معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بابیان اینکه هم‌اکنون یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار ماسک به‌صورت روزانه در قم تولید می‌شود گفت: ۲۰ میلیون ماسک دپو شده در استان وجود دارد و ذخیره راهبردی ماسک برای سه ماه آینده نیز تکمیل‌شده است.
کد خبر: ۹۱۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 11 November 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، افزود: واحدهای تولیدکننده ماسک در استان، با مازاد تولید مواجه هستند که با توجه به دپوی ماسک موردنیاز، باید اجازه صادرات به سایر استان‌ها به این واحدها داده شود.

وی ادامه داد: در زمانی که استان نیاز به تولید ماسک داشت، برخی از واحدهای تولیدی برای کمک به وضعیت بهداشتی قم، خط تولید خود را تغییر دادند که در شرایط کنونی با توجه به اینکه مازاد تولید و دپوی ماسک موردنیاز استان انجام‌شده باید به این واحدها اجازه صادرات داده شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن محدودیت فعالیت واحدهای رده شغلی ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ گفت: در روز اول اجرای این طرح، میزان همراهی واحدهای صنفی برای اجرای این محدودیت در سطح استان، راضی‌کننده بوده است.

غضنفری بابیان اینکه تجدیدنظر در گروه اصناف ضروری است، گفت: تمام پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های بزرگ رعایت می‌شود ولی همچنان با مشکل مدیریت تجمع در این فروشگاه‌ها مواجه هستیم که باید برای این موضوع نیز چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: رعایت مسائل بهداشتی در نانوایی‌های استان نامطلوب است که با استفاده از ظرفیت اتحادیه نانوایان، در این موضوع نیز نیاز به تصمیم‌گیری جدی‌تر وجود دارد.

توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی دستگاه‌ها در حال انجام است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این جلسه بابیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات دستگاه‌های دولتی به‌صورت مستمر پیگیری می‌شود گفت: توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی به‌منظور تحقق دولت الکترونیک با جدیت در سطح استان در حال اجراست.

محمدرضا گروسی تاکید کرد: جلسه‌های ادارات باید به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود و برگزاری هرگونه همایش و جلسه‌ای که بیش از ۱۵ نفر در آن شرکت می‌کنند در سطح استان ممنوع است.

وی ادامه داد: از ۱۲۰ دستگاه اجرایی استان، ۹۱ دستگاه ملزم شدند که لیست افرادی که رعایت مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به استانداری معرفی کنند که تاکنون هیچ گزارشی ارسال نشده است که با ادامه این روند نیاز به برخورد با ادارات متخلف است و حتی پلمب نمادین برخی ادارات نیز ضروری به نظر می‌رسد.

وی اظهار داشت: در صورت رعایت نشدن مسائل بهداشتی در ادارات استان، هفته آینده اسامی این ادارات اعلام و با مدیر متخلف آن‌ها برخورد می‌شود.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار