معاون استاندار زنجان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان گفت: همه محدودیت‌هایی که از اول آذر در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شده بود از امروز/ ۲۲ آذرماه / به مدت یک هفته دیگر برقرار خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 12 December 2020

خدابخش مرادی نافچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان محدودیت ها از امروز به مدت یک هفته دیگر در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد استان اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا گروه‌های شغلی یک در شهرهای قرمز و گروه‌های شغلی یک و ۲ در شهرهای نارنجی استان امکان فعالیت دارند و در شهرهای با وضعیت زرد گروه مشاغل چهار با محدودیت فعالیت مواجه هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در زمان حاضر وضعیت کرونایی شهرهای سلطانیه و ایجرود زرد شده است، ادامه داد: به جزو طارم که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، دیگر نقاط  استان به لحاظ تقسیم بندی این بیماری در رنگ نارنجی قرار دارند که حفظ و ارتقای این شرایط  در گرو همکاری مردم و دستگاه‌ها مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گیری در موج سوم کرونا، اعمال محدودیت تنها به این استان اختصاص ندارد، بلکه سراسر کشور را شامل می شود و همه مراکز استان ها و شهرستان های دارای وضعیت های مختلف کرونایی این مصوبه را باید اعمال کنند.

مرادی افزود: در شرایط کنونی باید بیش از گذشته جامعه را در برابر ویروس کرونا حساس کرد و در این خصوص سازمان های مردم نهاد در دستگاه‌های متولی، زنجیره اطلاع رسانی در برابر این بیماری را به خوبی در جامعه ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مصوبه ستاد کرونا، گروه‌های شغلی یک در هیچ وضعیتی یعنی قرمز، زرد و نارنجی شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی، پمپ بنزین و ... به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

گروه‌های شغلی ۲ عبارتند از پاساژها، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند.

گروه‌های شغلی ۳ شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی است.

گروه‌های شغلی ۴ شغل‌هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها ممنوع است.

بنابر اعلام جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان  هنوز طرح محدودیت‌های کرونایی در جاده‌های زنجان برداشته نشده است و رانندگان ناقض این محدودیت‌ها یقین بدانند که بی هیچ اغماضی، از سوی عوامل پلیس راه اعمال قانون خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار