کد خبر: ۹۱۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 12 November 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شریعتمداری: شرط مذاکره با آمریکا، قصاص ترامپ است

حسین شریعتمداری:  بسیار بعید به نظر می‌رسد که جماعت یاد شده-برخی از مدعیان اصلاحات و شماری از دولتمردان- از هویت جو بایدن و کینه عمیق و بارها اعلام شده او علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم بی‌خبر باشند و پرسش این است که با وجود اطلاع از خباثت بایدن چرا اصرار دارند آمدن او را به فال نیک! بگیرند؟! تنها پاسخ این سؤال (تاکید می‌شود که تنها پاسخ این سؤال) آن است که قصد دارند از این رهگذر، بر ناکارآمدی هفت سال و چند ماهه خود در اداره امور کشور و خسارت‌های فراوانی که به ملت تحمیل کرده‌اند سرپوش بگذارند و همه مشکلاتی که آفریده‌اند را به حساب ترامپ فاکتور کنند! البته داستان به این نقطه ختم نمی‌شود و از اظهارات گاه و بیگاه آنها می‌توان حدس زد درپی آنند که بار دیگر پای مذاکره با آمریکا را پیش بکشند و فاجعه دیگری نظیر برجام را به ملت تحمیل کنند که در این خصوص باید گفت آب در ‌هاون می‌کوبند، چرا که مذاکره با آمریکا به هیچ‌وجه اتفاق نخواهد افتاد و بازگشت آمریکا به برجام که بعضاً به آن دل‌بسته‌اند تنها با سه شرط امکان‌پذیر خواهد بود؛ اول آنکه تمامی تحریم‌ها لغو شود و ثانیاً دارایی‌های بلوکه ایران بازگردانده شود و ثالثاً خسارت‌های وارده جبران شود، یعنی آنچه از برجام انتظار می‌رفت و بدون آن اساساً برجامی وجود ندارد و مانند امروز فقط یک جسد متعفن است. و صد البته مجازات قصاص برای ترامپ و سایر عوامل شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی که جای خود دارد و هرگز صرفنظر کردنی نیست.

درگذشت معلم فداکار و قهرمان کرونا


«مریم اربابی»، آموزگار مدارس ابتدایی گرمه از شهرستانهای خراسان شمالی که چند روز پیش به علت ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بود، درگذشت. تصویرش روی تخت بیمارستان، گوشی‌ در دست و در حال آموزش، دل ما معلمان و دانش‌آموزان را به درد آورد. یادش گرامی باد.

استقبال عمادالدین باقی از تغییرات جدید در دستگاه قضایی


عماد‌الدین باقی: حضور آقای زرگر در ریاست دادگاه انقلاب که سمتی اداری و تشریفاتی خواهد بود و ایشان در این سمت دیگر مقام قضایی نیست. آقای مقیسه هم که به دیوان می‌رود، در واقع وارد دوران بازنشستگی‌اش شده است. فضای دیوان هم متفاوت از دادگاه انقلاب است. آنجا شرایط تاحدودی متفاوت است. در نتیجه به نظر می‌رسد که بیشتر هدف از این تغییر آن بوده که از این جایگاه‌های فعلی‌شان برداشته شوند. وقتی دادگاه بدوی حکمی را صادر می‌کند، محکومان، وکلا، قوه قضاییه و همه و همه تا مدت‌ها اسیر حکمی می‌شوند که قاضی دادگاه بدوی داده است. درواقع این تصمیم ناشی از آن است که می‌خواهند از همان ابتدا جلوی برخی مشکلات گرفته شود. البته این به معنای آن نیست که مشکلات حل می‌شود؛ چراکه این چالش‌ها، چالش‌هایی به‌ واقع عمیقند که بخشی از آن هم ساختاری است و باید اشکالات ساختاری برطرف شوند، اما به نظرم همین گام‌هایی که برداشته شده و می‌شود هم گام‌هایی مثبت است، چراکه احکامی توسط این شعبات در دادگاه بدوی از سوی آقای صلواتی و مقیسه و در دادگاه تجدیدنظر توسط آقای زرگر برای برخی شهروندان صادر شده که بعضا آسیب بسیار وحشتناکی به آنها وارد کرده است؛ احکامی که به ‌لحاظ حقوقی به ‌شدت پر اشکال و معیوب بودند. به هر حال همین که با این تغییرات سعی می‌کنند تا حدودی قوه قضاییه را از شکل سابق دربیاورند و مانع شوند که چون گذشته چند شعبه خاص، بی‌توجه به قانون و مصلحت کشور و قوه قضاییه، آهنگ خود را بنوازند، به خودی خود گامی مثبت است.

علت مرگ سها رضانژاد بعد از 4 ماه مشخص شد

۴‌ ماه پس از جان‌باختن «سها رضانژاد» دختر ۲۷ساله‌ی طبیعتگرد در ارتفاعات کردکوی استان گلستان، پزشکی قانونی در گزارشی علت اصلی فوت وی را اعلام کرد. حسین زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان با بیان علت مرگ سها، جزئیات بیشتری از این حادثه تلخ را بازگو کرد. زارعی گفت: علت دقیق فوت خانم سها رضانژاد، صدمات متعدد بدنی بر اثر اصابت جسم سخت تعیین شده که می‌تواند با فرضیه سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد. وی ادامه داد: ۱۸ مردادماه جسدی مجهول‌الهویه متعلق به یک خانم که در ارتفاعات شهرستان کردکوی پیدا شده بود، به پزشکی قانونی استان منتقل شد و تیمی تخصصی جسد را مورد معاینه قرار دادند. به‌دلیل گذشت زمان طولانی از رها شدن جنازه و از بین رفتن بافت نرم در بسیاری از قسمت‌های بدن و آثار فساد نعشی، امکان تعیین هویت از روی چهره و معاینه ظاهری امکان‌پذیر نبود. البته متعلقاتی همراه جسد بود که از آنها استفاده شد، اما به‌طور قطعی نمی‌توانستیم بگوییم که جسد متعلق به خانم رضانژاد است و به همین‌خاطر آزمایش DNA انجام شد. مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: پس از گرفتن نمونه از جنازه و خون پدر و مادر متوفی، نمونه‌ها برای انجام آزمایش DNA به تهران ارسال و با توجه به حساسیت موضوع، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه آزمایش اعلام و هویت جسد شناسایی شد. زارعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قسمت زیادی از بافت نرم بدن از بین رفته بود، تنها در حد معاینه ظاهری امکان بررسی علت فوت وجود داشت که در بررسی‌ها هیچ آثار بزه در جسد وجود نداشت و نتیجه آن اعلام شد. البته برای تعیین دقیق علت فوت، با وجود از بین رفتن بافت نرم و فساد نعشی، نمونه‌هایی برای آزمایش گرفته شد و مورد بررسی قرار گرفت که در آنها نیز نشانه‌ای مبنی بر بزه دیده نشد.

توئیت جنجالی ترامپ درباره انتخابات آمریکا


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیام‌هایی توییتری نوشت: همه می‌پرسند که چرا نظرسنجی‌های اخیر ریاست جمهوری درباره من تا این حد غلط هستند. چون آنها جعلی هستند، درست مثل بیشتر رسانه جریان تنبل! او ادامه داد: بسیار خوشوقتم که اعلام کنم من رونا مک‌دنیل را برای ادامه کارش به عنوان رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان کاملا حمایت و تایید می‌کنم. با ۷۲ میلیون رای، ما بیش از هر رئیس جمهور مشغول به کاری در تاریخ آمریکا رای گرفته‌ایم و پیروز خواهیم شد!ترامپ نوشت: هیچکس نمی‌خواهد گزارش بدهد که پنسیلوانیا و میشیگان به ناظران ما اجازه تماشا یا نظارت بر آراء را ندادند. این مسوولیتی در قبال صدها هزار رای است که نباید اجازه شمارش به آنها داده شود. بنابراین، من به راحتی در آن دو ایالت برنده هستم. اخبار را گزارش دهید!

یک نماینده دیگر مجلس کرونا گرفت


نماینده مردم اردکان (استان یزد) در مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا مبتلا شد. محمدرضا دشتی اردکانی که در پی بروز برخی علایم اقدام به دادن تست کرونا کرده بود، پس از مثبت شدن تستش در منزل قرنطینه شد تا مراحل درمان این بیماری را طی کند.

یک نماینده: کرونا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در کشور بیکار کرد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که کرونا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شاغلان را در کشور بیکار کرده است. علی بابایی کارنامی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مازندران در ساری افزود که بیشتر این شاغلان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند و این شرکت بیمه‌ای نیز تنها حدود سه ماه بیمه بیکاری به بیکاران پرداخت کرده است. وی گفت: در شرایط فعلی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای کمک به این بیکاران برنامه‌ای را در دست تدوین دارد تا بتواند با تامین اعتبار مناسب، بخشی از هزینه‌های این بیکاران به گونه‌ای جبران شود. نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس طرح ساماندهی کارکنان دولت را هم از دیگر برنامه‌های مجلس اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی میزان پرداختی در دستگاه‌های دولتی عادلانه نیست و علت بخشی از فساد اداری نیز همین پرداخت ناعادلانه است. وی گفت: در شرایط فعلی دریافتی برخی از کارمندان در دستگاه‌های دولتی زیر ۲۰ میلیون ریال است و در این وضعیت بد اقتصادی نیاید انتظار داشت که کارکنان در دستگاه‌های دولتی با این دریافتی با مشکل مواجه نشوند.

رای نهایی پرونده روح الله زم صادر شد

رئیس دیوان عالی کشور از صدور رای نهایی پرونده روح اله زم در دیوان عالی کشور خبر داد.حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: جزئیات این رای به زودی اعلام می شود.مرتضوی مقدم افزود: یکی از وظایف مهم دیوان نظارت بر پرونده هاست که از بخشی از این نظارت‌ها از طریق رسیدگی به پرونده‌های ارسالی به دیوان محقق می‌شود.او افزود: پرونده‌هایی که رای آن‌ها در محاکم تجدیدنظر استان‌ها صادر و قطعی می‌شود نیز نیاز به نظارت دارد که به این منظور هیات‌های بازرسی متشکل از قضات مجرب دیوان به استان‌ها سفر می‌کنند و در مدت حضور خود همه پرونده‌ها را بررسی می‌کنند.وی ادامه داد: کمک به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها از اهدافی است که در این بازرسی‌ها دنبال می‌کنیم.

دغدغه فیرحی در دیدار رمضانی با روحانی

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: شوربختانه ایران عالمی نواندیش، دانشمندی دغدغه‌مند و پژوهشگری الهام‌بخش را از دست داد.علیرضا معزی در این توییت افزود: در سال ۹۳ و در دیدار رمضانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین داود فیرحی از دغدغه‌ خود درباره‌ خطر خشونت مذهبی و افراط‌گرایی گفت و به اهمیت پیامی که جهان از زبان حسن روحانی می‌شنود، پرداخت.

ذوالنور: بعد از میکروبی به نام ترامپ، ان شالله زندگی عاری از کرونا در جهان حاکم شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اوضاع سیاسی در آمریکا خاطرنشان کرد: اراده خدا بر این تعلق گرفت که میکروبی به نام ترامپ از سر دنیا کم شود و بعد انشالله زندگی عاری از ویروس کرونا در جهان حاکم شود. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مجلس ادامه داد: بالاخره ترامپی که تابستان‌های داغ و تحریم‌ها را به رخ مردم ایران می‌کشید سرنگون شد.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با اعتماد به جوان‌ها و تکیه بر داشته‌های داخلی، دشمن را شکست دهیم.حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور امروز در جلسه شورای اداری استان که به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این ویروس ویرانگر و منحوس زحمات زیادی برای مردم و مسئولان ایجاد کرده است و این عزیزان با تلاش با این ویروس مقابله می‌کنند.نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌قم به‌دلیل موقعیتی که دارد امکان قرنطینه‌شدن را ندارد و باید مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند، این شهر در مسیر اتصال 17 استان قرار دارد و به دلیل زائرپذیری از ویژگی‌هایی برخودار است و قطعا کنترل وضعیت این شهر فشار مضاعفی برای مسئولان دارد.وی تصریح کرد: با همه این دشواری‌ها، این عملکرد راضی کننده است و اگر چه مردم مشکلات زیادی دارند اما مسئولان نیز همه توان را به کار برده‌اند و امید است با مهربانی و و عطوفت و لطف و عنایت الهی بتوان این شرایط را سپری کرد.ذالنور بیان کرد: صبر و مقاومت‌ها نتیجه می‌دهد و اگر چه زمان می‌برد اما می‌توانیم با اعتماد به جوان‌ها و تکیه بر داشته‌های داخلی و امید نبستن به دشمن، دشمن را شکست دهیم.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اوضاع سیاسی در آمریکا خاطرنشان کرد: اراده خدا بر این تعلق گرفت که میکروبی به نام ترامپ از سر دنیا کم شود و بعد انشالله زندگی عاری از ویروس کرونا در جهان حاکم شود.

تهیه طرحی در مجلس برای پاسخگویی کاندیداها برای وعده‌های انتخاباتی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما به‌دنبال تهیه طرحی هستیم که کاندیداها پس از کسب کرسی با رأی مردم نسبت به وعده‌های انتخاباتی‌شان پاسخگو باشند.عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ما شاهد هستیم که در زمان تبلیغات انتخاباتی عده‌ای از کاندیداها وعده‌هایی می‌دهند که بعداً به آنها پشت می‌کنند و در عرصه اقدام و عمل این وعده‌ها را عملیاتی نمی‌کنند. وی افزود: این افراد از اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه اجتماعی است برای کسب رأی خود خرج می‌کنند و بعد از کسب رأی مردم به وعده‌هایشان پایبند نیستند. نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در مجلس به دنبال تهیه طرحی هستیم که کاندیداهای انتخاباتی را نسبت به وعده‌های انتخاباتی‌شان پاسخگو کند و اینگونه نباشد که افراد فقط وعده بدهند و رأی جمع کنند. گودرزی خاطرنشان کرد: اینکه امروز وعده‌های پرطمطراق انتخاباتی در جامعه خریدار دارد و مورد استقبال واقع می‌شود، به خاطر ضعف دستگاه‌های نظارتی است که نظارتی بر این امر ندارند.وی افزود: ما شاهد هستیم که در تبلیغات انتخاباتی فرد کاندیدا وعده‌هایی می‌دهد که در محدوده اختیارات کرسی‌ای که می‌خواهد با رأی مردم آن را کسب کند نیست و از اختیارات دیگران برای این موضوع هزینه می‌کند.

روایت سردار حاجی‌زاده از قدرت موشکی ایران

صفحه توییتر منتسب به سردار امیرعلی‌حاجی‌زاده به مناسبت سالگرد شهادت پدر موشکی ایران نوشت: موشکی بر پایه اخلاص بنیان گذاری شد و امروز بعد از گذشت ۳۶سال از آغاز این کار مبارک و ۹ سال از شهادت فرمانده و دانشمند پارسا حسن تهرانی مقدم تداوم پیدا کرده و توسط مقدم های گمنام عرصه علمی و عملیاتی، کار آن بزرگ مرد با شتاب به پیش میرود؛روحش شاد و راهش مستدام باد.

محسن هاشمی‌: نمی توانم شهردار شوم

محسن هاشمی رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا قصد ندارد در انتخابات 1400 شرکت کند گفت: نمی‌توانم در انتخابات ریاست جمهوری یا شورای شهر کاندیدا شوم؛ شهردار هم نمی‌توانم بشوم چرا که در سال 1400 شصت ساله می شوم و بازنشسته خواهم شد.

اینستاگرام یک پست قالیباف را حذف کرد

اینستاگرام پست رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص جنایت بی‌رحمانۀ داعش در افغانستان را حذف کرد.قالیباف در این مطلب نوشته بود: «جنایت داعش علیه فرزندان نازنین افغانستان، دل همۀ ما را به درد آورد. مسئول مستقیم تمامی جنایت‌های داعش، بنیانگذاران آدم‌کش آمریکایی و صهیونیست، تأمین‌کنندگان مالی آنها در منطقه و حامیان آنها هستند».

گرامی‌مقدم: اصلاح‌طلبان حتما ائتلاف نمی‌کنند

گرامی‌مقدم در پایان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با ایجاد شرایط جدید و تمایل برخی نیروهای سیاسی به روی کار آمدن یک دولت دیپلمات در 1400 این امکان وجود دارد که اصلاح‌طلبان بازهم به سمت ائتلاف بروند، گفت: «نکته اول این است که رئیس‌جمهور باید در وهله نخست مدیری توانا و یکی از رجال برجسته سیاسی باشد و همکاران او در وزارت خارجه هم مجرب باشند اما نکته دوم هم این است که با وجود همه این‌ها در حال حاضر اصلاح‌طلبان همچنان باور دارند که باید با نامزد اصلاح‌طلب وارد انتخابات شد؛ آن‌قدر هم جبهه اصلاحات با تعدد نامزد روبه‌رو است که اگر بتوانیم از همین نامزدها بر سر یکی به اجماع برسیم، هنر کرده‌ایم. البته تا روز انتخابات ممکن اتفاقات متعددی رخ دهد و سیاست‌ها متناسب با آنها تعیین شود اما تا اینجای کار به اطمینان می‌گویم که اصلاح‌طلبان با نامزد اصلاح‌طلب وارد کارزار انتخابات می‌شوند زیرا واقعا ائتلاف برای اصلاح‌طلبان هزینه‌های زیادی در پی داشت. علاوه بر این ائتلاف در ایران منحصر به فرد است. در هیچ کجای دنیا قبل از انتخابات ائتلاف رخ نمی‌دهد و ائتلاف در کشورهای دیگر بعد از پیروزی یک حزب رخ می‌دهد».

روایت رویترز از صادرات نفت ایران در دوران بایدن

برخی منابع آگاه اظهارات جدیدی در باره وضعیت صادرات نفت ایران در دوره ریاست جمهوری بایدن مطرح کردند.به گزارش رویترز، منابع شرکت‌های تجاری و نفتی اوپک اعلام کردند برگشت ایران به افزایش صادرات نفتی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن مسیر طولانی خواهد داشت. بنابراین اوپک وقت زیادی برای تنظیم عرضه بازار دارد.چشم انداز افزایش عرضه نفت ایران پس از به کرسی ریاست جمهوری نشستن جوبایدن، نگرانی را در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس ایجاد کرده است. اوپک در حال حاضر طرح کاهش تولید نفت را برای تنظیم قیمت بازار اجرایی می‌کند، اما رئیس شرکت تورب‌جورن معتقد است که «مذاکرات با ایران بعید است در سال 2021 اتفاق بیفتد.»وی افزود: «من فکر نمی‌کنم مذاکره با ایران در سال اول ریاست جمهوری بایدن اتفاق بیفتد؛ چراکه وی اولویت‌های کاری مهم‌تری در داخل دارد.»برخی منابع هم از انجام مذاکره و صادرات نفت ایران در نیمه دوم سال 2021 خبر دادند.رئیس مرکوریا انرژی هم گفته است بعید به نظر می‌رسد که افزایش صادرات نفت ایران قریب‌الوقوع باشد.رئیس شرکت مرکوریا تاکید کرده است: برخی مردم فکر می‌کنند مذاکراتی در چند ماه آینده اتفاق می‌افتد، اگر چنین باشد باید سیاست منعطفانه‌تری را نسبت به ایرانیان انتظار داشته باشیم، اما من فکر می‌کنم که این گفت‌وگوها چندین ماه طول خواهد کشید و احتمالا در نیمه دوم سال آینده اتفاق می‌افتد.

ادعای مقام آمریکایی: سال ۲۰۲۱ با ایران مذاکره خواهد شد

«الیوت آبرامز» فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه «بلومبرگ» مدعی شد که کشورش با جمهوری اسلامی ایران مذاکره خواهد کرد.به نوشته وبگاه این شبکه خبری، آبرامز در این مصاحبه ادعا کرد که دولت آمریکا در دوره «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.آبرامز در ادامه، ضمن رد کردن احتمال اقدام نظامی دولت ترامپ علیه ایران مدعی شد که راهبرد اقتصادی سیاست فشار حداکثری، «اهرم فشار عظیمی» را برای رئیس‌جمهور بعدی آمریکا فراهم آورده است.این مقام آمریکایی در خصوص ایجاد رابطه احتمالی با جمهوری اسلامی ایران نیز مدعی شد: «صرف‌نظر از اینکه چه کسی در سال ۲۰۲۱ رئیس‌جمهور آمریکا باشد، مذاکره‌ای [با ایران] انجام خواهد گرفت».آبرامز در خصوص امتناع دونالد ترامپ از انتقال قدرت به «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات اظهار‌نظری نکرد.آبرامز ساعاتی پیش همچنین در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در خصوص چگونگی برخورد با پرونده ایران صحبت کرد.آبرامز مدعی شده بود پس از ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ چه رئیس‌جمهور «دونالد ترامپ» باشد یا «جو بایدن» منافع آمریکا با تغییر رئیس‌جمهور یا حزب حاکم در این کشور تغییر نخواهد کرد

دیدگاه لاوروف درباره سیاست خارجی دولت بایدن پیرامون ایران

وزیر امور خارجه روسیه دیدگاهی را راجع به چگونگی سیاست خارجی اتخاذی دولت بایدن درباره ایران مطرح کرد.سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که فکر می کند سیاست خارجی آمریکا در دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور به ویژه درباره ایران و تغییرات آب و هوایی مشابه سیاست دولت باراک اوباما خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار