اشک تمساح برای سلامت مردم ؛
امروز زمانی مناسبی برای تسویه حساب وقرار دادن این مدیر و آن مدیر مقابل هم نیست ،این اقدام فقط باعث ایجاد شکاف در جبهه مقابله با کرونا می شود ،شکست این جبهه و آن جناح یعنی فتح سنگر سلامت مردم از سوی ویروس مهاجم و ردیف شدن تابوت های هم استانی هایمان ،چه بسا عزیزی از خانواده خود ما !همین دیروز بود که سوگوار یک همکار عزیز شدیم !
کد خبر: ۹۱۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 25 November 2020

تابناک ایلام::امروز در خبرها خواندیم که دکتر سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون وزیر بهداشت ،هم اعتراض و انتقاد مردم ورسانه های استان از سخنان چند روز پیش در خصوص عامل ابتلای مردم به ویروس کرونا را به گوش ایشان رسانید و وی را وادار به تصحیح موضع قبلی خود نمود.

هم اینکه از ایشان قول گرفت تا نگاهشان را به وضعیت بهداشت ودرمان در استان تغییر داده و امکانات وتجهیزات مورد نیاز پزشکی مراکز درمانی استان را تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهند . اقدامات وتلاش های بسیاری خوبی که در تراز وظایف وکالت مردم بوده و تحسین مردم ورسانه های استان را در پی داشته است .

اما متاسفانه برخی که همواره سعی دارند دستاوردهای خوب وموثر ناشی از تلاش ها ورایزنی های مسئولین استان ونمایندگان را به گونه ای دیگر تعبیر وتفسیر نموده تا خروجی آن را در مسیر اهداف سیاسی وجریانی خود قرار دهند  واز این نمد برای خود و دیگر محرکین جویای نان ونام و عاشق مدیریت کلاهی بافته  تا  از این طریق این اقدامات درخور تقدیر را تحت شعاع قرار دهند.

همه نیک می دانیم که ویروس ناشناخته و کشنده کرونا از روزی که پایش را بر روی کره خاکی قرار داده است ،بی محابا می تازد ،می گیرد وخاموش می کشد ،غنی وفقیر ،مسلمان ومسیحی و مدیر غیر مدیر هم برایش فرقی ندارد ،در یک کلام تمامی ساحت های زندگی را به شکل باور ناپذیری تحت شعاع قرار داده است.

این ویروس ریز نقش به شکل ناباورانه ای حتی قدرت های بزرگ و مدعی اول بودن در همه زمینه ها را زمینگیر کرد ،آنقدر تاثیر گذار بود که در چهار دهه شناخت ما از فراینده های سیاسی وچرخش قدرت ،برای دومین بار ،بساط قدرت در بزرگترین اقتصاد دنیا را در هم پیچید و ورق را به گونه ای دیگر برگرداند !

بدیهی است که در کشور در حال توسعه ای همچون ایران که با وصف توسعه وتغییر عمیق در سیستم بهداشت ودرمانش در دهه های اخیر ،بدلیل متاثر شدن از تحریم هها وعدم دسترسی به تکنولوژی روز و تجهیزات پیشرفته پزشکی نتواند آنچنان باید وشاید در مصاف با این ویروس ویرانگر توفیق چشمگیری کسب نماید .

این را هم می دانیم که وضعیت بیمارستان های کشور از حیث تجهیزات پزشکی و امکانات درمانی در سطح قابل قبول ومتوازنی برای چیره بر این اپیدمی قرار ندارد ،اما با این حال کادر پزشکی ودرمانی ما با تکیه بر مشی ایثارگرانه وفداکارانه خود ،نه ماه است که شب وروز نشاخته و هیچگاه برای نجات هموطنان خود کم فروشی نکردند .تقدیم دهها پزشک وپرستار دراین راه خود گواهی روشن بر رشادت ومجاهدت خاموش کادر درمانی فداکار کشور است .

کادر پزشکی ودرمانی استان ایلام هم از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهد بود ،مجموعه ای پرتلاش و ایثارگر که با وصف کمبودها وکاستی در مجموعه های درمانی وبهداشتی ،در این مدت از جان خود مایه گذاشته اند ،بی توجه به زمان وساعت ،شب وروز بر بالین بیماران کرونایی حاضر شدند ،شب نخوابی کردند که مبادا اکسیژن بیماری کاهش یابد ،خود را در معرض خطر قرار دادند که مانع از سخت شدن حال بیماری شوند ،آیا ابتلای رییس دانشگاه علوم پزشکی ،مجموعه همکاران ،معاونین و پزشکان وپرستاران به کرونا وشهادت یکی از آنان برای اثبات تلاش و خدمات ایثاگرانه آنها کفایت نمی کند ؟!

حال از انصاف به دور است که در اوج این بحران ودر وسط معرکه وجنگ نابرابر با این اپیدمی ،برخی به جای همراهی وکمک برای برون رفت از این وضعیت بحرانی ،مسیر جمع آوری غنائم را در پیش گیرند ؟! از پزشکی که باید با تکیه بر اخلاق انسانی واسلامی خود و حرکت در چارچوب سوگندنامه بقراط ،داشته ها ودانسته هایش را در مسیر نجات انسانیت قرار دهد ،انتظاری غیر از این می رود که سلامت هم استانی هایش را بهای رسیدن به یک پست مدیریتی قرار داده ،وبه جای قرار دادن دانش پزشکی اش در مسیر نجات انسانیت آنهم در این پیچ خطرناک تاریخی ،از آن برای تضعیف مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و همکارانش بهره برداری نماید ،با مشوش نمودن اوضاع وحاشیه سازی های نابجا ،وقت وانرژی مجموعه همکارانش را صرف زدودن تشویش و حاشیه ها نمایند ، تا در این وسط دود آن به درون ریه های یک کرونایی بستری شده در بیمارستان رفته ونفس آن را بند آورد !؟

شور بختانه تر اینکه برخی شعبان بی مخ های مجازی که عرصه را برای دیده شدن و عرض اندام مهیا دیده اند بر آتش تشویش دمیده ،آتش بیار معرکه شده و با برعهده گرفتن نقش دایه مهربانتر از مادر ! اشک تمساح می ریزند !شمشیر نابخردی در دست گرفته ،بی محابا می چرخانند ،فریاد می کشند ،گویا اضافه بر ظرفیت پای برنامه کودک نشسته و هری پارتر و قهرمان خیالی زورو !اذهانشان را تسخیر نموده و آمده اند یک تنه استان وایران را نجات دهند !زهی خیال باطل !

از دوستان همکار رسانه ای با دانش و آگاه به چارچوب های رسانه ای وخبر نویسی انتظار می رود که صف خود را از این شعبان بی مخ ها جدا کرده و ناخواسته آب در آسیاب آنها نریزند ! با تحلیل های سوگیرانه وهدفمند خود فشنگ آتش تهیه های آنان را فراهم نکنند که آسیب این سر صدا ها که حقیقتا " قمپوزی " بیش نیستند !خاطر مردم عزیز استان را مکدر نماید.

به این موضوع هم واقفیم  که این روزها همه دارند تلاش می کنند تا بر وضعیت موجود فایق آیند ،همه در یک سنگر قرار دارند ، استاندار ،نمایندگان استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی در این مدت کم فروشی نکرده اند ،اگر علی اکبر بسطامی یا سارا فلاحی ،قاسم سلیمانی دشتکی یا محمد کریمیان از ظرفیت خودشان برای تامین تجهیزات پزشکی ،دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن و ..مراکز درمانی استان رایزنی می کنند ،برای سلامت همین مردم استان خودمان است ،چرا برخی به جای کمک و تسهیل امور ،به دنبال موش دوانی و قرار دادن مسئولین مقابل هم هستند؟ !

امروز زمان مناسبی برای تسویه حساب وقرار دادن این مدیر و آن مدیر مقابل هم نیست ،این اقدام فقط باعث ایجاد شکاف در جبهه مقابله با کرونا می شود ،شکست این جبهه و آن جناح یعنی فتح سنگر سلامت مردم از سوی ویروس مهاجم و ردیف شدن تابوت های هم استانی هایمان ،چه بسا عزیزی از خانواده خود ما !همین دیروز بود که سوگوار یک همکار عزیز شدیم !

مسئولین استان در این مقطع حساس اجازه موضعگیری های تفرقه افکنانه از سوی زیر دستانشان ندهند !امروز سارا فلاحی راه خوبی را برای لابیگری ورایزنی برای تامین تجهیزات پزشکی استان پیمود ، دیروز علی اکبر بسطامی پیگیری های درخوری را برای تامین اقلام پزشکی بیمارستان های استان انجام داد ،استاندار ایلام رایزنی های مطلوبی را برای تامین اعتبار مورد نیاز داشت ،رییس دانشگاه علوم پزشکی هم بیکار ننشسته است ،دوندگی می کند ،تلاش می کند تا کاستی ها  در جبهه درمان وسلامت  راجبران کند ،خروجی همه این تلاش ها ،رایزنی ها و اقدامات به یک جا ختم می شود ؛"تکمیل مراکز درمانی استان برای حفظ سلامت هم استانی هایمان"!

اما مسئولین استان یک نکته را نباید فراموش کنند ،ظرفیت نمایندگان استان ظرفیت مطلوب و راه میان بر خوبی برای رفع نواقص وتامین نیاز های استان است ،پس به خاطر مردم استان و با ملحوظ دانستن سلامت این مردم ،از فرصت نفود ،لابیگری و ظرفیت نمایندگان استان برای رسیدن به هدف نهایی که کمک به مردم استان است بهره گیری نمایید ،اجازه ندهید که زیردستان بی مسئولیت  با اتخاذ مواضع غیر حکیمانه ونادرست سنگی در مسیر این حرکت باشند .

وکلام آخر توصیه به برخی که کرونا ،آمار کرونا و مرگ های کرونایی را بهانه ای برای پیشبرد امور خود قرار داده اند !این رسانه بیشترین نقد را در حوزه کرونا متوجه مسئولین ستاد کرونا نموده اما هیچگاه این شرایط را فرصتی برای سوء استفاده و تغییر مدیریت به نفع خود یا نزدیکان تلقی نکرده که اقدامی به غایت ناجوانمردانه است .

همچنان به وضعیت تجهیزات درمانی در استان انتقاد داریم ،اما هیچگاه این وضعیت را متوجه مدیریت فعلی دانشگاه نمی دانیم ،همانطور که به شرایط کلی کشور انتقاد داریم اما آن را متوجه دولت فعلی ندانسته،بلکه محصول چند دهه ناکارآمدی مدیرانی که رفته اند قلمداد می کنیم !

اما !!به یقین افراد مدیر ،لایق ،شایسته وکاردان با رفتار وعملکردشان شناخته می شوند نه با هیاهو و در خدمت گرفتن شعبان بی مخ ها ی مجازی !بگذارید شایستگی هایتان از شما مدیر بسازند نه بخواهید از گرده ناشایستگان بالا رفته وخود را نشان دهید !هم استاندار ،هم نمایندگان استان آنقدر حکیم و وقت شناس هستند ،آنقدر برامور تسلط دارند که درک کنند ،این هیاهو ها  و سنگ اندازیها برای چیست وچه هدفی را دنبال می کند ! پس خودتان را خسته نکنید که آب از آب تکان نخواهد خورد!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار