معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با اشاره به تاثیر کرونا بر دعاوی خانوادگی گفت: در سال جاری شاهد کاهش پنج درصدی ۱۱ مورد از دعاوی خانوادگی از جمله طلاق توافقی بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۲۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 07 December 2020

محمدحسین رحیمی زاده، صبح دوشنبه در نشست خبری آنلاین در قالب چهارمین نشست از سلسله نشست‌های خبری جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد اظهار داشت: تلاش دستگاه قضایی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه‌های مختلف پیشگیری، حقوقی و قضایی است.

معاون اجتماعی و ییشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در استفاده از ظرفیت‌های مردمی افزود: این سازمان‌ها در باز اجتماعی شدن محکومان، مقوله سازش و میانجی‌گری، روند رسیدگی به پرونده‌ها و … می‌توانند مشارکت داشته باشند.

وی، یکی دیگر از این حوزه‌ها را نظارت بر اجرای قوانین اعلام کرد و گفت: اگر قانونگذار تکلیفی را برای نهادها و اشخاص در نظر گرفته، سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند روند و نحوه اجرای این قوانین را رصد کنند.

رحیمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برای تدوین سند پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی عنوان کرد: باید دستورالعمل چگونگی استفاده از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در راستای اجرای این سند در مجامع علمی و دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به تاثیر شرایط کرونا بر حوزه‌های آموزشی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بیان کرد: تلاش شده آموزش‌ها به سمت گروه‌های درگیر با فضای مجازی برده شود به عنوان مثال، بر اساس تفاهمی با آموزش و پرورش، آموزش‌های مرتبط با پیشگیری رشدمدار از طریق سامانه شاد به دانش آموزان ارائه می شود.

وی، برگزاری همایش پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی را نیز گامی در مسیر آموزش‌های فضای مجازی برشمرد و گفت: در قالب این همایش ۲ هزار نفر با حضور پلیس فتا، مشاوران آموزش و پرورش و کانون وکلا تحت آموزش قرار گرفتند که این امر نشان از جدیت ما در زمینه پیشگیری از جرائم در فضای مجازی دارد.

رحیمی زاده در مورد تاثیر کرونا بر دعاوی خانوادگی نیز عنوان کرد: بحث طلاق به درخواست زوجه یا زوج افزایش یافته اما طلاق توافقی کاهش یافته و برخی دعاوی دیگر مثل الزام به تمکین، مطالبه نفقه، مطالبه اجرت المثل کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد یادآور شد: در مجموع ۱۱ مورد از دعاوی خانواده در یزد، پنج درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه سایر جرائم هم با توجه به ورودی پرونده ها، ۱۰ اتهام اول استان شامل سرقت، توهین و.... دو درصد کاهش ورودی در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار