مدیرعامامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: به دلیل اهمیت جمعیت هلال احمر پاکدشت و به منظور کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث، مرکز پاسخگویی اضطراری ERC در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 12 December 2020

«شاهین فتحی» شامگاه جمعه در بازدید از پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر پاکدشت گفت: عدم مدیریت و برخی از ناهماهنگی‌ها در زمان بروز حوادث، باعث بسیاری از خسارات جانی و مالی حین و پس از وقوع حوادث می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی از ناهماهنگی‌ها، فقدان اطلاعات درست، سرعت عمل پایین و تقسیم بندی نادرست وظایف حین و پس از وقوع حادثه، باعث می‌شود در اثر بروز حوادث خساراتی به وجود آید که لازم است با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای به روز، از میزان این خسارات کاست.

وی از راه‌اندازی مرکز ERC به عنوان یکی از مهمترین مراکز مدیریت حواندث و هماهنگ کننده عملیات‌های فوری یاد کرد و افزود: این مرکز به منظور اطلاع‌رسانی سریع و دقیق، هدایت و کنترل هوشمندانه فرایندهای عملیاتی و سازماندهی موثر نیروها در مقابله با سوانح در شهرستان پاکدشت راه اندازی می‌شود.

فتحی گفت: تخمین میزان خسارات، وسعت مناطق عملیاتی در زمان وقوع حوادثی نظیر زلزله، بررسی لایه گسل‌ها و نقاط خطرپذیر، اطلاعات اقلام موجود در انبارها ، برقراری ارتباطات رادیویی و مخابراتی بین نیروهای عملیاتی از جمله مهمترین وظایف مرکز پاسخگویی اضطراری است.

وی افزود: با جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها می‌توان بهترین برنامه‏‌ را به مدیران میدانی ارائه  کرد تا در کوتاه ترین زمان، بهترین خدمات به حادثه ‏دیدگان ارائه گردد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع،و از دو پایگاه امداد جاده‌ای ثامن الحجج(ع) و شهدای مظفر برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار