مدیر آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری آیین شمع گردانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در شام رحلت ایشان به صورت رسانه‌ای و بدون حضور مردم خبرداد.
کد خبر: ۹۱۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 25 November 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی مدیر آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به برگزاری آیین‌هایی مانند، خطبه‌خوانی، شمع‌گردانی، عزاداری و … در حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها به مناسبت‌های گوناگون، اظهار کرد: یکی از آئین‌های مهم که هر ساله در شام رحلت بانوی کرامت توسط خادمان این آستان برگزار می‌شود آئین شمع گردانی است.

وی ادامه داد: آئین شمع گردانی هر ساله با حضور خادمان، مدیران، مسئولان و جمعی از مردم شهر مقدس قم در شام رحلت بانوی کرامت برگزار می‌شود و قدمتی دیرینه دارد.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: این مراسم شامل سخنرانی، مداحی و روشن کردن شمع و شمع گردانی در شام رحلت می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت محدود برگزار و از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها به نمایش در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: آئین معنوی شمع گردانی امسال در پنجشنبه هفته جاری مصادف با شام رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها از ساعت ۱۷:۳۵ با حضور محدود خادمان و مدیران حرم مطهر در مسجد بالاسر برگزار می‌شود و بعد از اتمام این آئین در حدود ساعت ۱۹ خادمان برادر در ایوان طلای صحن امام هادی علیه السلام و خادمان خواهر در ایوان آئینه صحن امام رضا علیه السلام برای عرض تسلیت به مردم حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی گفت: این مراسم با مجری‌گری مهدی کلانترزاده، شعرخوانی حمیدرضا برقعی، مداحی مهدی رسولی، سخنرانی حجت الاسلام حامد کاشانی و خطبه خوانی عباس حیدرزاده برگزار خواهد شد و به صورت زنده از شبکه‌های قرآن و نور منعکس خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار