همایش ملی آموزش در دوران کرونا اسفند ماه امسال و به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس به شکل مجازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 13 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: همایش ملی آموزش در دوران کرونا، با هدف ترسیم خط و مشی آینده آموزشی طی روز‌های سیزدهم و چهاردهم اسفندماه، به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس و با استفاده از بستر فضای مجازی، برگزار خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران کرونا، گفت: باید یک تفکر و ایدئولوژی مشترک و ثابت در امر آموزش انجام شود، هرچند که این امر بسیار دشوار است.

محمود امانی‌طهرانی افزود: محور‌های این همایش ملی، همگی مسئله‌های اصلی آموزش و پرورش کنونی و چند دهه آتی است.

او ادامه داد: امیدواریم این همایش فرصتی را فراهم کند که گروه‌های مختلفی با یک دید عمیق و وسیع وارد حوزه تحقیق شوند و به دور از محدودیت‌های کنونی برای آموزش و پرورش آینده طرح و تبیین مساله کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: باید با صرف زمان و انرژی و یک نگاه بلند مدت فضایی برای تضمین کیفیت و تربیت چند بعدی و چند ساحتی دانش آموزان ایجاد کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش در دوران کرونا در ۳ سطح در حال انجام است، گفت: سطح اول به عنوان سطح عمومی کشور با هدف روشن نگه داشتن چراغ آموزش کشور به صورت آموزش‌های غیر حضوری در حال برگزاری است.

طهرانی با بیان اینکه لایه دوم اقداماتی‌ست که توسط وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقاء حداقلی بستر آموزش، اجرایی شده است، ادامه داد: لایه اصلی و عمیقتر مسئله این است که باید فضایی از جنس تضمین و ارتقا کیفیت با توجه به سطوح بالای رشد و یادگیری و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان با دغدغه مندی، تانی و پشتکار ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار