طبق ابلاغیه ستاد کرونا در استان زنجان، همه محدودیت‌هایی که از اول آذرماه در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شده بود از امروز ۲۲ آذرماه به مدت یک هفته دیگر برقرار است.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 13 December 2020

  بنا به ابلاغیه ستاد کرونا در استان زنجان در حال حاضر فقط گروه‌های شغلی یک و ۲ در زنجان مجاز به فعالیت هستند و بقیه اجازه فعالیت ندارند.

بر همین اساس گروه‌های شغلی یک در هیچ وضعیتی یعنی قرمز، زرد و نارنجی شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی، پمپ بنزین و ... به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

گروه‌های شغلی شامل پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی‌فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند.

آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی‌ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی‌ها، پارچه فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز جزو گروه‌های شغلی 2 محسوب شده و فعالیت آنها منعی ندارد.

اما فعالیت گروه‌های شغلی 3 شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، استخر‌های سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری همچنان ممنوع بوده و محدودیت برای این گروه پابرجاست.

گروه‌های شغلی ۴ شامل شغل‌هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها نیز تا ابلاغیه بعدی ستاد کرونا اجازه فعالیت ندارند.

همه محدودیت‌هایی که از اول آذرماه در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شده بود از امروز ۲۲ آذرماه دوباره یک هفته دیگر برقرار است.

طبق همان روال قبلی ورود و خروج خودروها در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و ممنوعیت تردد به مدت یک هفته دیگر ادامه دارد.

ممنوعیت تردد شبانه در استان زنجان از ساعت ۲۱ تا چهار ادامه دارد و هنوز طرح محدودیت‌های تردد کرونایی در درون شهری و برون شهری استان زنجان برداشته نشده است.
طبق اخرین وضعیت کرونا ویروس در استان زنجان آمار های مثبت سرپایی و جمع آمار مثبت شناسایی شده استان به نمودار وضعیت کرونا ویروس افزوده شده است. بر این اساس موارد مثبت بستری در روز گذشته 23 نفر، موارد مثبت سرپایی 153نفر، بهبود یافته 13 و موارد فوتی 24 ساعت گذشته  دیروز 7نفر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار