رئیس دیوان محاسبات کشور با چه ایده‌ای قرار است نام خود را در فهرست نامزد‌های انتخاباتی وارد کند؟
کد خبر: ۹۱۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 03 November 2020

به گزارش تابناک سمنان پاستور و حال و هوای آن این‌ روز‌ها سوژه داغ سیاسیون و جوانانی شده که بعضا خودشان را آماده برای تکیه بر منصب ریاست جمهوری می‌دانند و فکر می‌کنند اگر تنها یک بار پایشان به چنین فضایی باز شود، تمام جامعه گل و بلبل می‌شود.

در این میان نام افرادی برای نامزدی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح می‌شود که شاید در نگاه اول تعجب‌آور باشد، افرادی که چند ماهی از سمت جدیدشان نمی‌گذرد و باز هم عزم خود را برای ریاست جمهوری جزم کرده‌اند، یکی از افرادی که نامش برای ورود به نهاد ریاست جمهوری بر سر زبان‌ها افتاده، مهرداد بذرپاش است، فردی که در حال حاضر مسئولیت دیوان محاسبات کشور را بر عهده دارد.

آیا رئیس‌جمهور بعدی از دیوان محاسبات کشور می‌آید؟

دیوان محاسبات یا ریاست جمهوری؟ مسئله این است!

از همان روزهای اول، نامزدی بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات با انتقادها و شبهات فراوانی روبرو بود، شبهاتی در حجم وسیع که باعث واکنش بسیاری از مسئولان کشور شد، یکی از این افراد منتقد احمد توکلی بود که ایرادهای خود در این زمینه در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس محمدباقر قالیباف تشریح کرد.

آیا رئیس‌جمهور بعدی از دیوان محاسبات کشور می‌آید؟

توکلی در این نامه تاکید کرده بود که «پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش از اساس غیرقانونی است، چرا که تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید که داوطلب باید حداقل ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد. در حالی که سابقه کار نامبرده به ۱۷ سال هم نمی‌رسد»، البته این تنها یک مورد از ایرادات و انتقادات وارد شده به بذرپاش بود و حتی مدارک تحصیلی او هم برای برخی نمایندگان مورد ابهام قرار گرفته بود, تا جایی که  به‌دنبال راستی‌آزمایی این مدارک بودند. همچنین بذرپاش در کارنامه خود فعالیت‌هایی همچون مدیرعاملی خودروسازی سایپا، ریاست سازمان ملی جوانان و نمایندگی مردم تهران در مجلس نهم را دارا است.

بذرپاش راهی پاستور می‌شود؟

حال با توجه به چنین دغدغه‌ها و ابهامات فراوان، نام او برای ورود به ریاست جمهوری مطرح شده و هنوز معلوم نیست که رئیس دیوان محاسبات کشور چه نقشه راهی دارد و قرار است با چه ایده و البته دلیلی نام خود را در فهرست نامزدهای انتخاباتی وارد کند، در این راستا علی صوفی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حضور بذرپاش در انتخابات ریاست جمهوری گفت که آقای بذرپاش با مخالفان جدی مواجه بوده و هست و شانس او برای شرکت کردن و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری صفر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است، زمانی که انتخابات حداکثری باشد، آقای بذرپاش شانسی در انتخابات ندارد.

بذرپاش راهی پاستور می‌شود؟

بذرپاش در مسیر پیچ و خم شفافیت!

با توجه به اینکه تنها هفت ماه به انتخابات پر فراز و نشیب ریاست جمهوری مانده، حدس و گمان‌هایی برای حضور و اعلام آمادگی افراد در عرصه انتخابات مطرح است که برخی از این گزینه‌ها مصاحبه‌هایی تحت عنوان برنامه خود یا حتی تایید و تکذیب آن با رسانه‌ها داشته‌اند، اما نکته قابل تامل این است که در حال حاضر بذرپاش در یک سکوت خبری به سر می‌برد و به نظر می‌رسد که قصد دارد فعلا در همین حال و هوا سر کند و رسانه‌ها را درگیر تصمیمات و تا حدودی بلاتکلیفی خود کند.

آیا رئیس‌جمهور بعدی از دیوان محاسبات کشور می‌آید؟

اما بهتر است اگر بذرپاش قصد ورود به نهادی را دارد که راس آن شفافیت و نظارت است، باید در همین ‌روز‌ها اعتماد و البته اهمیت شفاف سازی و داشتن روحیه مردمی را به همگان نشان دهد، شفافیتی که لازم است این مقام مسئول در ابتدا از خودش، مدارک تحصیلی، شرایط احراز و ... شروع کند تا بی‌اعتمادی مردم نسبت به این موضوع رفع شود و برای ورود به نبرد رقابت انتخابات هم با مشکلی مواجه نشود و از همه مهم‌تر منتقدان خود را روشن کند, منتقدانی که ظاهرا دست بردار جوان اصولگرای دیوان محاسبات نیستند.

آیا رئیس‌جمهور بعدی از دیوان محاسبات کشور می‌آید؟

علی نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته که  اگر انتخابات امسال به صورت رقابتی برگزار شود، بذرپاش رای کسب نخواهد کرد و دلیل آن هم این است که او به عنوان یک چهره افراطی اصولگرا مطرح شده است.  من  حتی فکر نمی‌کنم او در میان اصولگرایان سنتی و معتدل هم حمایتی داشته باشد، زیرا زمینه اخذ رای برای بذرپاش فراهم نیست.

آیا رئیس‌جمهور بعدی از دیوان محاسبات کشور می‌آید؟

یک جوان اصولگرا در سودای رسیدن به پاستور

در حال حاضر بذرپاش کم سن و سال‌ترین فرد در جریان اصولگرا است که نامش برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح شده و گویا در سودای ریاست جمهوری به سر می‌برد, اما سوال اینجاست که اگر این فرد به طور قطعی وارد عرصه انتخابات شود، تا چه حد اصولگرایان برای حمایت از ان تمام قد گام برمی‌دارند و به آن اعتماد می‌کنند؟

آیا رئیس‌جمهور بعدی از دیوان محاسبات کشور می‌آید؟

با توجه به این موضوع، علی صوفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد که آن دوره‌ای که موضوع ریاست دیوان محاسبات مطرح شد، حرف و حدیث‌های زیادی در مورد صلاحیت، شرایط احراز، سوابق و مدارک تحصیلی بذرپاش مطرح بود و هنوز هم همان شبهات حتی از سوی خود اصولگرایان وارد است.

حالا باید منتظر ماند و دید که این شبهات و ابهامات تا چه اندازه می‌تواند در تصمیم‌گیری اصولگرایان برای معرفی گزینه جوان خود و حمایت از آن تاثیر بگذارد، آیا بذرپاش راهی پاستور می‌شود و یا همان سکان‌دار دیوان محاسبات کشور باقی می‌ماند؟ این‌ها بخشی از سوالاتی است که تا چند ماه دیگر پاسخ  آن برای همگان روشن خواهد شد؛ اندکی صبر همه چیز را روشن می کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار