با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی.
هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی؛ تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان منعقد شد.
کد خبر: ۹۲۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸ 10 December 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان؛ با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی میان کتابخانه‌های عمومی و مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان منعقد شد.
استفاده از توانایی‌های علمی، فرهنگی، ارتباطی و ظرفیت‌های طرفین در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و مجمع جوانان به منظور برطرف نمودن نیاز‌های متقابل از اهداف امضای این تفاهم نامه است.
انجام طرح‌های پژوهشی مشترک در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی، حمایت فکری از طرح‌های توسعه اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد جوانان با رویکرد کتاب و کتابخوانی، ارتقای سطح آگاهی جامعه هدف به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای مشترک برنامه‌های پیشگیرانه، آموزشی، آگاه سازی و توانمندسازی برخی از تعهدات مشترک کتابخانه‌های عمومی و مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان در این تفاهم نامه مشترک است.
تبادل تجربیات، یافته‌ها و محصولات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، فعالیت مشترک در رسانه‌ها و فضای مجازی براساس اولویت‌های دو مجموعه، استفاده از ظرفیت خبرگزاری برنا در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجری طرح‌های مطالعاتی در ارتباط با مطالعه و افزایش آن و همکاری در برگزاری همایش‌ها از دیگر تعهدات مشترک این تفاهم نامه است.
زمینه سازی جهت استفاده از زیرساخت‌ها و اماکن کتابخانه‌های عمومی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مساعدت در راه اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در خانه‌های جوان استان، اجرای پویش‌های کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف، عضویت نیم بهاء ویژه کارکنان مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان و همکاری در برگزاری مسابقات کتابخوانی و نشست‌های کتابخوان به صورت مکتوب و مجازی از تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این تفاهم نامه مشترک است.
استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به مسائل فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترغیب کارکنان و مراجعان مجمع سازمان‌های مردم نهاد جهت حضور و عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان، ترغیب و دعوت از کارکنان جهت شرکت فعال در مسابقات فرهنگی مکتوب و آنلاین، همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی از جمله نشست‌های کتابخوان، تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی از تعهدات مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان در این تفاهم نامه است.
به منظور اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه، کمیته‌ای مشترک تشکیل می‌شود که مسئولیت فعال سازی، نظارت، ارزیابی و پیگیری مفاد تفاهم نامه بر عهده این کمیته است.
مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت ۳ سال شمسی و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.
گفتنی است؛ این تفاهم نامه همکاری به امضای محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و یاسین شریعتی رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کردستان رسیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار