مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۵ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌های این استان ایجاد شده که این امر نقش آنها و پتانسیل‌های موجود را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 25 November 2020

ناصر نعمتی روز چهارشنبه در گفتگوی بر خط "نقش تعاونی‌ها در توسعه کارآفرینی" اظهارداشت: یک‌هزار و ۸۵۰ تعاونی با بیش از ۱۰۰  هزار عضو در استان فعال هستند.

وی اردبیل را از استان‌های پیشرو و برتر حوزه تعاون دانست و افزود: شرکت‌های تعاونی را باید به سمت ایده‌پردازی و تجاری‌سازی ایده‌ها سوق دهیم تا نتایج و خروجی‌های فعالیت‌های آنها ملموس‌تر باشد.

وی ترویج فرهنگ تعاون، راهبرد توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری‌های بین دستگاه‌های اجرایی، تامین مشوق‌ها و منابع مالی، توسعه بازار و تقویت برند و تامین نظارت بر تعاونی‌ها را از راهبرد و سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد.

معاون فناوری مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم در این گفتگو گفت: نقش تعاونی‌ها در توسعه کارآفرینی، مشاغل خانگی با رویکرد الگوی توسعه مشاغل خانگی،  کسب و کارهای خرد، کارآفرینی اجتماعی و ارائه تجربیات فعالان موفق حوزه کارآفرینی از محورهای مهم این گفتگو است.

مهران محمدی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را دچار اختلال و آسیب‌های مختلف کرده است، اظهارداشت: برای بهبود و ساماندهی مشاغل لازم است از مشاغل خانگی و کسب وکارهای نوپا حمایت لازم به عمل آید.

وی به روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان توسط جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: نتایج قابل قبول این طرح در سال گذشته که به صورت آزمایشی در ۹ استان اجرا شد، اهمیت و جایگاه توسعه کسب و کار خانگی در راستای رونق اقتصاد خانوار و تحقق شعار سال را ارتقا داد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش کسب ‌وکارهای خانگی در رشد تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir ثبت نام و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار