مدیون ناصر و خانواده مرحوم سحرخیزان هستند. از نظر من، ناصر عاشق لاله بود و شهلا پرستو بود. اولا که همه می‌دانند ناصر ازدواج موقت کرده بود، ثانیاً که شهلا به اصرار وارد زندگی ناصر شده بود و هدف‌هایی داشت. وقتی قاضی از شهلا پرسید که چرا از شوهر دومت جدا شدی، گفت او به من دروغ گفته بود و زن و بچه داشت و قاضی هم پرسیده بود مگر ناصرخان، زن و بچه نداشت؟ به نظر من همه چیز در این ماجراها واضح است.»

مسیرهای منتهی به گیلان و مازندران بسته است


دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های ورود و خروج ۲۵ مرکز استان را تشریح کرد. حسین قاسمی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح علت نبودن نام دو استان گیلان و مازندران جزو ۲۵ مرکز استانی که ورود و خروج آنها بر اساس مصوبه روز شنبه ممنوع اعلام شده بود، گفت: کاری که انجام دادیم این بود که اعلام کردیم خروج پلاکهای بومی از مراکز ۲۵ استان ممنوع است. لذا مسیرهای منتهی به استانهای مازندران و گیلان در واقع ورودی ندارند.

علی مطهری: بایدن پیروز شود، تندروها در ایران رأی نمی‌آورند


علی مطهری: به نظر من، چون مردم با همه وجود خود سختی‌های تحریم‌ها را احساس کرده‌اند و اگر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شود میزان فشارها حداقل افزایش نمی‌یابد و امیدی برای مردم ایجاد می‌شود، تندروی‌ها خیلی مؤثر نخواهد بود و مردم تندروی‌ها را نمی‌پذیرند و به دنبال ایجاد گشایشی در وضع زندگی‌شان خواهند بود. بنابراین خطر تندروها جدی نیست و اگر دولت آینده ایران هم یک دولت معتدل باشد، نمی‌توانند کار مؤثری انجام دهند.

مجلس با پرداخت یارانه جدید دولت بعدی را گروگان خواهد گرفت


هادی حق شناس، کارشناس اقتصادی در رابطه با تامین منابع طرح یارانه نقدی مجلس گفت: منابع دولت به اندازه مصارف روزمره هم نیست و همین حالا هم کسری بودجه قابل توجهی برای امسال وجود دارد.وی افزود: هنگامی که منابع محقق نمی‌شوند، چنانچه این مصوبه الزام آور شود، دولت مجبور است کارهای دیگری کند. مثلا به استقراض از بانک مرکزی دست بزند یا سیاستهایی دیگر را در پیش گیر که در عمل به افزایش چشمگیر نرخ تورم می‌انجامد.حق‌شناس تصریح کرد: هرگاه تورم افزایشی شود مانند این است که از فرودستان مالیات منفی گرفته شود که به کاهش سطح رفاه همان اقشار منجر می‌شود./ خبرآنلاین

گام جدید مجلس برای لغو تحریم های آمریکا


نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۲ آبان) مجلس شورای با یک فوریت "طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" موافقت کردند.از ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن آنان با ۱۹۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع با طرح مذکور موافقت کردند. بر اساس این گزارش؛ نمایندگان پس از تصویب این طرح فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند./ایلنا

دشمن، دشمن است چه "جو" باشد چه "دونالد"


سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت فهیم ایران به خوبی می‌دانند که سیاست‌های راهبردی ایالات متحده آمریکا علیه استقلال ملت‌ها با انتخاب این جمهوری‌خواه یا آن دموکرات تفاوت بنیادی و حتی عملکردی نخواهد داشت.دشمن، دشمن است چه "جو" باشد چه "دونالد"./ایسنا

استیضاح وزیر اقتصاد با ۸۰ امضا کلید خورد


نادری، نماینده تهران در مجلس از تقدیم استیضاح فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی به هیئت رئیسه مجلس با ۸۰ امضا خبر داد.خصوصی سازی ها، بورس و بازار سرمایه، گمرکات، ارز، اختلال در تجارت بین الملل، عدم تمکین به قانون در اصلاح نظام مالیاتی و ... از مهمترین محورهای این استیضاح است.

مجلس فقط بیانگر حجم عظیمی از احساسات بدون پشتوانه بوده است


سعید لیلاز با انتقاد شدید از عملکرد مجلس جدید گفت: دولت و سایر ارکان قدرت در ایران می توانستند بسیار بهتر از این کار کنند اما نکردند. یکی از مشکلات روش اداره کشور به کشمکش های سیاسی ای برمی گردد که مشاهده می کنیم.با نگاهی به رفتارهای آقای قالیباف و مجلس شورای اسلامی در چند ماه گذشته، دیگر کسی در جناح راست و دستگاه های کشور وجود ندارد که از عملکرد این مجلس ناامید نشده باشد.مجلس یازدهم تاکنون جز اینکه بیانگر حجم عظیمی از احساسات بدون پشتوانه باشد، نقش دیگری نداشته است/ جماران

اصولگرایان به این راحتی کاندیداهای خود را معرفی نمی‌کنند


«وهاب عزیزی»، چهره سیاسی اصولگرا، درباره احتمال کاندیداتوری محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: محسن رضایی را شخصیتی می‌دانم که ویژگی‌های یک رئیس جمهور را دارد.قطعا اصولگرایان به این راحتی کاندیداهای خود را معرفی نمی‌کنند و فضا را رصد می‌کنند تا ببینند، فضا چه کسی را می‌طلبد، مثلا در کنار محسن رضایی، سعید جلیلی پتانسیل خوبی دارد البته به این شرط که قالیباف و رئیسی کاندیدا نشوند/ برنا

۶٠ میلیون نفر مشمول دریافت کالاهای اساسی می‌شوند


محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:هدف اصلی از تصویب یک‌فوریت طرح تامین کالاهای اساسی این بود که در مقابل فشار سنگین اقتصادی و تورم شدیدی که به مردم وارد شده ما یک چتر حمایتی برای آن‌ها ایجاد کنیم. بیش از سه چهارم جمعیت کشور در حدود ۶٠ میلیون نفر مشمول دریافت کالاهای اساسی خواهند شد. طبق حکم مجلس به جمعیت مذکور بسته‌های معیشتی ١٢٠ و ۶٠ هزار تومانی تعلق خواهد گرفت اما مشمولین آن را باید دولت مشخص کند.امکان دریافت پول نقد در خصوص بسته معیشتی مصوب مجلس وجود ندارد، طبق مصوبه مجلس باید خرید کالاهای اساسی با این منابع صورت بگیرد./آنا

اگر حسن روحانی دبیر شورای نگهبان شود، فحاشان به او، به دستبوسی اش می روند


روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در سال‌های دهه ۶۰ یکی از مجموعه‌های سیاسی که تعدادی پیرمرد پرسابقه در مبارزات ضد رژیم طاغوتی در رأس آن بودند، توقع داشتند امام خمینی طبق تمایلات سیاسی آنها موضع‌گیری کند.من، با هیچیک از دو جناح سیاسی مطرح کشور قوم و خویشی سیاسی ندارم و به هردو انتقاد دارم. اینها را نوشتم که بگویم مدعیان پیروی از ولایت فقیه، این ادعا را وسیله‌ای برای دنبال کردن امیال سیاسی خود قرار داده‌اند. برای عبور از فیلتر شورای نگهبان، برای رسیدن به قدرت، برای رانت‌خواری، برای دنا پلاس و برای بالا رفتن از نردبان ترقی. بهترین نشانه صحت این ادعای من اینست که همین آقای حسن روحانی که امروز این جماعت او را عثمان و معاویه می‌دانند اگر فردا دبیر شورای نگهبان شود، همین جماعت برای دستبوسی او نوبت می‌گیرند و کارهای قبلی خود را توجیه می‌کنند. به درگاه خدا استغفار کنیم که ما کشور را به روزی انداخته‌ایم که حکمرانی اسلامی در دام این توجیه‌گران حرفه‌ای افتاده است. این را هم بدانیم که تا این بیماری خطرناک سیاسی را به صورت قطعی معالجه نکنیم، به حکمرانی مورد پسند اسلام نخواهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار