رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام؛
رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی، اصلاح محدوده ۲ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی پس از چندین بار رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان، تبدیل به لایحه اختلافی شد و در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری با امضای رییس مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 03 November 2020

به گزارش تابناک ایلام، حجت اله هاشم بیگی اظهار داشت: طبق قانون اساسی، مهم ترین وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام، حل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است.

وی افزود: در این راستا، لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی، اصلاح محدوده ۲ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی پس از چندین بار رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان، تبدیل به لایحه اختلافی شد و در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری با امضای رییس مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.
وی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد مهران یکی از موارد لایحه مذکور است که روند پیگیری جدی آن از سال ۹۲ شروع شده و فرآیند پیچیده ای نیز را پشت سر گذاشته است.
وی ادامه داد: هر منطقه بصورت جداگانه مورد بررسی شود که در نهایت، هر کدام که برای منافع منطقه ای و ملی توجیه دارد تصویب شود.
هاشم بیگی یادآور شد: چندین جلسه با مسئولان و کارشناسان استانی و نمایندگان مجلس برگزار و با پیگیری نمایندگان استان و استاندار ایلام، به اتفاق کارشناسان واحدهای مربوطه مجمع با موضوع و هدف مشخص وارد استان شدیم و هدف این گروه آشنایی با ظرفیت های اقتصادی استان و شهرستان مهران و زیرساخت های منطقه آزاد است.

وی اضافه کرد: همچنین اگر مسئولان و کارشناسان استان پیشنهاداتی برای تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه دارند، مورد استفاده قرار خواهیم داد./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار