تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره یکی از درخواست‌های مهم شهروندان همدانی است.
کد خبر: ۹۱۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 24 November 2020
تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره یکی از درخواست‌های مهم شهروندان همدانی است.
 
به گزارش تابناک همدان; این‌که شهرداری همدان در طول سال‌های اخیر وظایفی فراتر از آسفالت‌کردن و انجام خدمات روزمره خدمات شهری را بر عهده گرفته است، جای بسی خوشحالی است، اما تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره یکی از درخواست‌های مهم شهروندان همدانی بود.
 
۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری منطقه یک به پروژه سایت موزه اختصاص یافت
 
یکی از بزرگترین این پروژه‌ها پروژه احداث سایت موزه میدان بود که از اهمیت زیادی برای شهروندان همدانی برخوردار بود، همچنین می‌توان به عدم تکمیل تالار همایش‌های بین المللی و قرآنی نیز اشاره کرد که پس از چهار سال از افتتاح رسمی آن هنوز پوشش سقف آن تعیین تکلیف نشده بود. از دیگر پروژه‌های نیمه کاره می‌توان به احداث بوستان ولایت، عدم بازگشایی بلوار شهید فهمیده و ترافیک بلوار ارم نیز اشاره کرد.

شهرداری منطقه یک در طی یک سال و نیم اخیر در نقش ناجی این پروژه‌ها ظاهر شده و با سر و سامان دادن به آن‌ها باعث شده تا عملیات عمرانی این پروژه‌ها از سر گرفته شود و شاهد افتتاح آن‌ها در آینده‌ای نزدیک باشیم، از مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک درباره این پروژه‌ها پرسیده ایم، که پس از سه سال از زمانی که قرار بود میدان امام (ره) تبدیل به سایت موزه بشود و صدای بسیاری از شهروندان همدانی درآمده بود، حال عملیات اجرایی این سایت موزه آغاز شده است درباره چند و، چون این پروژه توضیح بدهید:

دهبانی صابر با اشاره به اینکه در تابستان موضوع احداث این سایت موزه به شهرداری منطقه یک واگذار شد گفت :طرح‌ها و برآورد‌های لازم که جهت اجرایی کردن این پروژه نیاز بود همگی به سرعت تهیه و تنظیم شدند و خوشبختانه در مدت کوتاهی توانستیم با برگزاری مناقصه پیمانکار این پروژه را جذب کنیم.

وی ادامه داد: مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری منطقه یک به این پروژه اختصاص یافته است و هم اکنون نیز عملیات اجرایی پروژه آغاز شده است و در حال اجرای فوندانسیون اصلی سایت موزه هستیم.

مدیر منطقه یک اظهار کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر همدان محسوب می‌شود که از اهمیت بالایی نیز برای شهروندان همدانی برخوردار است به همین دلیل با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و مهندسی بالا در تلاشیم تا هرچه سریعتر این پروژه تحویل همشهریان عزیز همدانی شود.
 
بوستان فرامنطقه ای ولایت تا آخر سال افتتاح می شود

عملیات اجرایی ساخت بوستان فرامنطقه‌ای ولایت نیر که مدتی غیر فعال بود آغاز شده است، گویا شهرداری منطقه یک ساخت این بوستان را بر عهده گرفته. الان شرایط چطور است؟
 
مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه پارک ولایت با اعتباری ۹۰ میلیارد ریالی به مناقصه گذاشته شده است و هم اکنون نیز پیمانکار آن جذب شده و در حال اجرای پروژه است عنوان کرد بخشی از این عملیات عمرانی این پارک تا انتهای سال به اتمام می‌رسد و به مردم خوب شهر همدان تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول اجرای این پروژه احداث مسیر‌های دسترسی پارک و دیوار‌های حائل می‌باشد افزود با توجه به اینکه این پارک یک پارک کوهستانی است تصمیم گرفته شد تا با کمترین دخالت در طبیعت و صدمه به محیط زیست عملیات اجرایی آن دنبال شود تا به عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای پذیرای شهروندان و گردشگران از نقاط مختلف باشیم.

دهبانی صابر مدیر منطقه یک با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و کاربری‌های آن به دلیل تاثیرات مثبتی که بر محیط زیست و سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد گفت: فضای سبز شهری بایستی متناسب با شرایط هر منطقه مورد توجه قرار گیرد که در همین رابطه با به کارگیری کارشناسان متخصص و زبده تمامی معیارها، استاندارد‌ها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی و احصاء شده است و پروژه احداث پارک ولایت به عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهری خواهد شد.
 
 
اعتباری ۶۵ میلیارد ریالی جهت اجرای تالار همایش‌های بین المللی و قرآنی در نظر گرفته شده است

از ابتدای سال جاری عملیات پوشش سقف تالار همایش‌های بین المللی و قرآنی توسط شهرداری منطقه یک آغاز شده است که ظاهرا پوشش سقف میانی این تالار به اتمام رسیده است، اقداماتی که در این خصوص داشته اید را ذکرکنید:
 
دهبانی صابر با بیان اینکه امسال در بودجه شهرداری منطقه یک  گفت: با توجه به مطالعات و برآورد مالی که بر روی طرح صورت پذیرفت بنا شد تا گنبد اصلی این تالار که دارای ارتفاعی ۶۵ متری است به عنوان یک المان شهری به قوت خود باقی بماند و در زیر این گنبد بافت میانی فضاکار با ارتفاع ۱۵ متری احداث شود.

وی ادامه داد سازه عرقچین میانی اجرا شده بر روی این تالار از نوع خرپای فضا کار می‌باشد که در گنبد اصلی نیز به کار رفته است و پوششی که برروی آن در حال اجراست از جنس کلزیپ است.

مدیر منطقه یک گفت: پس از اجرای پوشش گالوانیزه اولیه که هم اکنون نیز به پایان رسیده است عملیات عایق کاری با لایه‌های رطوبت گیر و پشم سنگ اجرا می‌شود و پوشش نهایی که از جنس آلومنیوم است نیز صورت می‌گیرد و پس از آن عملیات طراحی و اجرای تاسیسات دکوراسیون داخلی و تجهیز تالار آغاز خواهد شد.
 
عملیات دیوار کشی بلوار کاج با اعتباری ۱۸ میلیارد ریالی در حال انجام است

پروژه بازگشایی بلوار شهید فهمیده نیز با تملک ۳۳ واحد تجاری و مسکونی در ابتدای سال آغاز گردید اقداماتی که در این خصوص داشته اید بفرمایید:

 مدیر منطقه یک با بیان اینکه بلوار شهید فهمیده در شهر همدان به عنوان معبری توریستی ترافیکی شناخته می‌شود، عنوان کرد: در فصل تابستان و با مراجعه گردشگران شاهد ترافیک زیادی در این معبر بودیم و با تصمیمی که گرفته شد نسبت به تملک این ساختمان که ارزشی ۳۵۰ میلیارد ریالی داشت اقدام کردیم خوشبختانه هم اکنون نیز در حال ساخت واحد‌های تجاری در قسمت انتهایی این پروژه هستیم و با اتمام ساخت آنها، عملیات تسطیح، زیرسازی و آسفالت ریزی این معبر نیز صورت می‌پذیرد تا شاهد یکی از بازگشایی‌های مهم در شهر همدان باشیم.

تکمیل فاز‌های مختلف پروژه بلوار ارم در سالیان اخیر صورت پذیرفته است، اما در ساعاتی از روز‌های تعطیل شاهد ترافیک سنگینی در این محدوده هستیم، گویا شهرداری منطقه یک تصمیم به دیوارکشی و احداث بلوار کاج به منظور مدیریت این موضوع را دارد:

مسعود دهبانی صابر با بیان اینکه احداث پروژه بلوار ارم با رویکرد حاکمیت پیاده رو بر سواره آغاز شده بود گفت: با تکمیل فاز اولیه این پروژه ۵۰ هزار متر مربع پیاه رو سازی در این بلوار صورت پذیرفت و شهروندان نیز استقبال ویژه‌ای از این پیاده رو سازی صورت داده اند. اما یکی از مشکلاتی که همشهریان همدانی در سالیان اخیر با آن روبرو بوده‌اند ترافیک سنگین در این محدوده است که در روز‌های تعطیل باعث اذیت همشهریان عزیز می‌شود؛ بنابراین از ابتدای تابستان سال جاری عملیات دیوارکشی رودخانه بلوار کاج که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان ساکن در این منطقه نیز بود و در گذشته خودرو‌های شهروندان درون آن سقوط کرده بود، آغاز شده است.
 
خاکبرداری‌های لازم و اصلاح مسیر رودخانه در تیر ماه به پایان رسید و بسترسازی لازم به ارتفاع یک متر به منظور ایجاد مسیر اصولی برای رودخانه انجام شد. هم اکنون نیز عملیات دیوارکشی این رودخانه به طول ۳۰۰ متر و ارتفاع ۳ متر با اعتباری ۱۸ میلیارد ریالی در حال انجام است. با اتمام عملیات دیوارکشی رودخانه بلوار کاج عملیات احداث بلوار ۳۵ متری کاج صورت می‌پذیرد تا با اتصال این مسیر به بلوار ارم و همچنین تکمیل رینگ دره مراد بیک به بلوار ارم شاهد کاهش چشمگیر بار ترافیکی در این محدوده باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار