کد خبر: ۹۱۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 07 November 2020

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان گفت: به دلیل ایجاد محدودیت‌های کرونایی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان از ۱۱ الی ۱۶ آبان ماه سال جاری ۳۷ درصد کاهش یافت.
امید نسیمی در بازدید از محور اردبیل آستارا افزود: در بازه زمانی ۱۱ الی ۱۶ آبان سال گذشته ۱۳۷ هزار و ۲۱۱ تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده بود که با اعمال محدودیت‌های کرونایی این میزان در ماه جاری به ۸۶ هزار و ۹۸۵ تردد رسید.
وی از ثبت ۵۶ میلیون و ۷۶۱ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان توسط ۶۶ سامانه تردد شماری در ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که بیش از ۷۲ میلیون تردد بود کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: بیشترین تردد استان با ثبت ۵ میلیون و ۵۲۹ هزار مورد در محور اردبیل – آستارا و بالعکس، محور اردبیل سه راهی سرعین و بالعکس ۴ میلیون و ۱۵۱ هزار تردد و محور اردبیل - مغان و بالعکس محدوده سه راهی صحرا نیز ۳ میلیون و ۴۸۱ هزار تردد انجام شده است.
سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل میانگین سرعت استان در مدت یاد شده را ۷۱ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مجموع تردد در مبادی ورودی و خروجی استان در ۷ ماه گذشته کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.
نسیمی بر رعایت قوانین و تردد با سرعت مطمئنه تاکید کرد و گفت: براساس آمار‌های سامانه‌های تردد شماری محور‌های اردبیل - سه راهی صحرا -گرمی - بیله سوار، سه راهی مشگین شهر -سربند - پارس آباد، سه راهی سربند - اصلاندوز-کلیبر، جعفر آباد پارس آباد و سه راهی مشکین شهر – اهر بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز نسبت به مجموع تردد را دارند.
وی هوشمندسازی جاده‌های استان را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان دانست و افزود: علاوه بر ۶۶ سامانه تردد شماری، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت نیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار