معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس تحقیقی که در اسفندماه پارسال و فروردین سال جاری(موج اول کرونا) بر روی ۵۳۵ بیمار کرونایی استان انجام شده، بیانگر آن است که ۵۵ درصد مبتلایان بستری مرد و ۴۵ درصد زن بوده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 12 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود:سن ابتلای زنان به کرونا ۶۱ سال و بالاتر از این شاخص برای مردان بوده است، اما این الگو در موج سوم کرونا استان تغییر یافته و هنوز نتایج جمع‌بندی شده آن ارایه نشده است.
وی یادآورشد: دبیرخانه همایش از اوایل تابستان سال ۹۹ تا اواخر مهر ماه، حدود ۶۸ مقاله را دریافت کرد که ۵۰ مورد پذیرفته شدند و از این میان، ۲۸ مورد به صورت پوستر و ۲۲ مورد در قالب سخنرانی، به اطلاع همگان خواهد رسید.
وی افزود: بحران کووید ۱۹ هزینه های زیادی برای جامعه بشریت داشته که در حال حاضر اولویت هر جامعه مدیریت و کنترل این بیماری می باشد، کشور ایران و استان مرکزی نیز تمام تلاش خود را به کار برده تا با انجام تحقیقات و ارائه راهکارهای مناسب بتوانند گام مناسبی در کنترل و مدیریت این بیماری بردارد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در حال حاضر اپیدمی کرونا ویروس تمامی سیستم ها از جمله سیستم های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی را تحت تاثیر قرار داده و با انجام این تحقیقات علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب می‌توانیم نسل آینده را نیز در خصوص کنترل این ویروس یاری کنیم و اطلاعات خود را با جهان به اشتراک بگذاریم.
وی در ادامه از اساتید مدعو وزارت بهداشت، استاد ملک زاده، استاد شمسی، استاد کبیری و استاد زنده دل همچنین معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان دکتر کوخایی، اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر حسین سرمدیان، دکتر بهزاد خوانساری نژاد، دکتر بهنام محمودیه، دکتر عباس علیمرادیان، دکتر شایگان و علی الخصوص ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک و رییس دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی اراک قدردانی کرد.
دکتر کمالی یادآورشد: محورهای این پژوهش در خصوص پیشگیری کرونا، اپیدمیولوژی، درمان های نوین، روش های تشخیصی، ویروس شناسی و رعایت اخلاق در پژوهش می باشد.
وی با ارائه مقاله خود تاکید کرد: شیوع بالای کرونا در موج سوم به گونه‌ای بوده که میانگین ابتلای شهروندان استان مرکزی در هر ساعت ساعت به ۱۲ نفر رسیده، همچنین در هر ۲۴ ساعت حدود ۲۰ نفر فوت می شوند، پیش‌بینی می‌شود در آذرماه جاری روزهای دشواری پیش‌روی مسئولان و مدافعان سلامت باشد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت اظهار داشت: ۶۰ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارای بیماری زمینه‌ای هستند و سن بیماران فوت شده نیز بیشتر از ۷۵ سال سن است.
دانشیار بیهوشی و مراقبت های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیشترین علایم بالینی بیماران کرونایی تب، تنگی نفس، سرفه و کم اشتهایی بوده اما، تظاهرات بالینی متنوع دیگری نیز در بیماران بستری مشاهده می‌شود.
دکتر کمالی اظهار امیدواری کرد: انجام این تحقیقات و استخراج نتایج آن ها بتواند در اخذ راهکارهای مناسب در پیشگیری و کنترل، تشخیص و درمان کرونا ویروس امید بخش و تازه موثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار