دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد که نظام در آینده نیازمند مدیران قوی است و راهکار حل مشکلات، همان مدیریت جهادی است.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 14 November 2020

به گزارش تابناک قم، محسن رضایی در آیین افتتاحیه اولین دوره تربیت مدیریت راهبردی انقلابی در قم که روز جمعه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، یکی از نیازهای امروز جامعه را ارتقای مدیریت عنوان کرده و علت آن را این دانسته که جایگاه ایران روز به روز عظیم‌تر و بزرگ‌تر شده و می‌شود بنابراین نیاز به اداره بهتر هم دارد.

وی افزود: ایران ۱۰ سال دیگر ضمن نقش‌آفرینی پررنگ‌تر در اقتصاد منطقه‌ای و رسیدگی به مردم به پیشرفت‌های مادی و معنوی بزرگ‌تر دست خواهد یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت پرهیز مدیران از شعارزدگی، گفت: مدیران وعده‌های غیرواقعی ندهند و با فکر، برنامه، خلاقیت، صداقت و اخلاص بیشتری کشورمان را اداره کنند.

وی با اشاره به کم‌رنگ شدن نقش آمریکایی‌ها در منطقه طی ۱۰ سال آینده، گفت: رژیم صهیونیستی می‌داند در آینده با کم‌رنگ شدن نقش آمریکا در منطقه با خلأ امنیتی مواجه می‌شود به همین دلیل به دنبال ایجاد رابطه با کشورهای منطقه همچون امارات و بحرین است.

رضایی ضمن تاکید بر گره خوردن امنیت و اقتصاد ایران با امنیت منطقه اظهار کرد: اگر ایران در بیرون مرزها حضور نداشته باشد در داخل کشور با مشکل روبرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل مسئولیت ما روز به روز سنگین‌تر می‌شود، پس برای اداره کشور باید مدیریت قوی‌تر از گذشته به کار گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برگزاری دوره مدیریت راهبردی انقلابی در قم گفت: در این نوع دوره‌ها باید به دو مساله حفظ تجربه مدیران گذشته با انتقال به نسل‌های بعدی و استفاده از نظریات مدیریتی اساتید دانشگاهی توجه جدی کرد.

وی افزود: حفظ تجربه مدیران گذشته باعث می‌شود تا هر کس به دولت و مجلس می‌آید از صفر شروع نکند و مجدداً برای کشور هزینه‌ای ایجاد نشود.

رضایی ضمن تاکید بر اینکه در تجربه مدیران گذشته باید به مدیریت جهادی بهای بیشتری داد، گفت: هر چند نظرات مدیریتی در منابع علمی و دانشگاهی مفید است اما به‌هیچ‌وجه با مدیریت جهادی قابل‌مقایسه نیست.

وی با تاکید به اینکه مدیریت درست و یا حتی اشتباه قابل درس گرفتن برای مدیران جدید است، گفت: هیچ‌کدام از این موارد به‌اندازه تجربه مدیریت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس کارآمد و مؤثر نیست چراکه این نوع مدیریت معجزه آفرید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت رهبر معظم انقلاب را نمونه‌ای کارآمد از مدیریت انقلابی بیان کرد و افزود: هرچند عنایت الهی در این مدیریت نقش دارد اما باید تجارب مدیریتی امام و رهبری و دفاع مقدس در این دوره‌ها تدریس شود.

وی افزود: اگر مدیریت جهادی نبود انقلاب و دفاع مقدس به پیروزی نمی‌رسید.

رضایی مدیریت را حلقه مفقوده در اقتصاد و فرهنگ کشور ارزیابی کرد و گفت: در این دوره‌ها باید بتوانید این حلقه‌های مفقوده را پیدا کنید و آموزش دهید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار