رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام؛
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت : باتوجه به اینکه وزارت نیرو چندین پروژه های نیمه تمام در حوزه سد سازی در استان ایلام دارد باید برای تکمیل آنها تلاش کند.
کد خبر: ۹۱۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 17 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ بهزاد علیزاده دردیدار با قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو اظهار داشت: در استان ایلام وزرات نیرو پروژه های بسیار خوبی انجام ویا در حال انجام دارد که نیازمند توجه و تخصیص اعتبار هستند.

وی بیان داشت : اجرای پروژه سد تنظیمی و نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی تلمبه ذخیره ای بالا دست سد سیمره ، تامین اعتبار سد سیکان ، سد میمه و رفع مسائل اجتماعی سد سیکان در جنوب استان ایلام شد.

علیزاده افزود : اجرای شبکه فاضلاب شهرستان آبدانان یکی از مطالبات مهم مردم منطقه است که انتظار است در این راستا وزرات نیرو با تخصیص اعتبار این خواسته بحق مردم این شهرستان را عملیاتی کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت : شهرستان آبدانان دارای ظرفیت های مختلفی در بخش کشاورزی است که اراضی کشاورزی شهرستان نیازمند تخصیص آب و تبدیل به اراضی آبی هستند.

وی گفت : با تخصیص و مجوز برداشت آب از عقبه سد کرخه برای اراضی کشاورزی آبدانان حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی دیم و ملی شهرستان می توانند تبدیل به آبی شوند و تحولی شگرف در اشتغال و رونق منطقه ایجاد کند.

علیزاده افزود : عدم تکمیل سد ورگر سبب شده که مردم بخصوص کشاورزان سالها چشم انتظار تکمیل این سد باشند لذا تغییر دستگاه مجری سد ورگر از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت نیرو و نیز انجام مطالعات تکمیلی پروژه از خواسته های بحق مردم این منطقه است چرا که اراضی منطقه بخش کلات مورموری از تکمیل این سد سیر آب خواهند شد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت : اقدامات لازم در خصوص اخذ مجوز ماده ۲۳ برای طرح شبکه فاضلاب آبدانان در دستور کار است.

قاسم تقی‌زاده خامسی بیان داشت : پیگیر های لازم برای تغیر دستگاه مجری سد ورگر و اخذ مجوز برداشت از محل سد کرخه در حال انجام است.

وی بیان داشت : برای اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره ای بدره در حال جذب سرمایه گذار هستیم وقطعا با جذب سرمایه گذار این پروژه اجرایی خواهد شد.

خامسی افزود : تامین اعتبار جهت پروژه های سد میمه و سد سیکان نیز در دستور کار است وقطعا تلاش خواهد شد تا اعتبار مناسبی برای این دوه پروژه مهم اختصاص پیدا کند ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار