در نشست رسانه ای دکتر محسن رضایی با خبرنگاران مطرح شد:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز چهارشنبه در نشست خبری با نمایندگان رسانه های داخلی گفت: تلاش هایی برای یافتن عاملان شهادت شهید فخری زاده صورت گرفته که سردار باقری در گزارش خود به اعضای مجمع از پیشرفت های خوبی در این خصوص خبر دادند.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ 09 December 2020

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز چهارشنبه در نشست خبری با نمایندگان رسانه های داخلی گفت: تلاش هایی برای یافتن عاملان شهادت شهید فخری زاده صورت گرفته که سردار باقری در گزارش خود به اعضای مجمع از پیشرفت های خوبی در این خصوص خبر دادند.
 
به گزارش تابناک تبریز از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر محسن رضایی، عصر روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹ در حاشیه برگزاری جلسه صحن مجمع با گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم آیت الله شیخ محمد یزدی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری ،  فقدان یار صدیق امام و مقام معظم رهبری را که در پیروزی انقلاب، پس از پیروزی و در عرصه دفاع مقدس نقش بسیار موثری در حمایت از نهضت ، امام و مقام معظم رهبری داشتند  به رهبر معظم‌انقلاب ، مراجع عظام، حوزه های علمیه و ملت شریف ایران تسلیت گفت.
دکتر رضایی افزود: جلسه امروز مجمع با گزارشی از سردار باقری در مورد وضعیت امنیتی کشور و به خصوص موضوع شهادت دانشمند هسته ای ایران اسلامی شهید فخری زاده آغاز شد، ایشان توضیح دادند که در طی سالهای اخیر بویژه در در ۱۰ سال اخیر بارها سازمان های جاسوسی و تروریستی قصد شهادت ایشان را داشتند ولی موفق نمی شدند و تلاش های آنها خنثی می شد ولی این دفعه با استفاده از فناوری های پیشرفته ای توانستند هم در جاسازی سلاح تیربار هوشمند که هم لیزری بود و هم با ماهواره کار می کرد. همچنین این عملیات با اطلاعات دقیقی از مسیر حرکت و انحراف از جاده اصلی تهران به سمت آبسرد صورت گرفته است و جاسازی دقیق این وانت که پس از نقاط ایستایی جاسازی و مستقر شده بود، توانستند این کار را انجام دهند و شکل تیراندازی هم با استفاده از صدا خفه کن بود که وقتی تیرها شلیک می شد، کسی از محافظین و خانواده ایشان صدای گلوله ای را نمی شنیدند و موفق شدند این حادثه را رقم بزنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تلاش هایی برای یافتن عاملان صورت گرفته که پیشرفت های خوبی را گزارش می دادند و سلاح استفاده شده در این عملیات از سلاح های ناتو بوده است.تلاش ها ادامه دارد که ایشان گفتند که در آینده نزدیک به اطلاع مردم خواهد رسید.
دکتر رضایی در ادامه گفت: موضوع دومی که مورد بحث ما در مجمع تشخیص است مساله سیاست های کلی تامین اجتماعی است که در ده بند سیاست های کلی تنظیم شده طی دو سال اخیر با بیش از ۲۹۰ نفر از صاحبنظران و کارشناسان این سیاست ها تهیه شده در کمیسیون های دبیرخانه و اصلی مجمع مورد بحث قرار گرفته است.
امروز بحث های کلی مربوط به تامین اجتماعی کشور توسط وزیر  تعاون، کار و امور اجتماعی ، جناب آقای شریعتمداری ارائه شد. ایشان توضیحاتی در مورد وضعیت کنونی فقر، مساله بازنشستگی، معلولیت خانم های سرپرست خانوار ارائه دادند. راجع به بدهی های تامین اجتماعی و مطالبات تامین اجتماعی بحث شد، چیزی قریب به دویست هزار میلیارد تومان دولت به تامین اجتماعی بدهکاری دارد. وضعیت سن بازنشستگی مورد بحث قرار گرفت. در مورد پیشنهاداتی که دولت و کمیسیون دبیرخانه و جناب دکتر مظفر تهیه کرده بودند بحث شد و یازده نفر وقت گرفتند که در جلسه بعد نظرات خودشان را ارائه کنند.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این سیاست های کلی تامین اجتماعی، چند تاثیر در زندگی مردم خواهد داشت . اینکه قانون تامین اجتماعی هر سال توسط بودجه دستخوش تغییراتی می شود و این تغییرات هزینه های تامین اجتماعی را بالا می برد. این سیاست های کلی که به قوای سه گانه کشور ابلاغ شود و توسط مجلس به قانون تبدیل شود یک ثباتی در قانون اصلی تامین اجتماعی به وجود می آورد و از پراکنده کاری و اعمال سلیقه جلوگیری خواهد شد.
از طرف دیگر سیاست های کلی باعث می شود که مشکلاتی که ما اکنون در تامین اجتماعی داریم، مانند تامین منابع و همچنین برخورداری مردم، چه بازنشستگان و چه فقرا و همچنین معلولین و همچنین خانم های سرپرست خانوار، میزان بهره مندی و دریافتی شان متناسب با نیازهایشان بشود و افزایش پیدا کند. این سیاست های کلی باعث خواهد شد که در حقیقت کاهش فقر صورت بگیرد. نکته مهمی که مورد بحث قرار گرفت این بود که ما باید ماشین تولید فقر و معلولیت  را بایستی متوقف کنیم. مثلا با غربالگری ژنتیکی که امسال شروع شده از معلولیت ۳۰ هزار کودک جلوگیری کرده اگر این غربالگری صورت نمی گرفت امسال ۳۰ هزار کودک چه در بینایی و چه در معلولیت های دیگر به معلولین اضافه می شد.از این نوع اقدامات و خط مشی ها باید در کشور بوجود بیاید که ماشین تولید فقر و معلولیت در کشور از بین برود و از معلولیت جدید و فقر جدید کاسته شود. 
وی افزود:بحث های بسیار مهمی است با وجود اینکه ما نظرات کارشناسان را گرفتیم، از همه کارشناسان تقاضا داریم در سایت جمع سپاری مجمع تشخیص مصلحت نظام (نجم) ارائه کنند. اگر کسانی از اساتید دانشگاه ها، دانشجویان و صاحبنظران در مورد تامین اجتماعی و رفع فقر و افزایش رفاه مردم، تامین منابع و مقابله با فقر نظراتی دارند نظرات خود را به این سایت ارائه کنند که ما در سیاست های کلی  تامین اجتماعی وارد کنیم.
در ادامه این نشست دکتر رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد کمبودها و نقایص در اجرایی شدن سیاست های کلی در دولت های مختلف و ضمانت اجرایی مصوبات مجمع گفت: در دور جدید مجمع تشخیص دو تغییر مهم در سیاست گذاری بوجود آمده است. یکی تشکیل هیات عالی نظارت است. با تشکیل این هیات هر نوع مغایرتی با سیاست های کلی در تصمیم گیری های دولت و مجلس مغایرت اعلام می شود و از طریق شورای محترم نگهبان جلوی انحرافات قوانین و برنامه هایی که مغایر با سیاست های کلی هستند جلوگیری خواهد شد. تغییر دوم این است که بر اساس خواست مقام معظم رهبری که فرموده اند که الزامات اجرایی شدن سیاست های کلی را خدمت ایشان ارائه کنیم این کار هم صورت گرفته و با تصویب ایشان از این به بعد هر سیاست کلی که ابلاغ می شود دولت و مجلس موظف هستند که ظرف شش ماه برنامه عملیاتی شدن آن سیاست را ارائه کنند. وقتی که آن برنامه ها ارائه می شود اگر مورد تایید مقام معظم رهبری قرار بگیرد آن برنامه ها عملیاتی خواهد شد. بنابراین در دور جدید این تحول مبارکی است و مثل گذشته نیست که سیاست ها روی زمین بماند و عملیاتی نشود. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره fatfو احتمال بررسی مجدد گفت: این مساله بستگی به مجلس شورای اسلامی هم دارد چون مجلس  قبلی آن لوایح را برای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده. منتهی  دولت آقای روحانی هم از مقام معظم رهبری تقاضا کردند که مجمع تشخیص به بررسی های خودش ادامه بدهد. این موضوع را در دستور کار داریم تا پاسخ های دولت را در مورد پرسش هایی که مجمع دارد بشنویم. مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که که مجمع تشخیص محدودیت زمانی برای بررسی نداشته باشد.  بحث های کارشناسی را دولت دنبال می کند و نظر مجلس برای مهم است. ما منتظر نظر مجلس می مانیم تا نظر خود را ارائه کنند.
دکتر محسن رضایی در پاسخ به سوال در مورد نظر مجمع در مورد مصوبات مجلس طرح معیشتی و راهبرد هسته ای گفت:ما در بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی برای متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی، مغایرتی با سیاست های کلی ندیدیم و به همین دلیل مصوبه ای هم در این رابطه نداشتیم. این مساله بین مجلس و دولت مطرح است چون شورای نگهبان هم اشکالاتی در این مصوبه ندیده. هیات عالی نظارت مجمع هم مغایرتی را تشخیص نداده است و چون مغایرتی دیده نشد، وارد بحث در این مورد نشدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :