در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان و افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش به‌صورت ویدئو کنفرانس در سالن کرامت استانداری،۵۰ پژوهشگر برتر و دو دانشمند بین‌المللی در قم تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۲۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 09 December 2020

به گزارش تابناک قم، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم با اشاره به شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید در هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش نقش مهمی در رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی دارد و فناوران و اساتید دانشگاهی قم در این مسیر قرار گرفتند تا مباحث پژوهشی خود را در جهت ارائه راه‌حل بخشی از مشکلات جامعه صرف کنند.

وی تصریح کرد: تعامل خوبی میان پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی وجود دارد که در مسیر پیشرفت و کاربردی کردن عرصه‌های پژوهشی اثربخش است.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید فراهانی فر دبیر هفته پژوهش و فناوری قم عنوان کرد: در طول جلسات مختلف کمیته‌های داوری در سه حوزه مباحث فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی و فناوران مراکز رشد تعدادی از طرح‌های پژوهشی را بررسی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۳ داوطلب هیئت‌علمی و ۱۴ دانشجو و ۲۲ فناور و ۱۰ صنعت‌گر و ۱۲ کارمند و ۷ نفر ز آموزش‌وپرورش و ۴ نفر از حوزه و ۶ نفر به‌صورت آزاد و ۴ نفر نوآور در این مدت مستندات پژوهشی خود را ارائه کردند.

معاون پژوهشی دانشگاه قم اظهار داشت: درمجموع نیز ۵۰ نفر از پژوهشگران برتر استان بعد از ارزیابی داوران در بخش‌های مختلف علمی، فنی و صنعتی پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد: استانداری و بودجه و برنامه‌ریزی همراهی خوبی در تأمین بودجه داشتند و توانستیم این همایش را برگزار کنیم، در این مراسم علاوه بر تجلیل از پژوهشگران برتر دکتر علی احسانی و دکتر محمود نصرالله زاده دو تن از دانشمندان بین‌المللی تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار