هشدار؛
نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با استقرار سامانه کم فشار بارشی در سطح استان سمنان شاهد کاهش محسوس دما و بارش باران و حتی برف در ارتفاعات خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 10 November 2020

آسمان استان سمنان ابری می‌شود/ بارش مهمان غرب و سرما راهی شرق

به گزارش تابناک سمنان سامانه کم فشار بارشی و ورود آن به استان سمنان موجبات کاهش محسوس دمای هوا، افزایش ابر، وزش باد و بارش باران و در ارتفاعات حتی برف را نوید می‌دهد نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا به میزان ابرها در سمنان افزوده و احتمالاً همزمان با روز پنج شنبه مرکز بارانی خواهد بود.

هم اکنون دمای هوا در سمنان ۱۱ درجه بالای صفر است و آسمان صاف گزارش شده اما از فردا به تدریج به میزان ابرها افزوده خواهد شد به طوری که از اواخر چهارشنبه و اوایل پنج شنبه انتظار بارش باران و برودت هوا در مرکز استان می‌رود. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای امروز سه شنبه ۱۸ و هشت درجه بالای صفر است.

بارش باران امروز از گرمسار و ایوان کی و آرادان آغاز شده است هوا در گرمسار نسبت به سه شنبه هفته قبل نزدیک به ده درجه سردتر شده است و این نشان از ورود سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب به استان سمنان دارد این بارش‌ها احتمالاً فردا به مرکز استان می‌رسند. بیشینه و کمینه دمای هوا در گرمسار ۱۹ و ۱۱ درجه بالای صفر است و هوا، فردا سردتر هم می‌شود. شرایط ایوان کی نیز مشابه است.

شاهرودی‌ها صبح نیمه ابری را آغاز کردند دو روزی می‌شود که دمای هوا در این شهرستان کاهش یافته و برف ارتفاعات شمال شاهوار را سفید کرده است. سامانه کم فشار بارشی اما به این شهرستان نیز خواهد رسید و از امروز کاهش دمای هوا به تدریج اتفاق خواهد افتاد. دماسنج‌ها در شاهرود روی عدد شش هستند و صبح سرد پاییزی آغاز شده است. پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان طی امروز و فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش دمای هوا و بارش در ارتفاعات است.

دامغانی‌ها شرایط نسبتاً مشابهی دارند دمای هوا در مرکز دیار صد دروازه نیز شش درجه بالای صفر است و وزش باد در این شهرستان مشاهده می‌شود از فردا بر میزان ابرها در دامغان نیز افزوده خواهد شد و آسمان ابری همراه با احتمال بارش پراکنده پیش بینی هواشناسی برای این منطقه است.

میامی صبح سرد پنج درجه بالای صفر را شروع کرده است و برای این شهرستان نیز آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال افزایش ابرها و همچنین بارش پراکنده برای آخر هفته پیش بینی شده است. شرایط در بی ارجمند نیز مشابه است و هوا در این شهر سردتر نیز خواهد شد.

شهمیرزاد نیز در قلب مهدی‌شهر با هفت درجه بالای صفر یکی از خنک‌ترین روزهای پاییزی امسال خود را سپری می‌کند و بارش باران در این شهر زیبایی‌های پاییزی را با سرمای هوا در هم آمیخته است برای این شهر نیز کاهش دما تا زمان خروج سامانه کم فشار بارشی پیش بینی می‌شود.

در مجموع باید گفت سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان شده و هم اکنون گرمسار و ایوان کی و شهمیرزاد، مهدی‌شهر و آرادان را تحت تأثیر قرار داده است در شرق استان نیز از فردا باید شاهد رشد میزان ابرها و کاهش دمای هوا و احتمال بارش‌ها باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار