کلیات لایحه شهرداری قم برای تعامل و توافق با جامعه الزهراء (س) در تکمیل پروژه بلوار فردوسی قم به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
کد خبر: ۹۱۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 23 November 2020

به گزارش تابناک قم، بحث تملّک اراضی متعلق به جامعه الزهراء (س) در خیابان یاسمن قم جهت تکمیل پروژه بلوار فردوسی یکی از بحث های امروز شورای اسلامی شهر قم بود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در این باره گفت: این موضوع یعنی تملّک حدود 15 هزار متر به طول حدود 800 متر در خیابان یاسمن، از زمان دوره چهارم شورای شهر قم مطرح و البته اصرار جامعه الزهراء (س) بر این بوده تا در ازای آن، مِلکی به همین متراژ با کاربری آموزشی در اختیار آنان قرار گیرد.

محسن مُحرّری افزود: در آن مقطع زمانی، توافقات اولیه برای مُعوّض یکی از املاک شهرداری در برابر این تملک صورت گرفته که آن مُعوّض نیز مِلکی با کاربری آموزشی است.

وی اضافه کرد: ارزیابی های انجام گرفته در سال گذشته نشان از طلبکاری جامعه الزهراء (س) به میزان حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در ازای تعویض این دو مِلک است که می تواند به صورت نقدی و یا زمین مُعوّض در بلوار پیامبر اعظم (ص) و بر اساس قیمت سال گذشته محاسبه و تعیین تکلیف شود.

شورای اسلامی شهر قم در پایان با کلیات این لایحه موافقت و تصریح کرد توافق های بعدی شهرداری و جامعه الزهراء (س) هم باید به تأیید شورای اسلامی شهر برسد.

پروژه تعاونی مسکن کارکنان مطبوعات استان قم نیز یکی دیگر از بحث های امروز شورای شهر بود.

در این باره نیز یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بیان داشت: این پروژه از زمان دوره سوم شورا مطرح شده و اخیرا 144 متر از آن در طرح تقاطع غیرهمسطح میدان نماز واقع در بلوار جمهوری قرار گرفته که بر این اساس، تقاضای تهاتر این متراژ با عوارض صدور پروانه شده است.

مجید اخوان ادامه داد: بر این اساس لایحه اخذ مُجوّز برای کاهش صد درصدی عوارض صدور پروانه این پروژه به استثنای پارکینگ به شورای اسلامی شهر واصل شده است.

شورای اسلامی شهر قم در پایان و بر اساس درخواست تعدادی از اعضا تصمیم گرفت تا این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع و پس از روشن شدن جوانب آن، برای تصمیم گیری نهایی به صحن علنی شورا ارائه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار