بسیج دانشجویی در پایان از دادستان فارس خواسته است به این موضوع وارده شده و نگذارد با مسامحه کاری ها و یا سازش های پشت پرده، زمین های حاصلخیز دشت سرسبز کازرون تغییر کاربری پیدا کرده و وارد حریم شهر شوند.
کد خبر: ۹۱۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 26 November 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون با توجه به مصوبه شورای شهر و کمیته تطبیق فرمانداری کازرون نسبت به الحاق برخی از اراضی کشاورزی به حریم شهر کازرون واکنش نشان داد و به دادستان انقلاب اسلامی و عمومی استان فارس نامه ای ارسال کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: با توجه به اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه در مورخ دوم آذر ماه سال جاری در مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ، طی سالهای گذشته تعدادی از افراد متنفذ در شهرداری و شوراهای شهر کازرون با استفاده از رانت اطلاعاتی و با علم به اینکه برخی نقاط حاشیه شهر در آینده نزدیک وارد محدوده شهرکازرون می شوند اقدام به خرید زمین های کشاورزی حاشیه شهر نموده اند.متاسفانه مصوبه شورای شهر و کمیته تطبیق فرمانداری کازرون در مورد این زمین ها اخذ شد و در حال حاضر در استانداری فارس، در انتظار تصویب قطعی به سر می برد.

در ادامه این نامه با اشاره به این اراضی گفته شده است: این اراضی مستعد کشاورزی است و بر اساس نقشه جدید تفصیلی شهر که شائبه های مختلفی بر آن مترتب است، قرار است وارد محدوده شهر شوند.

بسیج دانشجویی ضمن زیر سوال بردن ضرورت الحاق این اراضی بیان داشته است: از آنجا که شهر کازرون با بافت فرسوده قابل توجه امکان تراکم سازی دارد و از طرفی زمین های غیرقابل کشاورزی در محدوده شهر وجود دارد، چه ضرورتی هست که اراضی مستعد کشاورزی تغییر کاربری داده شود و به محدوده شهر اضافه گردد؟

این تشکل دانشجویی با اشاره به وضعیت مالی شهرداری خاطر نشان کرده است:شهرداری کازرون با توجه به اینکه درآمد خاصی ندارد، چگونه می تواند با گسترش شهر، هزینه خدمات شهری خود را تامین نماید؟

این درحالی است که با توجه به گسترش شهر در چندسال گذشته تا کنون ، شهرداری در امر خدمات دهی به بافتهای جدید شهر و حاشیه آن موفق نبوده و فشار مالی مضاعفی را بر دوش می کشد که گاهاً نسبت به پرداخت حقوق ماهیانه کارگران خویش نیز عاجز و درمانده می شود.

این نامه می افزاید: شهرکازرون از زمانهای بسیار دور تا کنون با نام شهرسبز مشهور بوده است و دارای زمین های حاصلخیز کشاورزی است که متاسفانه در دهه های گذشته تا کنون به جای تغییر کاربری زمین های غیرقابل کشت ، زمین های حاصلخیز کشاورزی به شهرک های مسکونی تبدیل شده است. که این امر بر مسئله اشتغال ، تولید ، محیط زیست و گردشگری کازرون تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته است.

بسیج دانشجویی در پایان از دادستان فارس خواسته است به این موضوع وارده شده و نگذارد با مسامحه کاری ها و یا سازش های پشت پرده، زمین های حاصلخیز دشت سرسبز کازرون تغییر کاربری پیدا کرده و وارد حریم شهر شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار