عبدالرضا قاسمپور شنبه افزود: از ۳۶ شهرستان فارس، سه شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶ شهرستان دارای وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
کد خبر: ۹۲۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 12 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسمپور افزود: از ۳۶ شهرستان فارس، سه شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶ شهرستان دارای وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: سه شهرستان دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا شامل خرامه، داراب و زرین دشت است که برنامه‌ریزی برای خروج از این وضعیت دنبال می‌شود.

معاون استاندار فارس گفت: همچنین شهرستان های اقلید، مرودشت، کوار، فسا، فراشبند، مهر و لامرد در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

قاسمپور افزود: شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا نیز شامل استهبان، ارسنجان، آباده، لارستان، اوز، خنج، خرمبید، شیراز، سروستان، قیر و کارزین، کوه چنار، سپیدان، بوانات، جهرم، خفر، کازرون، فیروزآباد، بختگان، بیضا، ممسنی، رستم، زرقان، سرچهان، پاسارگاد، نی‌ریز و گراش است.

وی ادامه داد: در شهرهای دارای وضعیت قرمز گروه های شغلی یک، در شهرستان های دارای وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و ۲ و در شهرستان های دارای وضعیت زرد گروه شغلی یک، ۲ و سه فعال هستند.

معاون استاندار فارس گفت: همچنین در شهرستان‌های قرمز حداکثر یک سوم کارکنان، شهرستان‌های نارنجی تا یک دوم و شهرستان‌های زرد تا ۲ سوم کارکنان در محل کار حضور دارند.
قاسمپور افزود: در دستگاه های ارایه دهنده خدمات ضروری مرتبط با ماموریت های اساسی در شهرستان های قرمز یک دوم کارکنان، شهرستان های نارنجی ۲ سوم کارکنان و در شهرستان های زرد تمام کارکنان باید حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در خصوص محدودیت‌های تردد خودرویی، ممنوعیت تردد شبانه ساعت ۲۱ تا چهار صبح صرفاً در شهرهای قرمز و نارنجی بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تداوم دارد که در استان فارس این ممنوعیت در شیراز تداوم خواهد داشت.

قاسمپور افزود: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان برقرار است و جریمه ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی به دنبال دارد؛ در شهرستان‌های زرد نیز محدودیت تردد خودرویی نداریم.

 بنا به اعلام مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرستان‌های قرمز کرونایی، مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ تعطیل هستند و تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور پیدا می‌کنند.
در این شهرستان‌ها مشاغل گروه شغلی ۲ شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت، بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه و مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی تعطیل هستند.
همچنین مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه که شامل مشاغل گروه ۲ می‌شوند در این شهرستان‌ها تعطیل خواهند بود.
مشاغل سطح سه نیز در شهرستان‌های قرمز تعطیل هستند که این مشاغل شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری می‌شوند.
همچنین مشاغل سطح چهار شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی در این شهرستان‌ها تعطیل هستند.
در شهرستان‌های نارنجی مشاغل سطح ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و ۵۰ درصد کارمندان ادارات در محل کار حضور پیدا خواهند کرد.
همچنین در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد مشاغل سطح چهار تعطیل هستند و دو سوم کارکنان ادارات به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار