رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص تعطیلی ناوگان اتوبوس و مترو برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا گفت: تعطیلی اتوبوس و مترو به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند و در کنار آن اصناف غیر ضروری هم باید تعطیل شود از سوی دیگر باید به فکر معیشت مردم هم باشیم.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 04 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: کمیسیون سلامت از ابتدای شورای پنجم به دنبال ساماندهی دکل‌های مخابراتی بود که پس از دوسال لایحه ساماندهی آن‌ها تصویب و به اجرا در آمد.

علی ناصری گفت: با توجه به شیوع کرونا و تاکید اصول بهداشتی یکی از چالش‌های اساسی ما راه اندازی گرمخانه‌ها برای افراد بی خانمان است.

او افزود: به بهانه کرونا نباید افراد بی‌خانمان را به حال خود رها کرد و در همین زمینه با ارگان‌هایی نظیر بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره اتباع و در راس همه استانداری فارس مکاتبات سازنده‌ای در این زمینه شده است.

ناصری با اعلام این که بیش از ٢۵٠٠ معتاد متجاهر در شیراز حضور دارند، اظهار داشت: از این تعداد ٨٠ درصد آن‌ها بومی استان فارس و حتی شهر شیراز نیستند و ١٠ درصد از آن‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور ٧٠٠ کودک کار در شیراز، گفت: برای معتادان متجاهری که سرپناه ندارند شهرداری زیر ساخت فراهم کرده است که این افراد بعد از جمع آوری و انتقال به کمپ‌ها دوره‌های سم زدایی جسمی و روان شناختی را طی می‌کنند.

او اظهار کرد: معتادان متجاهر پس از پاک شدن از دام اعتیاد مشکل اشتغال دارند و در این رابطه ادارات هم باید در زمینه اختصاص تسهیلات و بسته‌های تشویقی شغلی ما را یاری کنند تا این افراد پس از پاک شدن به جامعه بازگردند.

کرونا بزرگترین دغدغه شورا و شهرداری است


ناصری با اشاره به برخی اهداف و ظایف این کمیسیون در ۳ حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و تشریح این فعالیت‌ها گفت: هم اکنون بالغ بر ۷ هزار نیروی شهرداری زیر نظر معاونت‌ها و دستگاه‌های ذیل این کمیسیون فعالیت دارند.

او ادامه داد: امروز پیشگیری از شیوع کرونا بزرگترین دغدغه شورا و شهرداری است و علاوه بر ٩میلیارد تومان مصوبه شورا در خصوص کرونا پیش بینی افزایش بودجه‌هایی دیگری راهم داشتیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در خصوص ورود فاضلاب و بوی تعفن در رودخانه‌های چنار راهوار و رودخانه خشک نیز گفت: مدت هاست که ما در زمینه ورود فاضلاب به این دو رودخانه و نیز فاضلاب صدرا با مشکلاتی روبه رو هستیم که در زمینه فاضلاب صدرا با افتتاح تصفیه خانه شرق صدرا به زودی مشکلات آن حل می‌شود، اما نیاز است تصفیه خانه غرب ان هم به زودی کلنگ زنی شود.

او ادامه داد: در خصوص رها شدن فاضلاب در برخی مسیر رودخانه شهر از جمله سلطان آباد یکی از دلایل آن عدم تکمیل خطوط فاضلاب است که بیش از هزار کیلومتر آن باقی مانده که یکی از دلایل آن عدم توانایی برخی شهروندان نقاط کمتر برخوردار برای پرداخت هزینه انشعاب فاضلاب است که قرار است آبفا تمهیدی برای پرداخت اقساطی آن اجرا کند که با این کار این مشکلات هم برطرف می‌شود.

ناصری با تاکید بر ساخت تصفیه خانه شماره ٣ شیراز هم گفت: یکی از مشکلات رودخانه چنار راهدار ورود فاضلاب کارخانه نشاسته سازی اطراف آن است که پس از لایروبی مشخص شد که فاضلاب این کارخانه در رودخانه رها می‌شود و مستندات و فیلم آن نیز تهیه و جهت رسیدگی به دادستانی ارائه شده است و به طور قطع کارخانه‌های آلاینده باید هم از شهر بروند و هم پاسخگوی مخاطرات زیست محیطی باشند.

تعطیلی اتوبوس و مترو به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند


او درخصوص تعطیلی ناوگان اتوبوس و مترو برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا گفت: تعطیلی اتوبوس و مترو به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند و در کنار آن اصناف غیر ضروری هم باید تعطیل شود از سوی دیگر باید به فکر معیشت مردم هم باشیم.

ناصری در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم نیز گفت: در حال حاضر ٣٠٠ هکتار زمین برای ساماندهی مشاغل شهری مزاحم در نظر گرفته شده و در کنار آن ما طرح‌هایی برای ساماندهی ٨٠ هزار کارگر ساختمانی، بارفروشان در نظر داریم و در حوزه توزیع محصولات کشاورزی نیز چند وقت قبل تفاهم نامه ٨جانبه‌ای با ارگان‌های ذی ربط داشتیم که طی آن قرار شد در هر منطقه از مناطق ١١گانه شهرداری ۲ بازارچه عرضه مستیم میوه و تره بار ایجاد شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به برخی اقدامات در دست اجرا در حوزه سازمان سیما، منظر و فضای سبز از جمله نهضت درختکاری، مبلمان، نورپردازی شهری و نیز ساخت المان‌هایی منطبق با شهر گفت: علاوه براین در مدیریت پسماند نیز ما طرح ساماندهی سگ‌های ولگرد را در دستور کار داریم ودر کنار آن ساماندهی ۳۲ آرامستان شهر و افتتاح بهشت احمدی به عنوان آرامستان اصلی شهر که تا ٣٠٠ سال پاسخگوی شهر است در دستور کار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار