اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 25 آذر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 15 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 25 آذر  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 25  آذر بشرح زیر است:

12مصدوم در واژگونی مینی بوس در محور شهرستان نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از واژگونی یک دستگاه خودرو مینی بوس با 12 مصدوم در محور کمربندی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ " قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری در ساعت 6 و 50 دقیقه صبح امروز سه شنبه 25 آذرماه از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور کمربندی " نکا- ساری "،عوامل گشت انتظامی کلانتری 11 سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه و بررسی های اولیه دریافتند، مینی بوس حامل کارگران فصلی که از استان گلستان به سمت شهرستان ساری در حال حرکت بوده در محور کمربندی این شهرستان دچار حادثه واژگون شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: بر اثر این حادثه 12 نفر از سرنشینان مینی بوس مصدوم شدند که با حضور گروه های امداد و نجات سریعاً به مرکز درمانی منتقل شدند که برابر بررسی ها اغلب این افراد به صورت سرپایی درمان و تنها 3 نفر از آنان در بیملرستان بستری شدند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان پلیس راه علت حادثه نقص فنی در خودرو اعلام شده به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از شتاب و عجله در رانندگی جدا خودداری کنند.


--------------------------------------------------


کشف 5 فقره سرقت خودرو در قائم شهر

فرمانده انتظامي شهرستان "قائم شهر" از دستگيري باند سارقان خودرو با 5 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان قائم شهر و شهرستان های همجوار، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقیقات پليسي، کارآگاهان پلیس آگاهی سارقان را که با تشکیل باندی 3 نفره در این شهرستان فعالیت می کردند شناسایی شدند.

سرهنگ خادمی، تصريح کرد: با هماهنگی های قضائی، ماموران در عملياتی ضربتی و غافلگیرانه متهمان را دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در ادامه، اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجویی های پلیسی تاکنون به 5 فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان قائم شهر و شهرستان های همجوار اقرار کردند.

وی از کشف خودروهای سرقتی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیس در زمینه ادامه دارد.

سرهنگ خادمی در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشكوك خودروها و افراد ناشناس، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.


--------------------------------------------------


کشف 11 فقره سرقت موتور سیکلت در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 11 فقره سرقت موتور سیکلت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این طرح ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 6سارق موتور سیکلت در این شهرستان شدند .

سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 11 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا ضمن قدردانی از مشارکت و همکاري خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


--------------------------------------------------


کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 3 تن چوب جنگلی قاجاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد زمان شالیکار با اعلام اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب توسط 2 قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی بنفشه ده و عوامل یگان امداد با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهمان را در حین حمل چوب با 2 خودروی نیسان در یکی از محورهای روستایی این شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروهای این افراد در م


جموع 3 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگ های این شهرستان برداشت شده بود کشف شد .

سرهنگ شالیکار ارزش چوب های قاچاق کشف شده را بالغ بر 50 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------


دستگیری 3 قاچاقچی مواد مخدر در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 عامل افیونی و کشف 4 کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاقذ و توزیع انواع مواد مخدر توسط افرادی در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی و دستگیری 3 سوداگر مرگ در این شهرستان شدند.

سرهنگ شاه نظری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از آنان در مجموع 4 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک کشف شد.

وی از معرفی متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی خبر داد و در خاتمه با بیان این که سوداگران مرگ همواره با قصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام نمایند.


--------------------------------------------------


کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در گلوگاه

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه،از توقيف خودروی حامل 3 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"اسماعیل حسن زاده"در تشريح اين خبر،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز فراورده های جنگلی توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران کلانتری 11 با اجرای گشت های کنترلی متهم را در حین انتقال چوب های قاچاق با یک خودروی وانت نیسان در یکی از محورهای جنگلی دستگیر کردند.

سرهنگ حسن زاده از کشف 3 تن چوب قاچاق بازرسی از خودروی متهم خبر داد و اظهار داشت: ضمن تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبعی، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره یه عزم راسخ پليس در برخورد با پديده قاچاق به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و سایر مسائل امنیت و انتظامی مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------


اهمیت پژوهش و جایگاه آن

پژوهش کوششی است برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود درعرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش وگشودن افق‌های تازه برای آیندگان است...

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش درجامعه و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران، 25 آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز پژوهش نامگذاری شد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیزاز سال ۱۳۷۹چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نامگذاری کرد.

علت نامگذاری چنین روزی این است که در این روز، مردم با اهمیت پژوهش، نقش، جایگاه و تأثیرآن در اداره سازمان‌ها، اداره کشور و جامعه و بهبود وضع زندگی شهروندان آشنایی بیشتری پیدا کنند و از زاویه‌ای دیگر در جریان کارکرد مؤسسات، سازمان‌ها ومجموعه‌هایی که ماهیت وظایفشان،پژوهشی است قرارگیرند.

سابقه پژوهش در اسلام

تحقیق و پژوهش در اسلام و میان مسلمانان، از زمان پیامبر و ظهور اسلام و نزول قرآن رواج یافت. شکی نیست که دین مبین اسلام، به دینی که پذیرش آن بر اساس تحقیق و تفکر است در میان ادیان مشهور می باشد.

آن گونه که سازمان یونسکو در آمار علمی خود، جایگاه تأکید بر تحقیق وپژوهشِ دین اسلام را از دیگر ادیان برتر دانسته است، قرآن نیز آدمی را به تحقیق وجست وجو تشویق می کند و او را وامی دارد که درسایه تلاش، حق وحقیقت را بیان دارد و پایه و اساس دین راحفظ کند.

پژوهش چیست؟

در دنیای امروز، دانایی یکی ازمحور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هرجامعه به شمار می‌رود، سنجش سطح دانایی به میزان تولیدو مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است .

پژوهش کوششی است برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود درعرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش


مرزهای دانش وگشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

پژوهشگر

پژوهشگرفردی است که با روش‌های علمی، درصدد رسیدن به‌ شناختی تازه ازمسائل و مفاهیم گوناگون است،او با استفاده از ابزارهای گوناگون به مشاهده دقیق‌ تر و عمیق‌تر پدیده‌های پیرامون خود می‌پردازد و برای رفع مشکلات جامعه وارائه بهترین راهکارهای عملی، اطلاعات موثقی دراختیارمتولیان امور می‌گذارد.

اهمیت و ضرورت پژوهش

توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود، در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایداردر هرکشور به شمار می‌آید. اگر پژوهشی نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

بدون انجام پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم نیز برخوردار نخواهد بود، همه آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است.

انواع روش‌های معمول پژوهشی

پژوهش‌های موجود را می‌توان بر پایه معیارهای متعددی دسته‌بندی کرد؛ مثلا بر پایه چگونگی به کار بستن نتایج پژوهش‌ها می‌توان آن‌ها را به دو دسته «کاربردی» و «بنیادی» تقسیم کرد.

نتایج پژوهش‌های کاربردی در کوتاه مدت و برای رفع مشکلات موجود قابل استفاده است. به بیان دیگر، پژوهش‌های کاربردی درحل مسائل جاری مفید هستند و از این روی با نام «کاربردی» شناخته می‌شوند. معمولا نیاز به انجام پژوهش‌های کاربردی زمانی احساس می‌شود که روش‌ها و اطلاعاتی که در اختیار داریم، برای حل برخی از مشکلات موجود کافی نیست.

در مقابل، پژوهش‌های بنیادی به توسعه و تعمیق مبانی علوم مختلف کمک کرده و در دراز مدت امکان گسترش مرزهای دانش بشری را فراهم می‌آورند.

شاید یک پژوهش بنیادی به هنگام انجام، کاربرد عینی و مشخصی نداشته باشد، ولی در دراز مدت مبنایی برای توسعه دانایی و انجام سایر پژوهش‌ها مفیدخواهد بود؛

مراحل و فرایند پژوهش

معمولا در گام نخست، همه پژوهش‌ها با یک یا چند پرسش آغاز می‌شوند، این پرسش‌ها ذهن پژوهشگر را به خود مشغول کرده و او را به تلاش برای پاسخگویی به آن‌ها وامی‌دارد.

در گام دوم، پژوهشگر به جستجو در منابع علمی زمینه موضوعی خود می‌پردازد و با بررسی دقیق آن‌ها به تصویر روشن‌‌تری از میزان دانش موجود در آن زمینه دست می‌یابد؛ تصویری که مبتنی بر گزارش‌های منتشره دیگر پژوهشگران در آن زمینه است. به این مرحله «مرورپیشینه پژوهش» می‌گویند.

اگر در این مرحله، منابعی برای پژوهشگر مفید باشد و از آن‌ها به نحوی استفاده کند، در گزارش تحقیق خود، فهرستی کامل از همه منابع مورد استفاده را به دقت ذکر می‌کند. استناد به این منابع ضمن آن که پیوندی بین پژوهش او با پژوهش‌های قبلی نشان می‌دهد، به پژوهش در دست انجام اعتبار بیشتری می‌بخشد و ارتباط‌های علمی میان پژوهشگران را افزایش می‌دهد.

درگام سوم، پژوهشگر به گردآوری اطلاعات و داده‌هایی می‌پردازد که می‌تواند در آینده مبنای تحلیل‌ها و تفسیرهایی قرار گیرد که در پایان به یافتن پاسخ پرسش‌های اولیه منجر شود. این بخش از پژوهش که به مرحله گردآوری اطلاعات و داده نیزمعروف است.

در گام چهارم، داده‌های گردآوری شده به روش‌هایی چون استفاده از مبانی علم آمار، سازماندهی و خلاصه می‌شوند. این سازماندهی و خلاصه سازی به نحوی صورت می‌پذیرد که امکان توصیف و مقایسه نتایج به دست آمده برای پژوهشگر فراهم می‌شود. ترسیم نمودار‌ها و جدول‌ها از روش‌های معمول سازماندهی و خلاصه سازی داده‌ها به شمار می‌آید.

در گام پنجم پژوهشگر می‌تواند بنا بر تحلیل یافته‌های مراحل قبل به تفسیر روشنی از موضوع پژوهش پرداخته و پاسخی برای پرسش‌های اولیه خویش بیابد.

و درنهایت درگام آخر، نتایج پژوهش انجام شده می‌تواند به یکی از روش‌های معمول در انتشارات علمی به صورت چاپی یا الکترونیکی منتشر شود. مثلا نتایج پژوهش‌ها ممکن است در قالب گزارش‌های مفصل یا مختصر تحقیقی، مقاله‌های علمی مجله‌ها، رسانه‌های گروهی، سایت‌های اینترنتی یا ارائه در همایش‌های تخصصی ملی یا بین المللی انتشار یابد. این نتایج می‌تواند در آینده مورد استفاده سایر پژوهشگران قرار گیرد و مبنایی برای انجام مطالعات بعدی باشد.

رابطه پژوهش وتوسعه کشور

پژوهش مبنای توسعه است و تضمینی برای استمرار توسعه به شمار می‌آید. همچنین، به کار بستن نتایج پژوهش‌های انجام شده در هر زمینه به بهبود راهکار‌ها و روش‌های معمول در زمینه‌های مورد نظر منجر می‌شود.

عوامل توسعه پژوهش در کشور

عوامل متعددی در توسعه پژوهش دخالت دارند که به اختصار عوامل توسعه پژوهش را به سه بخش عوامل سخت افزاری، عوامل نرم افزاری و نیروی انسانی می توان تقسیم نمود.

منظور از عوامل سخت افزاری همه امکانات فیزیکی و زیرساخت‌های بنیادی است که امکان انجام پژوهش در حو


زه‌های مختلف را برای پژوهشگران فراهم می‌آورد. مثلا وجود ابزارهای پژوهشی از قبیل دستگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته و امکانات شبکه‌ای و رایانه‌ای از جمله این منابع سخت افزاری محسوب می‌شوند.

منظور از امکانات نرم افزاری جریان اطلاعات و دانش میان پژوهشگران است که از طریق مجله‌ها و منابع علمی دیگر به صورت چاپی یا الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

در‌‌نهایت، بخش سوم این مجموعه نیروی انسانی و پژوهشگرانی است که با دانش و تلاش خود می‌توانند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را به خدمت گرفته و طرح‌های پژوهشی گوناگون را تدوین و اجراکنند.

علاوه براین، توسعه آتی پژوهش در هر کشور مبتنی بر گسترش رویکرد پژوهش‌مدار در آموزش آن کشور است که از سطح آموزش ابتدایی آغاز شده و تا پایان تحصیلات دانشگاهی استمرار می‌یابد.

انواع اصلی و روش های معمول پژوهشی

پژوهش های موجود را می توان بر اساس معیارهای متعددی دسته بندی کرد. مثلا براساس چگونگی به کار بستن نتایج پژوهش ها می توان آن ها را به دودسته"کاربردی"و"بنیادی"تقسیم کرد. نتایج پژوهش های کاربردی درکوتاه مدت و برای رفع مشکلات موجود قابل استفاده است.

به بیان دیگر پژوهش های کاربردی درحل مسائل جاری مفید می باشندوازاین روتحت عنوان"کاربردی"شناخته می شوند. معمولا نیازبه انجام پژوهش های کاربردی زمانی احساس می شود که روش ها و اطلاعاتی که در اختیار داریم برای حل برخی از مشکلات موجود کافی نیست.

درمقابل، پژوهش های بنیادی به توسعه و تعمیق مبانی علوم مختلف کمک کرده ودردراز مدت امکان گسترش مرزهای دانش بشری را فراهم می آورند. ممکن است یک پژوهش بنیادی در زمانی که انجام می شود کاربرد عینی و مشخصی نداشته باشد اما دردراز مدت مبنایی برای توسعه دانایی وانجام سایرپژوهش ها خواهد بود.

علاوه بر این تقسیم بندی، پژوهش ها را می توان بر اساس حوزه موضوعی آن ها طبقه بندی کرد.مثلا،پژوهش های صنعتی، مذهبی، فرهنگی، کشاورزی، پزشکی وفنی. هر یک ازاین حوزه ها روش ها و اصول خاص خود را در انجام تحقیقات کاربردی وبنیادی دراختیار دارند که توسط پژوهشگران آن حوزه مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های یک پژوهشگرموفق

یک پژوهشگرموفق نگاهی کنجکاووموشکافانه به پدیده های اطراف خود دارد. اونسبت به آنچه در اطرافش می گذردحساس است وذهنی پویا وپرسشگردارد، ذهن پرسشگر او همواره در جهت یافتن پاسخ های تازه برای پرسش های موجود است.

هم چنین،او برای انجام موفقیت آمیز پژوهش خود، از روش های علمی و پذیرفته شده استفاده می کند. علاو بر آن، یک پژوهشگرموفق ازمهارت لازم برای یافتن منابع اطلاعاتی مورد نیازش برخورداراست. این منابع از محل های مختلف مثل کتابخانه ها، مراکز اطلاع رسانی و شبکه های رایانه ای ملی و بین المللی به دست می آیند.

او به خوبی می تواند در این منابع به جستجو بپردازد و با مطالعه پیشینه پژوهشی موضوعی که در آن زمینه فعالیت می کنند به درک روشنی نسبت به گذشته آن موضوع دست یابد.

پژوهشگران موفق به کارگروهی در طرح های پژوهشی بها می دهند و تلاش می کنند پژوهش خود را با همکاری یکدیگرانجام دهند، هم چنین،آنان نتایج یافته های خودرابه نحو موثری منتشر ساخته و در اختیارسایر محققان قرارمی دهند.

آنان نسبت به توسعه مرزهای دانش احساس مسئولیت کرده و لحظه ای از تلاش در جهت ارتقاء مهارت های علمی خویش باز نمی ایستند.

اهمیت کتابخا نه ها و مراکز اطلاع رسانی در توسعه پژوهش

کتابخانه ها و مراکزاطلاع رسانی به عنوان مراکز اصلی گردآوری وسازماندهی منابع اطلاعاتی ابزار لازم رابرای پژوهشگران وتوسعه پژوهش فراهم می کنند. ازآن جا که هیچ پژوهشی نمی تواند بدون برقراری پیوند با پیشینه پژوهشی در حوزه موضوعی خود موفق باشد، دسترسی به منابع اطلاعاتی روزآمد یکی از مهم ترین نیازهای پژوهشگران است.

همه پژوهشگران نیازمند آگاهی از فعالیت هایی هستند که قبلا در حوزه پژوهشی آنان اتفاق افتاده ویا درزمان حال درجریان است. این آگاهی ازطریق دسترسی به منابع اطلاعاتی میسر می شود.

معمولا یافته های سایر پژوهشگران ازطریق مجله های علمی،کتاب ها، سایت های اینترنتی وپایگاه های اطلاعاتی منتشرمی شود.کتابداران ومتخصصان اطلاع رسانی متولی گردآوری و سازماندهی این اطلاعات هستند و نتایج پژوهش های قبلی را دراختیار پژوهشگران قرار می دهند .

نکته پایانی

تحولات زندگی بشر در قرن بیستم نشان از گسترش روز افزون اهمیت علم و تحقیق داشته، به ویژه در نیمه دوم این قرن كشورهای صنعتی و در حال توسعه با آگاهی از نقش پژوهش در خلق فن‌آوری و شتاب‌دهی برای توسعه، عمده توجه خود را مصروف تقویت و ارتقاء بخش پژوهش کرده اند. از این روست كه می‌توان گفت بین پیشرفت بخش پژوهش و شتاب توسعه فراگیر و پایدار در هر كشور ارتباط مستقیم وجود دارد.

نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار چنان برجسته و انكارناپذیر است كه می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرك توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست. اما علی رغم اعتراف و اذعان نسبت به اهمیت مقوله پژوهش، این حوزه با دشواری‌های ساختاری و عملكردی فراوانی مواجه است.

تهیه کننده: مژگان محمدیان کارشناس ارشد اداره برآورد و افکار سنجی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار