مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش‌دهندگان در ۱۱سایت استان ۲۳هزار و ۶۰۸تُن میگو برداشت کردند که ۲هزار تُن بیشتر از پارسال است.
کد خبر: ۹۲۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 10 December 2020
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال ۵هزار و ۶۰۰هکتار از اراضی ۱۱منطقه ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافت.
 
علی بازدار با بیان این‌که پرورش میگو با تولید بچه‌میگو از اوایل سال آغاز می‌شود افزود: پس از تولید بچه‌میگو در مراکز تکثیر، عملیات ذخیره‌سازی در استخر‌های پرورشی آغاز و پیش از فصل سرما محصول برداشت می‌شود.
 
او از ذخیره‌سازی یک میلیارد و ۸۰۰میلیون قطعه بچه‌میگو در استخر‌های پرورشی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: با پایان یافتن برداشت میگو از استخر‌های پرورشی، ۲۳هزار و ۶۰۸تُن میگو برداشت شد که بیش از ۲هزار تُن بیشتر از سال قبل است.
 
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: برخی از مراکز تکثیر آبزیان استان بوشهر امسال قدری دیر برای تولید بچه‌میگو اقدام کردند که سبب تأخیر در ذخیره‌سازی در استخر‌های پرورشی شد.
 
بازدار افزود: امسال برخی از سایت‌های پرورشی به بیماری لکه‌سفید آلوده و خسارت اندکی به آنان وارد شد و به‌همین دلیل زودتر از موعد اقدام به برداشت کردند.
 
او با بیان این‌که برخی از سایت‌های پرورش میگو به سایز استاندارد میگو دست نیافتند گفت: به‌دلیل افت شدید ناگهانی دمای هوا و سرمای زودهنگام، پرورش‌دهندگان زودتر از موعد مقرر اقدام به برداشت کردند که این موضوع موجب کاهش میزان برداشت بر اساس برنامه‌ریزی قبلی شد.
 
مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۶۰درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: از میگو‌های پرورشی بیش از ۸۰درصد آن صادر می‌شود که کشور‌های چین، روسیه و حاشیه خلیج فارس از جمله مقاصد صادرات این آبزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار