رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود:
رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود از انجام پنج عملیات برای محیط‌بانان در شاهرود و میامی خبر داد و گفت: شکارچیانی که گوسفند وحشی و کبک شکار کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۱۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 22 November 2020
 
انجام ۵عملیات محیط‌بانی در شاهرود و میامی/ شکارچیان دستگیر شدند

به گزارش تابناک سمنان علی‌اکبر قربانلو ضمن بیان اینکه شب گذشته عوامل نیروی انتظامی با همراهی رئیس گروه سیار طی عملیات ایست و بازرسی از خودروهای عبوری سه‌راهی تاش توسکستان متوجه خودرو مشکوکی شدند، ابراز داشت: در بازرسی از یک خودرو پراید لاشه دو رأس گوسفند وحشی کشف و ضبط شد.

وی بابیان اینکه در جریان این عملیات بازرسی و کشف گوشت شکار، متهم بازداشت و روانه زندان شد، افزود: خودروی این متخلف نیز تا پایان خاتمه پرونده و پرداخت جریمه توقیف خواهد بود.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه عوامل یگان حفاظت شهرستان واحد منطقه حفاظت‌شده ابر و گروه سیار هنگام گشت و کنترل حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند، ابراز داشت: سرنشینان کوشیدند از مأموران رد شوند اما ناکام ماندند.

قربانلو ضمن بیان اینکه یگان حفاظت با رعایت حقوق شهروندی خودرو را متوقف کردند، تصریح کرد: پس از بازرسی خودرو و محدوده تردد آن یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول غیرمجاز به‌علاوه فشنگ مربوطه و لاشه تازه شکار شده چهار قطعه کبک وحشی کشف شد.

وی بابیان اینکه یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان میامی نیز موفق به دستگیری فردی شدند که یک قطعه کبک را شکار کرده بود، افزود: در بازرسی از این فرد نیز یک قبضه سلاح بادی کشف و توقیف و متهم نیز ملزم به پرداخت جریمه یک قطعه کبک شد.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه طی گشت و کنترل در حوزه استحفاظی میامی مأموران محیط‌زیست این شهرستان در محل سد آبی روستای ابراهیم‌آباد به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با دو سرنشین در حال شکار غیرمجاز پرندگان برخورد کردند، اضافه کرد: پس از متوقف کردن خودرو و بازرسی از آن لاشه دو قطعه کبک به همراه یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی تک لول و ۹ عدد فشنگ پرنده زنی کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شد.

قربان لو ضمن بیان اینکه متخلفان به مرجع قضائی معرفی و می‌بایست ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست را به‌حساب مربوطه واریز کنند، اضافه کرد: هنگام گشت و کنترل یگان حفاظت محیط‌زیست میامی در مناطق آزاد این شهرستان نیز دو نفر از متخلفان غیربومی سابقه‌دار دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند

وی افزود: پس از بازرسی از خودروی متخلفان لاشه شکار شده ۱۹ قطعه کبک وحشی به همراه دوقبضه سلاح ساچمه زنی و یک قبضه تفنگ بادی ۵.۵ PCP بانضمام ۱۶۴ عدد فشنگ ساچمه زنی کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار