پنجمین همایش ملی تنوع زیستی و تاثیر آن بر کشاورزی و محیط زیست بصورت مجازی در ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 09 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درتشریح جزییات برگزاری این همایش با بیان اینکه این همایش 8 بهمن ماه امسال برگزار می شود، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی این همایش به صورت مجازی برگزار می شود.

جلیلی  تنوع زیستی و گونه های گیاهی و جانوری در معرض انقراض، تنوع زیستی و بهداشت، حفاظت از تنوع زیستی، محیط زیست و منابع طبیعی، تنوع زیستی و اکوتوریسم، تنوع زیستی و مدیریت کشاورزی را از محورهای این همایش برشمرد.

جلیلی، بحران آب و تنوع زیستی با تاکید بر دریاچه ارومیه، تنوع زیستی و تاثیر آن بر توسعه تجارت ملی واقتصاد جوامع روستایی، تاثیر گونه های جدید دارویی، جانوری، گیاهی و فناوری های نو مانند بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژي بر تنوع زیستی را از دیگر محورهای های این همایش ملی عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه مهلت ارسال این همایش تا 20 دیماه است، گفت: همه بخش هایی که اثرات اقلیمی روی آنها تاثیر می گذارد، به یکدیگر مرتبط هستند. مسئله محیط زیست و تغییر اقلیم یکی از چالش‌های اساسی کشور است و با توجه به وضعیت موجود و اثراتی که تغییرات اقلیمی‌داشته است، باید با شرایط جدید برنامه ریزی کنیم.

جلیلی با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبی و خاکی در استان  بر لزوم ارائه و به کارگیری راهکارهای نوین در مقابله با اثرات منفی تغییرات اقلیمی تاکید واظهار کرد: توسعه کشتهای متراکم گلخانه ای ، کشت گیاهان  و درختان کم آب بر مانند زعفران و پسته ، توسعه آبخیزداری و آبخوانداری و احداث آب بندها و سدهای خاکی کوچک برای جلوگیری از ایجاد سیلاب و خشکسالی و مدیریت مصرف بهینه آب از جمله راهکارهایی است که باید در اولویت کارهای اجرایی دستگا ههای اجرایی ذیربط برای مقابله با اثرات تغییر اقلیم  قرار گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار