رییس دانشگاه ایلام؛
رییس دانشگاه ایلام با اشاره به برگزاری همایش ملی مجازی زیست جهان پساکرونا با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه گفت: تاکنون ۲۱۲ اثر به این همایش ارسال شده که از این تعداد ۱۰۰ مورد مقاله بوده است.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 18 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد علی اکبری  اظهار داشت: برگزاری همایش مذکور یکی از وظایف نهادهای علمی مانند دانشگاه است که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: مجوز برگزاری همایش مجازی زیست‌جهان پساکرونا با همکاری دانشگاه ایلام و وزارت علوم گرفته شده و با توجه به وضعیت کنونی در همه حوزه های جا برای قلم زنی محور، موضوعات و پیشنهادات جدید باز است و در این راستا مباحث مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

علی اکبری یادآور شد: جهان پسا کرونا وجود دارد و با جهان ما متفاوت است و ما دنبال جهانی هستیم که بجای اینکه خود را به ما تحمیل کند بتوانیم براساس تجربه ای که در دوران کرونا داشتیم برای بهتر کردن آن راهکار، برنامه، پیشنهاد و تصور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه دنیای پسا کرونا با مشکلاتی همراه است، گفت: همانگونه که جنگ هشت ساله ایران و عراق بر زندگی مردم در دوران بعد از جنگ تاثیر داشت، کرونا نیز از همین قاعده تبعیت می کند که می توان با قلم اصحاب رسانه از هم اکنون تمهیداتی برای دوران پس از کرونا اندیشیده و دیده شود.

رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه پایان کرونا پایان همه دردها نخواهد بود چه بسا باید به آسیب های بعد از کرونا بپردازیم، تاکید کرد: با توجه به ملی بودن همایش جهت داوری از اساتید، اعضای شورای سیاست گذاری و کمیته علمی دانشگاه های تهران، رازی، چمران، کردستان و منطقه استفاده شده است.

علی اکبری افزود: در بخش یادداشت های فنی و مقالات کوتاه نیز در تمام محورها از اصحاب رسانه استان به عنوان داور استفاده می شود و آثار خبرنگاران توسط این افراد رصد و ارزیابی می شود.

وی اضافه کرد: تلاش می شود بخشی از پایان نامه دانشجویان دانشگاه ایلام در رشته های علوم اجتماعی، جامع شناسی و سایر رشته ها به سمت کرونا هدایت و زمینه عینی برای آنان فراهم می شود.

علی اکبری در خصوص آمادگی دانشگاه در مواجهه با کرونا گفت: دانشگاه در یک برهه یک ماهه آمادگی برای آن شرایط را نداشت و با تاخیر ورود کرد اما هم اکنون یکی از بهترین سامان های اموزش مجازی را دارد و به خاطر اهمیت موضوع و سرمایه گذاری به سمت تحقق صد در صدی دولت الکترونیک حرکت کرده و همه فعالیت ها در بستر مجازی شکل می گیرد.

رییس دانشگاه ایلام تصریح کرد: امسال ثبت نام دانشجویان جدید، فراغ التحصیلی و دفاع از پایان نامه دانشجویان در بستری مناسب بصورت غیر حضوری و مجازی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: اجتماعی بودن این دانشگاه از اهداف و رویکرد مهم این مکان آموزشی بوده و وظیفه مسوولان رصد مسائل موجود و فراهم نمودن پاسخ است./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار