فرمانده اتنظامی قم گفت: با اجرای طرح ممنوعیت ورود پلاک های غیربومی به استان، از ورود ۶۵۰ دستگاه خودرو به قم جلوگیری،‌هفت هزار خودرو به مبداء حرکت خود عودت و ۱۱۶ دستگاه خودروی متخلف نیز اعمال قانون و جریمه شدند.
کد خبر: ۹۱۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 11 November 2020

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمود میرفیضی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ آبان تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ماه  خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان قم ممنوع شد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح از ورود پلاک‌های غیربومی به استان جلوگیری و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اقدام کرد.

فرمانده اتنظامی قم افزود: با توجه به اینکه اجرای این طرح بیشتر جنبه اقناعی و فرهنگ سازی داشته‌است، تلاش شده تا اقدام های ایجابی در اولویت برخورد با خودروی های متخلف باشد.

وی اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح همچنین ۲۵ هزار دستگاه خودروی باری که نیاز به تردد به حومه قم را داشته نیز فعالیت آنها ساماندهی شد.

میرفیضی، گفت: پلیس با تمام توان خود برای اجرای مصوبه‌ های ستاد مقابله با کرونا در سطح استان به منظور حفظ سلامت شهروندان قمی قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح محدودیت ساعت فعالیت اصناف رده شغلی ۲،‌۳ و چهار تا ساعت ۱۸ افزود: در اجرای این طرح که از روز گذشته در سطح استان اجرایی شده، تمام ظرفیت های پلیس نیز برای عمل به طرح پای کار آمده است.

فرمانده اتنظامی قم همچنین با اشاره به آمارهای ارائه شده از وضعیت نامناسب رعایت مسائل بهداشتی در مراکز شماره گذاری و معاینه فنی گفت: متولی مراکز شماره گذای پلیس راهور و معاینه فنی زیر نظر شهرداری است به همین دلیل ضروری است تا در آمارها این موضوع لحاظ شده و آمار هر دو مرکز از یکدیگر تفکیک شود.

وی هوشمندسازی را یکی از اولویت های مهم پلیس در سطح کشور و استان دانست و گفت: هم اکنون نوبت دهی پلاک گذاری وسایل نقلیه به صورت غیرحضوری انجام می شود. و ساعت کاری این مراکز برای جلوگیری از ازدحام افزایش یافته است.

میرفیضی با تاکید بر اینکه رویکرد پلیس هوشمندسازی و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری است،‌ افزود: پلیس قم هم اکنون به عنوان استان پایلوت برای اجرای ۶ خدمت الکترونیکی انتخاب شده است تا با اجرای آنها مراجعه مردم به پلیس کاهش یابد.

فرمانده اتنظامی قم بیان داشت: با ارائه غیرحضوری رفع توقیف وسائل نقلیه، ۷۰ درصد مراجعه مردم به پلیس کاهش یافته‌است.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده‌است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانیwebdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار