سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی (ره) در شهرستان خامنه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، مسئول ستاد بزرگداشت، نمایندگان تبریز و شبستر در مجلس، فرمانداران تبریز و شبستر، امام جمعه شهرستان شبستر و مدیران کل ادارت استان و روسای دانشگاه های تبریز و آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ 08 December 2020

به گزارش تابناک تبریز،سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی (ره) در شهرستان خامنه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، مسئول ستاد بزرگداشت، نمایندگان تبریز و شبستر در مجلس، فرمانداران تبریز و شبستر، امام جمعه شهرستان شبستر و مدیران کل ادارت استان و روسای دانشگاه های تبریز و آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی با بیان اینکه متاسفانه شخصیت والای مجاهد عالم« شیخ محمد خیابانی» حتی پس از انقلاب اسلامی به خوبی و در خور شخصیت وی تبیین نشده است، اظهار داشت: شیخ محمد خیابانی را باید به‌حق «مدرس ثانی» نامید، چراکه جایگاه وی در سطح مبارزان بزرگی همانند شهید مدرس و میرزا کوچک خان جنگلی است و هدف از برگزاری این همایش در سطح بین‌المللی و ملی، معرفی این چهره انقلابی و مبارز است.

وی افزود: وی با مجاهدت و رشادت‌های خود در مجلس دوم مقابل اولتیماتوم روس ایستاد و علیه روس به قیام برخواست و سخنرانی آتشین و موضع گیری شدید و صریحشان در وقوع این قیام کاملا مشهود و نمایان است.

شهید خیابانی یکی از صد شخصیت برتر ایران است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به ایستادگی شیخ شهید خیابانی در مقابل سلطه خارجی و استبداد داخلی، خاطرنشان کرد: ایشان به همراه شهید مدرس در مورد قرارداد جنجالی و ننگین وثوق‌الدوله در جریان مخالفت‌ها و اعتراضات عمومی مردم علیه پیمان ۱۹۱۹، به وثوق‌الدوله، عاقد این پیمان، به شدت اعتراض کرد و به قیام برخواست.

وی با بیان اینکه شهید خیابانی یکی از صد شخصیت برتر ایران است، یادآور شد: این عالم دینی با آشنایی و آگاهی نسبت به مسائل سیاسی داخلی و بین‌المللی، در بین عموم مردم و خواص از شخصیت مقبول و محبوبی برخوردار بود.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی درباره نحوه برگزاری این همایش بین المللی گفت: ابتدا طرح پیشنهادی این همایش در مجمع نمایندگان استان و سپس در هئیت رییسه مجلس شورای اسلامی مطرح شد و با دستور ریاست محترم مجلس آغاز به کار کرد و تا به امروز خوشبختانه با همکاری نمایندگان محترم استان، استاندار آذربایجان  شرقی، ادارات کل استان و با‌ حمایت‌های ویژه امام جمعه محترم و محبوب تبریز، اقدامات بسیار ارزنده و ارزشمندی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: این همایش به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت ویبنار در تهران، تبریز و شبستر برگزار خواهد شد.

ساخت سریال تاریخی شیخ محمد خیابانی در آینده نزدیک
مسئول ستاد بزرگداشت صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی، در بخش پایانی  سخنان خود از ساخت سریال تاریخی شیخ محمد خیابانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پیشنهاد ساخت سریال را در جلسه ای که با ریاست محترم صداو سیما مطرح کردم و ایشان دستور اقدام ساخت سریال را صادر کردند و امیدوارم هر چه زودتر ساخت این سریال تاریخی با مشارکت و همکاری بخش خصوصی کلید بخورد.

وی همچنین از تمدید مهلت ارسال آثار و مقالات همایش به مدت یک‌ماه و تا پایان دی‌ماه سال جاری خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :