از رستوران‌ها و تالارهای شهر چه خبر؟
رییس اتحادیه صنف تالارداران کرج با بیان اینکه در اتحادیه چند رسته داریم،گفت: تالار، رستوران مطبخ و کبابی واحدهای صنفی مربوط به ما هستند که در ایام کرونا همه این واحدها با مشکل و آسیب مواجه شدند.  
کد خبر: ۹۱۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 25 November 2020

رقص کـرونا چراغ تالارها را خاموش کرده/ شکایت های مکرر مردم برای پس گرفتن بیعانه مجالس را داریم/ مراسم ها در حاشیه شهر برگزار می شود!!

به گزارش «تابناک البرز» رضا سلطان محمدی گفت: اما تالارداران ۹ ماه است که به طور کل تعطیل هستند و عده ای هم ورشکست شده و جمع آوری کردند.

سلطان محمدی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ تالار با مجوز در شهرستان کرج داریم، افزود:  هر کدام از آنها ۱۰ تا ۶۰ نفر پرسنل داشتند که از ابتدای شیوع کرونا و عدم فعالیت همه بیکار شدند و خانواده هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با تالارداران کار می کردند فلج شده و شرایط سختی را می گذرانند.

وی اظهار کرد: برخی از اعضاء اجاره دار بودند که اجاره هاشان عقب افتاده، برخی دیگر برای برگزاری مراسم بیعانه گرفته بودند که برای پس دادن آن با مشکل مواجه شدند.

رییس اتحادیه تالارداران کرج با اشاره به اینکه هیچ خسارت و تسهیلاتی به این رسته پرداخت نشد، اضافه کرد: دولت اعلام کرده بود که برای حفظ هر کارگر ۱۶ میلیون تومان پرداخت می شود. اما شرایط سخت و موانع باعث عدم استقبال از آن شد و اکثر تالارداران نتوانستند از آن استفاده کنند.

سلطان محمدی گفت: به طور مرتب برای پیگیری و گرفتن بیعانه پرداخت شده توسط مشتریان به تالاردارها مراجعه و شکایت به اتحادیه داریم. همکاران ما نه اینکه قصد پرداخت نداشته باشند اما در شرایط کنونی توان پرداخت ندارند. برخی از تالاردارها ماشین یا خانه خود را فروختند تا بتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند. عده ای هم سرگردان هستند و شغل آنها فلج شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته همه مشاغل فعالیت داشتند و در جاده چالوس رستوران ها و مراکز تفریحی هم فعالیت داشتند، افزود: در این صنف نیز می شد با تمهیداتی فعالیت را ادامه داد و با ۳۰ درصد ظرفیت تالارها و رعایت پروتکل های بهداشتی کار کرد. اما یک باره این صنف را تعطیل کردند و این شغل از بین رفت در صورتی که می شد راهکار و شرایطی برای ادامه فعالیت آنها گذاشت.

سلطان محمدی اظهار کرد: صنوف مجوز دار ما فعالیت ندارند اما در حاشیه شهر «زیرزمین ها، باغ ها و در سالن های ورزشی» مراسم ها برگزار می شود و چون مجوز ندارند، در حالیکه سوای از بحث کرونا در این شرایط امنیت خانواده های مردم هم تامین نیست و اگر اتفاقی پیش آید هیچکس جوابگو نیست.

مسئولان با بررسی کارشناسانه برای فعالیت تالارها با بخشی از ظرفیت تصمیم گیری کنند
وی در پاسخ به اینکه برای حمایت از واحدهای صنفی در اتحادیه چه اقداماتی انجام شده است، گفت: مرتب در مجمع امور صنفی جلسه داشتیم، حتی یک تجمع هم در اتاق اصناف تهران شد که اجازه دهند با بخشی از ظرفیت، صنف تالارداران هم فعالیت کند اما تاکنون هیچ جوابی نشنیدیم.

رییس اتحادیه تالارداران کرج گفت: انتظار داریم مسئولان به فکر این رسته هم باشند و با بررسی کارشناسانه و همچنین با درنظرگرفتن شرایط و ظرفیت تالارها اجازه فعالیت درصدی از آن را بدهند.

سلطان محمدی با اشاره به اینکه با تعطیلی این صنف فقط پرسنل تالارها آسیب ندیدند، افزود: شغل های مرتبط مانند شرکت های خدماتی، آریشگاه ها، گل فروشی و برخی مشاغل دیگر که وابسته به ما بودند نیز با تعطیلی این صنف آسیب دیده و حدود ۱۰ هزار نفر در کرج دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شدند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار