تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین فرماندهی مرزبانی استان ایلام و جهاددانشگاهی واحد استان به امضاء رسید.
کد خبر: ۹۲۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 15 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی بین جهاددانشگاهی و مرزبانی استان ایلام با در نظر گرفتن ضوابط و امکانات طرفین اعم از علمی، فنی و نیروی انسانی  به امضای سرتیپ دوم ستاد دکتر کیاست سپهری و غلامرضا حسینی عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد استان ایلام رسید.

فراهم نمودن زمینه مساعد جهت برگزاری نشست‌های علمی مشترک، فراهم سازی زمینه دسترسی اساتید، دانشجویان و محققان به پژوهش‌های انجام گرفته توسط دفتر تحقیقات کاربردی مرزبانی، معرفی دانشجویان و محققان به مرزبانی جهت ارائه مشاوره علمی و همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی، معرفی پایان‌نامه های دانشجویی در حوزه هوشمندسازی مرز به دفتر تحقیقات کاربردی مرزبانی، همکاری در برگزاری کارگروه‌های مشترک جهت بررسی فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی از جمله تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.

سردار «کیاست سپهری» فرماندهی مرزبانی استان پیش از انعقاد این تفاهم نامه ضمن تقدیر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان ایلام، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه به همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بینجامد.

«غلامرضا حسینی» عضو هیئت علمی و رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با تاکید بر اینکه رسالت جهاددانشگاهی تبدیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به ثروت است، اظهار کرد: راه اندازی "مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی گرمسیری" در شهرستان دهلران  گامی بسیار بلند در این زمینه است.

 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: این مجتمع اولین مجتمع در حوزه گیاهان دارویی گرمسیری در کشور است  که با هدف تغییر الگوی کاشت، کمک به ایجاد اشتغال خصوصا در مناطق روستایی، ، تجاری سازی محصولات گیاهان دارویی، فرآوری و بسته بندی محصولات تولید شده در استان ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این طرح  تثبیت جمعیت روستایی در منطقه و در نتیجه افزایش امنیت پایدار در مناطق مرزی است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی آمادگی دارد با تمام ظرفیت‌ها در خدمت مردم مناطق مرزنشین باشد و در این راه از راهنمایی‌های فرماندهی مرزبانی استان و  دفتر تحقیقات کاربردی مرزبانی است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی قدردان زحمات مرزبانان در ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی است، تاکید کرد: جهاددانشگاهی با تمام ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در خدمت این عزیزان و خانواده‌های آنان است./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار